Nieuwe TV Ultra HD of Ambilight of een grotere TV

Pagina: 1
Acties:

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-02 14:14
Wie kan en wil mij tips en nog een beetje advies geven om mijn keuze makkelijker te maken.

Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe tv binnen nu en 4 maanden.
Mijn budget zit rond €1000, tot €1500,- , maar het doel is zo kort mogelijk bij de €1000,- te blijven of als het nog ff kan goedkoper.
Waarom toch tot €1500,- budget omdat als het het echt waard is ik hier wel voor open sta.

Zelf neig ik naar een Ambilight Tv maar is dit het waard ? ( wij kijken veel s 'avonds in het donker )
Ik zelf vind het prachtig als ik het zie in de winkel, en aangezien wij veel series en films kijken ( netflix, Xbmc ) dacht ik dit kon nog wel eens iets worden :P

Maar moet ik nou gaan voor een Ultra Hd tv of voldoet Full HD de komende 5 jaar ook nog ?
( waarom 5 jaar, ik weet dat ik dan weer voor een nieuwe ga zo gaat het al jaren :P )

Mijn belangrijkste uitgang punt is dat ik mooi helder beeld heb zodat Films goed tot hun recht komen.
Smart Tv is prima maar geen must, wel het liefst Ziggo gecertificeerd voor Interactieve CI+ Module.
Op dit moment heb ik een Samsung LE40B75 goede tv niks mis mee, maar films spatten nou niet echt van de TV.
Films kijken wij vanaf een Htpc die gekoppeld is met een HK330 voor mooi geluid.

Graag jullie input ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of jij ambiligth het waardt vindt kunnen wij niet voor je beslissen. Ik vind het zelf niet echt een boeiende feature en iemand anders zweert erbij.

4K kan je over 5 jaar nog steeds wel zonder. (discutabel of het uberhaupt nut heeft op schermen van onder de 100"). Sowieso haal je dat voor je budget niet.

Groot beeld (60" is erg groot) heeft wel direct veel impact en zorg voor een enorm "wow" effect.

Eigenlijk stel je alleen maar persoonlijke vragen en vraag je om meningen. Daar ga je er dan verschillende van krijgen.... Voor 1500 euro koop je in elk geval een top 55" LCD of top plasma (de ST60 van panasonic wordt standaard aangeraden door videofielen :)). Ook 60" is in bereik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-02 12:02
Heb achter m'n VT50 plasma een LED-strip geplakt om het paneel, dat deze tv gewoon donkergrijs is, wat zwarter te laten lijken. Dit werkt erg goed. Ook kan je via de remote een kleur naar keuze instellen. Dit is uiteraard niet aktief, zoals bij Philips. Voor de 25 Euro die het ding kostte echter enorm tevreden mee.
Ik zou dus voor groter kiezen, plus eventueel zo'n strip er achter :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 01-06-2014 22:28 ]

Nickname does not reflect reality

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
ErwinJ schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:07:
Zelf neig ik naar een Ambilight Tv maar is dit het waard ?
Neuh. Meer gimmick.
Maar moet ik nou gaan voor een Ultra Hd tv ?
Met dat budget niet.
Mijn belangrijkste uitgang punt is dat ik mooi helder beeld heb zodat Films goed tot hun recht komen.
Koop een plasmatelevisie nu het nog kan.

• ErwinJ
JvS schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:22:
Of jij ambiligth het waardt vindt kunnen wij niet voor je beslissen. Ik vind het zelf niet echt een boeiende feature en iemand anders zweert erbij.

4K kan je over 5 jaar nog steeds wel zonder. (discutabel of het uberhaupt nut heeft op schermen van onder de 100"). Sowieso haal je dat voor je budget niet.

Groot beeld (60" is erg groot) heeft wel direct veel impact en zorg voor een enorm "wow" effect.

Eigenlijk stel je alleen maar persoonlijke vragen en vraag je om meningen. Daar ga je er dan verschillende van krijgen.... Voor 1500 euro koop je in elk geval een top 55" LCD of top plasma (de ST60 van panasonic wordt standaard aangeraden door videofielen :)). Ook 60" is in bereik.
Bedankt voor je input ik ga eens naar die plasma kijken, hier heb ik ook niet meer aan gedacht.
Ik weet dat ik om meningen vraag dit was ook mijn doelstelling ;) ik krijg zo een beter beeld :P

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:18
Je kan momenteel al een Samsung 55" HU7500 UHDtv kopen voor maar €1450,-!
Er is namelijk 1 aanbieder HIFIcorner die je een zeer strakke prijs geeft van €1950. Met nog eens €500 cashback heb je voor maar €1450 een grote UHD tv thuis.

