Naar nieuwe pagina leiden: hoe traffic behouden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb een pagina die redelijk veel traffic heeft. Het gaat om een statische html pagina, met hierop niet meer dan een overzicht aan attracties binnen een bestemming.

Er komt echter een WP installatie voor in de plaats, maar hier zal deze pagina een categorie worden.

Het gaat dus van:

http://www.domein.nl/attracties-op-een-bestemming.htm

naar:

http://www.domein.nl/attracties/category/bestemming

Ik weet hoe ik het geheel via htaccess kan redirecten. De vraag is echter; gaat dit mij traffic kosten, omdat het binnen WP om een categorie gaat? Worden categorien minder goed geindexeerd. Als ik de huidige waarde via een 301 doorzet; blijft de pagina dan verder identiek, of loop ik risico op het verliezen van waarde en traffic. Ik heb de wp pagina al bekeken, die is gewoon van het type "index, follow".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
offtopic:
Dit lijkt met iets voor /118?

Gaat het om één pagina of om een hele groep pagina's? Met één pagina merk je geen effect, als het om honderden gaat, zul je gok ik wel een tijdelijk dipje zien. Maar als het zorgt voor betere onderhoudbaarheid (of schaalbaarheid, of andere duurzame verbeteringen), zie ik geen reden om het niet te doen.

Overigens, waarom komt er 'category' in de URL? Het voegt nix toe aan de URL en is Engelstalig tussen verder Nederlandse woorden.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:04
Aangezien je van http://www.domein.nl/niveau1, naar http://www.domein.nl/niveau1/niveau2/niveau3 gaat zal dit wel een (kleine) impact hebben.

Daarnaast klopt het wat Boelie-Boelie zegt, catergoy is niet nederlands en voegt niets toe. Als je al gebruikt maakt van meerdere niveau's dan moeten deze een logische benaming hebben en logisch opgebouwd zijn. Zie het als een kruimelpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Boelie-Boelie schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:45:
offtopic:
Dit lijkt met iets voor /118?
:Y

WEB >> IMS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Wacht even ... :)

Die category zit ertussen omdat ik simpelweg in WPMU naar een category verwijs van een subsite. Maw. wat eerst een losse statische pagina was met bv boeken -> thrillers (dus een opsomming met thrillers), wordt in de nieuwe situatie een WPMU subsite met diverse boeken, waaronder thrillers...ik wil dus de oude statische categorie thrillers, laten verwijzen via een 301 naar de nieuwe WPMU categorie....

Op zich kan de naam 'category' vast wel worden weggelaten. In elk geval kun je het bij Permalinks -> Categoriebasis aanpassen naar bv 'categorie'...

[ Voor 12% gewijzigd door GustavSan op 06-06-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41

PowerFlower

être diable et jouer fleur

De "category" pagina's in WP doen het over het algemeen niet zo goed in de SERPs. Ik zou dus geneigd zijn een "page" aan te maken met die naam, maar dan moet je daar nog wel wat zinnigs mee kunnen doen.

Terzijde, ik neem aan dat je ook al naar de Google XML Sitemaps en Yoast plugins gekeken hebt? Die zijn onmisbaar voor SEO in WP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Op zich kan ik de traffic wel missen. Het ging om 500 uniek per maand per statische categorie....stelt niet zo heel veel voor...we zien het wel.

Een andere - gerelateerde - vraag. In het verleden was ouderdom van het domein relevant. Is het hierbij ook van belang hoe 'oud' de pagina is? Stel, ik heb in 2006 een pagina voor het eerst geupload; en nu in WPMU zet ik de datum van het bericht (zonder dat het thema de datum uiteindelijk toont) op 1-1-2006...maakt dit dan uit? Maw...er komt nu een nieuwe pagina waar ik via een 301 naar verwijs, maar die krijgt een andere datum.
Pagina: 1