VoIP toestel aansluiten op een KPN Experia box

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04-2023
Heb probleem waar ik zelf niet zo snel uit kom

De situatie is dat er van een woning één FTP kabel loopt naar een showroom. De persoon wil graag een netwerk aansluiting hebben en een vaste telefoon aansluiting. Ze hebben in de meterkast een KPN Experia box ZXHN H368N waar ze een tweede vaste nummer voor hebben aangevraagd die voor de showroom gebruikt gaat worden.

Mijn vraag is als ik een VoIP toestel koop. kan ik deze zo configureren dat ie zich op de Experia box aanmeld en alles wat er op de tweede nummer binnen komt door stuurt naar het VoIP toestel en dat ze onder dit nummer naar buiten kunnen bellen?

[ Voor 0% gewijzigd door IceClub op 01-06-2014 22:24 . Reden: Spel foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:49
Volgens mij zou dat wel moeten lukken. Zie http://netwerkje.com/telefonie maar dan gebruik je geen mobiele telefoon maar een vaste VoIP-telefoon of Dect met VoIP-ondersteuning. Heb nog geen ervaring met de Experiabox V9 maar geloof dat het op dezelfde manier werkt.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wie heeft dit nog steeds werkend, kwam er gisteren achter dat kpn nu ook maar de mogelijkheid uit heeft gezet om op de experiabox v9 de interne sip server te gebruiker.
Kortom je kan geen VoIP toestel meer aansluiten.
Heeft iemand hier hetzelfde probleem of een oplossing. Kpn geeft vrolijk niet thuis onder het mom van ondersteunen we niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Je zou de kabel kunnen uitsplitsen. Oranje en groene aderpaar voor netwerk gebruiken (100 mbit) en blauw voor het analoge lijntje uit de Experiabox. Hou je het bruine aderpaar als reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Daar gaat het niet om ik wil VoIP toestellen gebruiken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Je kunt het wel willen maar het gaat niet (meer) omdat het inderdaad uitgezet/verwijderd is.
Pagina: 1