• Brad Pitt
kx22 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:54:
[...]
Je kan momenteel al een Samsung 55" HU7500 UHDtv kopen voor maar €1450,-!
"Prijs: € 2.799,00" :?

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 00:29

Turfschipper

Hup NAC

Beste prijs aan vragen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Klinkt wat dubieus. Weet je zeker dat dat niet de prijs na cashback is die ze dan geven?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dimens schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:27:
[...]

Neuh. Meer gimmick.

[...]

Met dat budget niet.

[...]

Koop een plasmatelevisie nu het nog kan.
Plasma? Dat is juist veel minder helder dan LED. Ja, ik bezit beide.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 07:13:
[...]
Inderdaad minder helder omdat er geen lichtbak achter het scherm zit. Zo'n heldere lcd is imho niet om aan te zien. Plasma heeft veel betere zwartwaarden en daarmee een hogere contrastratio; dus een mooier en beter beeld. Heb zelf 2 plasma's staan in huis; ook wel eens een lcd gehad maar die komen er hier zo lang mogelijk niet in. :+

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 21:15
Ambilight kun je altijd later toevoegen, ik heb deze kit tijdje geleden gekocht en ben er erg enthousiast over!

http://www.ebay.nl/itm/90...ories&hash=item27dfd96826

Mijn set:
YouTube: Lightpack
De uiteindelijke plaatsing van de leds heb ik nog wat geoptimaliseerd, en in de tussentijd een 60" plasma gekocht ipv de 50" in het filmpje.

• ErwinJ
jussar schreef op maandag 02 juni 2014 @ 07:22:
Ambilight kun je altijd later toevoegen, ik heb deze kit tijdje geleden gekocht en ben er erg enthusiast over!

http://www.ebay.nl/itm/90...ories&hash=item27dfd96826

Mijn set:
YouTube: Lightpack
De uiteindelijke plaatsing van de leds heb ik nog wat geoptimaliseerd, en in de tussentijd een 60" plasma gekocht ipv de 50" in het filmpje.
Hier heb ik over gelezen ( boblight, lightpack ) het ziet er goed uit maar werkt het ook perfect ?
Met mijn huidige tv gaat het niet werken helaas omdat deze "bol" is aan de randen en moet ik de strips meer naar het midden plaatsen.
Anders had ik dit allang getest.

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 21:15
Ja het werkt perfect voor content die je via XBMC afspeelt, ook via de Live TV optie in XBMC. Ik heb sinds een tijdje ook mijn Philips Hue lampen (3 stuks) aangesloten op XBMC, om nog net iets meer effect te krijgen. (https://meethue.wordpress.com/category/xbmc/) Ook dat werkt prima, hoewel de Hue lampen iets trager reageren als de LED Kit achter de tv.

• r0bert0
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik zweer bij Ambilight, vind het fantastisch! Wanneer ik weer een nieuwe tv zou kopen wordt het er weer een die dat heeft.
Voor mij absoluut het geld waard. Ook andere mensen die ik spreek en het hebben zijn er vol lof over. Het zijn vaak mensen die er geen ervaring mee hebben die kritisch zijn.

• Dimens
bram1984 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 07:13:
[...]

Ligt eraan wat je met helder bedoelt. De meeste hebben het over de luminantie wanneer ze spreken over helderheid. Ik heb het over de duidelijkheid van het beeld zoals de instelling "helderheid" bij televisies en films tot hun recht laten komen. Wat dat betreft hebben veel plasma's, met name als het gaat om donkere scenes, juist een betere helderheid door het hoge contrast.

• S1NN3D
  • Niet online
Ik vind Ambilight een leuke gimmick die in enige mate iets toe zou kunnen voegen. Maar zelf koop ik een tv voor de beeldkwaliteit, dat vind ik toch belangrijker dan wat kleurende ledjes.

• r0bert0
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2024
S1NN3D schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:39:
Ik vind Ambilight een leuke gimmick die in enige mate iets toe zou kunnen voegen. Maar zelf koop ik een tv voor de beeldkwaliteit, dat vind ik toch belangrijker dan wat kleurende ledjes.
Absoluut met je eens dat beeldkwaliteit nummer 1 is. Maar er zijn ook TV's MET ambilight die een goeie beeldkwaliteit hebben hoor..... :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

r0bert0 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:26:
Ik zweer bij Ambilight, vind het fantastisch! Wanneer ik weer een nieuwe tv zou kopen wordt het er weer een die dat heeft.
Voor mij absoluut het geld waard. Ook andere mensen die ik spreek en het hebben zijn er vol lof over. Het zijn vaak mensen die er geen ervaring mee hebben die kritisch zijn.
Ik moet zeggen dat ik licht achter de TV wel heel erg prettig vind. Ik heb daarom een wandje van 125cm breed gemaakt waar mijn TV aan hangt. Achter dat wandje heb ik warm-gelige ledstrips geplaatst. Hier zie je hem in aanbouw:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ENqiSZn7K7kcebw3SsKC27Bi/full.png

(links zonder kleurfilter, rechts met bruin/oker kleurfilter om het ook daadwerkelijk warm wit te laten zijn).

• Dimens
r0bert0 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:00:
[...]

Absoluut met je eens dat beeldkwaliteit nummer 1 is. Maar er zijn ook TV's MET ambilight die een goeie beeldkwaliteit hebben hoor..... :)
Philips (TP Vision) maakt al een tijdje matige televisies waar ik geen geld aan zou uitgeven. Ik los het liever op met een DIY bias light.

• S1NN3D
  • Niet online
r0bert0 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:00:
Mwah... lees zelf vaak de uitgebreide reviews op hdtvtest.co.uk en daar scoren de Philips lcd's doorgaans niet zo geweldig.

Edit: zijn post kwam net iets eerder binnen: wat Dimens zegt. ^^^

Er is dus genoeg beters te koop. :+

[ Voor 12% gewijzigd door S1NN3D op 02-06-2014 11:25 ]

• ErwinJ
S1NN3D schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:22:
[...]

Mwah... lees zelf vaak de uitgebreide reviews op hdtvtest.co.uk en daar scoren de Philips lcd's doorgaans niet zo geweldig.

Edit: zijn post kwam net iets eerder binnen: wat Dimens zegt. ^^^

Er is dus genoeg beters te koop. :+
Ik ben ondertussen ook verder in verschillende forums aan het lezen en de meeste zijn inderdaad niet erg enthousiast over de beeld kwaliteit. ( het kan veel beter voor rond die prijs )
Wel zeggen er veel dat het ambilight effect een zeer mooie meerwaarde is, als je tevreden bent over de beeld kwaliteit.

• Dimens
ErwinJ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:17:
[...]

Wel zeggen er veel dat het ambilight effect een zeer mooie meerwaarde is, als je tevreden bent over de beeld kwaliteit.
Het gebruik van Bias licht, zoals Ambilight, heeft zo zijn voor- en nadelen. Bij LCD televisies kan het positieve invloed hebben op het optisch contrast doordat zwartwaarden optisch dieper worden in een donkere omgeving. Bij plasma gaat dit weer niet op doorat de zwartwaarden al zeer diep zijn. In het geval van een goedkopere plasmatelevisie zonder antireflectiefilter kan het zelfs zo zijn dat de zwartwaarden er op achteruit gaan en het contrast juist verlaagd wordt.

• Brad Pitt
Dimens schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:46:
Bij plasma gaat dit weer niet op doorat de zwartwaarden al zeer diep zijn.
Niet mee eens. Zonder LED strippie aan te zetten is mijn paneel (VT50) gewoon grijs. Strip aan en het is, optisch, vrijwel geheel zwart. Geen enkele plasma tv heeft een zwart paneel vanwege de ready-state.

• Dimens
Brad Pitt schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:52:
[...]

Niet mee eens. Zonder LED strippie aan te zetten is mijn paneel (VT50) gewoon grijs.
Ook 's avonds wanneer het volledig donker is en zonder lampen aan te hebben? Daar heb ik het namelijk over.

• Brad Pitt
Dimens schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:01:
[...]
Ook 's avonds wanneer het volledig donker is en zonder lampen aan te hebben? Daar heb ik het namelijk over.
Daar heb ik het juist over. Elk plasma paneel zal je dan gewoon zichtbaar zien "gloeien", uitermate waardeloos. Was op m'n Kuro (met zogenaamd zwart paneel, sure) zo, nu weer op de VT50. Is normaal.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:27
beter dat als een oneven zwart beeld, wat je bij lcd nogal eens tegen komt.

Ook bij mijn gt60is niet compleet zwart, maar het is wel egaal zwart en dat laatste vind ik persoonlijk net zo belangrijk.

Tijdens films zie je het amper of helemaal niet.

• jimz93
  • Laatst online: 14-01 21:27
mijn ervaring is dat ambilight een erg mooie toevoeging is, echter moet ik bekennen dat ik het niet mis op het moment dat ik tv kijk / games speel op een tv zonder. daarnaast vind ik tv's met ambilight (van philips dus..) veel te hoog geprijsd ten opzichte van de concurrent. Ik zou gewoon gaan voor een mainstream modelletje van 1080p rond de €700 euro en dan die overige €300 over 5 jaar bijleggen voor een fatsoenlijke UHD tv van een flink formaat ;)

ook die opties om zelf ambilight te maken zoals hier eerder al aangegeven werd is een mooie (en uitdagende) optie :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb de reacties in dit topic niet gelezen, echter enkel je eerste bericht.

Ikzelf wil je dan ook graag mijn persoonlijke mening geven over je vraag.

UHD is lastig binnen je budget te vinden, en met het feit dat er nog geen uitzendingen in 4k zijn, bluray het nog niet afspeelt en er weinig materiaal te vinden is, is op dit vlak mijn advies, wacht er nog even mee.

Ambilight is dan een keuze die je zelf maakt, en ook in welke vorm? 2, 3 of 4 kanten? Hangt wel een prijskaartje aan, en zelf heb ik altijd het gevoel dat je meer voor de verlichting betaald dan de daadwerkelijke kwaliteit van de TV... Dat is erg jammer. De laatste modellen van Philips zijn wel mooi, maar het beeld springt er in mijn ogen niet echt uit.

Over het formaat kan ik je niet veel vertelen, ik weet niet welke maat je momenteel hebt.

Momenteel is 42-47 erg populair en ook best betaalbaar. Qua tv kan de nieuwe AS serie van Panasonic wellicht interessant zijn, denk bijv. aan de AS650 of de AS740. Dit zijn nog wel nieuwe modellen, en zijn op het moment van schrijven (nog) niet gecertificeerd voor CI+ van ziggo.

Wel een leuke actie: Panasonic bied momenteel 5 jaar garantie aan op de nieuwe series, mooi meegenomen!

Verder erg interessant met je beperkte budget: LG. Naast het feit dat de beeld kwaliteit bij panasonic en LG goed is (Vaak worden er IPS panelen gebruikt) is de prijs ook erg laag.

Nu is de bouwkwaliteit van LG niet altijd even stevig, maar het is wel "bang for buck".

Keuze is natuurlijk geheel aan jezelf, en de enige echte methode om een tv te kopen is zelf kijken in de winkel. Verglijk tv's, vraag eventueel de tv's appart te zetten zodat je niet naar 1 beeld in een hoekje bij 10 tv's staat te kijken. De kleinere keten doet dit met liefde en plezier.

edit:

Wellicht nog wat leesvoer:
reviews: LG 670V 42"-televisie: de webOS-generatie is hier

reviews: Vier 46"-tv's rond de 500 euro: kijken voor een schijntje

reviews: Philips 60PFL8708: vierzijdig Ambilight

[ Voor 14% gewijzigd door Mopperman op 02-06-2014 16:41 ]

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• ErwinJ
Mopperman schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:37:
Ik heb de reacties in dit topic niet gelezen, echter enkel je eerste bericht.

Ikzelf wil je dan ook graag mijn persoonlijke mening geven over je vraag.

UHD is lastig binnen je budget te vinden, en met het feit dat er nog geen uitzendingen in 4k zijn, bluray het nog niet afspeelt en er weinig materiaal te vinden is, is op dit vlak mijn advies, wacht er nog even mee.

Ambilight is dan een keuze die je zelf maakt, en ook in welke vorm? 2, 3 of 4 kanten? Hangt wel een prijskaartje aan, en zelf heb ik altijd het gevoel dat je meer voor de verlichting betaald dan de daadwerkelijke kwaliteit van de TV... Dat is erg jammer. De laatste modellen van Philips zijn wel mooi, maar het beeld springt er in mijn ogen niet echt uit.

Over het formaat kan ik je niet veel vertelen, ik weet niet welke maat je momenteel hebt.

Momenteel is 42-47 erg populair en ook best betaalbaar. Qua tv kan de nieuwe AS serie van Panasonic wellicht interessant zijn, denk bijv. aan de AS650 of de AS740. Dit zijn nog wel nieuwe modellen, en zijn op het moment van schrijven (nog) niet gecertificeerd voor CI+ van ziggo.

Wel een leuke actie: Panasonic bied momenteel 5 jaar garantie aan op de nieuwe series, mooi meegenomen!

Verder erg interessant met je beperkte budget: LG. Naast het feit dat de beeld kwaliteit bij panasonic en LG goed is (Vaak worden er IPS panelen gebruikt) is de prijs ook erg laag.

Nu is de bouwkwaliteit van LG niet altijd even stevig, maar het is wel "bang for buck".

Keuze is natuurlijk geheel aan jezelf, en de enige echte methode om een tv te kopen is zelf kijken in de winkel. Verglijk tv's, vraag eventueel de tv's appart te zetten zodat je niet naar 1 beeld in een hoekje bij 10 tv's staat te kijken. De kleinere keten doet dit met liefde en plezier.

edit:

Wellicht nog wat leesvoer:
reviews: LG 670V 42"-televisie: de webOS-generatie is hier

reviews: Vier 46"-tv's rond de 500 euro: kijken voor een schijntje

reviews: Philips 60PFL8708: vierzijdig Ambilight
Beankt voor je Input.
Ik vind de panasonic AS740 of AS750 interessant.
Volgens de specs ondersteund de AS750 ci+ 1.3 dus ziggo zou moeten werken.

• Mopperman
Ik heb zelf sinds dit weekend een AS650 staan. Deze werkt ondertussen ook met ziggo kan ik je vertellen. Wel een must is een quantis ci+ 1.3 module! Met een Smit (1.3 en ouer type) werkt helaas niet.

overigens zijn er leuke WK acties bij verschillende winkels/merken.

Mediamarkt bied momenteel aan de aanschaf van je tv terug te betalen als nederland kampioen word (Daar zou ik me geld niet op inzetten :X ), andere winkels geven zo bijv. een gratis Weber BBQ (Harense smid, Mikro Electro).

Samsung heeft een Cashback op de nieuwe series tussen de 250 - 500 euro retour, Panasonic bied 5 jaar garantie op zn nieuwe series. Ook philips heeft een UHD actie en geeft hier 200 euro retour.

Genoeg redenen dus om een tv te kopen op dit moment :+ .

[ Voor 58% gewijzigd door Mopperman op 03-06-2014 14:39 ]

• ErwinJ
Mopperman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:26:
Ik heb zelf sinds dit weekend een AS650 staan. Deze werkt ondertussen ook met ziggo kan ik je vertellen. Wel een must is een quantis ci+ 1.3 module! Met een Smit (1.3 en ouer type) werkt helaas niet.

overigens zijn er leuke WK acties bij verschillende winkels/merken.

Mediamarkt bied momenteel aan de aanschaf van je tv terug te betalen als nederland kampioen word (Daar zou ik me geld niet op inzetten :X ), andere winkels geven zo bijv. een gratis Weber BBQ (Harense smid, Mikro Electro).

Samsung heeft een Cashback op de nieuwe series tussen de 250 - 500 euro retour, Panasonic bied 5 jaar garantie op zn nieuwe series. Ook philips heeft een UHD actie en geeft hier 200 euro retour.

Genoeg redenen dus om een tv te kopen op dit moment :+ .
De acties waar je iets bekrijgt boeien mij niet zoveel ;) tenzij het een Ci+ 1.3 modul is :P, die 5 jaar garantie is interessanter.
En laten we eerlijk zijn nederland kampioen.....durven ze wel zo een acties houden :P.
De kans is net zo groot als de staatsloterij winnen :P

De AS650 lijkt mij ook interessant maar ik ben aan het kijken waar het wezenlijke verschil in zit tussen 650/740/750 en of dit het waard is voor mij.

verschil 740/750 is de 750 heeft een dubbele tuner dus dat is voor mij niet zo boeiend.

[ Voor 6% gewijzigd door ErwinJ op 03-06-2014 15:30 ]

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-01 16:43

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb een Philips met Ambilight en ik ben erg tevreden mee.

Let ook eens op of het beeldscherm glimmend is of niet. Daar hoor je niet veel mensen over. Ik vind een glimmend scherm bijzonder irritant!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

JvS schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:05:
[...]

Ik moet zeggen dat ik licht achter de TV wel heel erg prettig vind.
Zo zie je maar dat smaken verschillen, ik heb jaren Ambilight gehad en met mijn huidige TV (plasma O-) ) wilde ik juist niets van lampjes of lichtjes. Ik heb in de hoeken van de kamer wel een Living Colors staan, maar direct achter de TV hoef ik geen verlichting. Al hangt het wellicht ook af van de grootte van de TV en de kijkafstand.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Brad Pitt
FeaR schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:13:
[...]
Al hangt het wellicht ook af van de grootte van de TV en de kijkafstand.
Plus in welke mate je je irriteert aan het donkergrijze oplichtende paneel van een plasma ;)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:50

Bever!

3

ErwinJ schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:15:
[...]

De acties waar je iets bekrijgt boeien mij niet zoveel ;) tenzij het een Ci+ 1.3 modul is :P, die 5 jaar garantie is interessanter.
En laten we eerlijk zijn nederland kampioen.....durven ze wel zo een acties houden :P.
De kans is net zo groot als de staatsloterij winnen :P

De AS650 lijkt mij ook interessant maar ik ben aan het kijken waar het wezenlijke verschil in zit tussen 650/740/750 en of dit het waard is voor mij.

verschil 740/750 is de 750 heeft een dubbele tuner dus dat is voor mij niet zo boeiend.
Opbouw is als volgt, zijn allemaal full led backlights.
AS640: Zelfde als AS650 maar dan geen IPS maar VA
AS650: IPS, 1200hz, smart etc etc
ASM651: Zelfde als as650 maar met 3x 3d brillen, voet van de 740 (echt alu), en alu touchpad tweede AB
AS740: vergelijkbaar beeld met as650 (IPS) maar iets chiquer design en Cam ingebouwd
AS750: als 740 maar ipv Cam dubbele triple tuner (dvb s/c/t) en dubbele ci+ (voor opnemen en timeshiften) en voet meer als de 650 serie.
AS800: 1800hz, local dimming full array backlight (IPS panel), studio master drive, design van de 4k modellen. ingebouwde cam, dubbele tuners.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:14:
[...]
Plus in welke mate je je irriteert aan het donkergrijze oplichtende paneel van een plasma ;)
Heb ik hier geen last van, ik stoor me er niet aan en/of ik zie het niet. Maar goed, ik kom van een Philips LCD, dus dan is het al snel (veel) beter en goed :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ErwinJ
Bever! schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:16:
[...]

Opbouw is als volgt, zijn allemaal full led backlights.
AS640: Zelfde als AS650 maar dan geen IPS maar VA
AS650: IPS, 1200hz, smart etc etc
ASM651: Zelfde als as650 maar met 3x 3d brillen, voet van de 740 (echt alu), en alu touchpad tweede AB
AS740: vergelijkbaar beeld met as650 (IPS) maar iets chiquer design en Cam ingebouwd
AS750: als 740 maar ipv Cam dubbele triple tuner (dvb s/c/t) en dubbele ci+ (voor opnemen en timeshiften) en voet meer als de 650 serie.
AS800: 1800hz, local dimming full array backlight (IPS panel), studio master drive, design van de 4k modellen. ingebouwde cam, dubbele tuners.
dank voor deze opsomming.
Factor vrouw gaat nu ook en rol spelen :P ze vond de samsung mooi.
http://tweakers.net/price.../380859;330267/categorie/
het is nu AS650/740 vs F8000

zal een eeuwige discussie zijn maar goed....iemand al een "vooroordeel" wat de betere keuze zou zijn ?
Qua beeld zijn ze alle twee fantastisch

• Mopperman
5 jaar garantie bij panasonic ;) Is wel een voordeel. Daarnaast is het de nieuwste pana serie.

F8000 is een "oudere" serie, daardoor krijg je m wel goedkoper. Daarnaast wel een paar extra features, zoals de ingebouwde cam, en mogelijkheid je smart TV te upgraden (met een externe module)

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-02 09:37
Heb maandje terug de 47pfk7109/12 gekocht van Philips. Alle traagheid in menu's ( van de vorige modellen) zijn weggepoetst en ben zeer tevreden over deze tv. Wil ook geen tv meer zonder ambilight. Binnenkort misschien een setje Hue lampen aanschaffen voor erbij.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:14:
[...]

Wellicht zijn de zwarte scenes van jouw series/films wel niet zwart?

Ik heb afgelopen weekend Star Wars gekeken op "mijn" nieuwe ST60, in het donker, en de ruimte was zwart, op de sterretjes na.

Wel is de TV vrolijk grijs, in daglicht, als ie uitstaat, maar, boeiend, ik kijk er doorgaans niet naar als ie uit is :+

People as things, that’s where it starts.

• Brad Pitt
VasZaitsev schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:20:
Wellicht zijn de zwarte scenes van jouw series/films wel niet zwart?
Zonder content weer te geven.
Ik heb afgelopen weekend Star Wars gekeken op "mijn" nieuwe ST60, in het donker, en de ruimte was zwart, op de sterretjes na.
Met enige content er op lijkt het best donker ja, da's hoe onze ogen nu eenmaal werken. Zonder content en in een heel donkere ruimte zie je het hele paneel gewoon gloeien. Da's op elke, huidige, plasma zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 04-06-2014 07:58 ]

• ErwinJ
Mopperman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:06:
5 jaar garantie bij panasonic ;) Is wel een voordeel. Daarnaast is het de nieuwste pana serie.

F8000 is een "oudere" serie, daardoor krijg je m wel goedkoper. Daarnaast wel een paar extra features, zoals de ingebouwde cam, en mogelijkheid je smart TV te upgraden (met een externe module)
Dat is het hem nou.
Ik denk dat ik die extra features niet 123 ga gebruiken, aangezien ik er een Htpc aangekoppeld heb.
De enige app die ik zal gebruiken is Netflix.

Dus van de ene kant is de F8000 leuk vanwege de extra features waar ik mee kan "spelen".
Aan de andere kant als ik er niets mee doe kan ik beter voor de Panasonic AS650/740 gaan aangezien het beeld hetzelfde is en dan heb je een "2014 Tv" + 5 jaar garantie.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:27
Brad Pitt schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:58:
[...]

[...]

Met enige content er op lijkt het best donker ja, da's hoe onze ogen nu eenmaal werken. Zonder content en in een heel donkere ruimte zie je het hele paneel gewoon gloeien. Da's op elke, huidige, plasma zo.
Maar dat is zo weinig met de 60 serie dat het niet stoort hoor.

Wat betreft de f8000 serie, deze is toch echt minder als de 60 serie plasma's, in mijn ogen.
Een kennis van mij heeft deze tv, maar welke instellingen dan ook, het beeld bleef echt achter ten opzichte van de 60 serie.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Brad Pitt schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:58:
[...]

[...]

Gelukkig zijn de keren dat ik in een verduisterde kamer naar een compleet zwart scherm zit te kijken op 1 hand te tellen.

En de enige reden waarom LCD dat niet heeft, is omdat de LEDs gewoon uitgaan, zodra je ook maar iets met een beetje content gaat kijken, zoals een ruimte shot van SW, dan is je ruimte opeens grijs omdat local-dimming en dat soort trucjes niet overweg kunnen met her en der een beetje licht.

Ja, Full-led heeft daar weer minder troubles mee, ik weet het

People as things, that’s where it starts.

• Brad Pitt
VasZaitsev schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:03:
En de enige reden waarom LCD dat niet heeft, is omdat de LEDs gewoon uitgaan, zodra je ook maar iets met een beetje content gaat kijken, zoals een ruimte shot van SW, dan is je ruimte opeens grijs omdat local-dimming en dat soort trucjes niet overweg kunnen met her en der een beetje licht.
LCD is dan ook gewoon een, imho, brakke techniek. VT50 verkocht, morgen VT60 halen. Die ook gewoon een donkergrijs paneel heeft, maar dat terzijde.

• ErwinJ
Heren mijn keuze is gemaakt
Het word de Panasonic TX-55AS651E ( de 650 serie ).
Het is een mooie tv de beeldkwaliteit is prachtig ( mijn mening ;) )

Bedankt voor jullie hulp, ik zal jullie op de hoogte houden van de Tv en misschien als de tijd vind een review maken.
Pagina: 1