Toon posts:

OpenWRT dump ap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een TP-Link WR-1043ND met zowel een prive als public wifi. Dit werkt prima allemaal. Nu wil ik graag een 2de WR-1043ND als dump access point gebruiken. Ik heb dit voor mijn prive network voor elkaar, maar voor het public wifi wil dit niet werken. Mijn netwerk is als volgt opgebouwd.

Kabelmodem
|
WAN Router 1 (TP-Link WR-1043ND) (Prive: 192.168.1.1 / 24) & (Public: 192.168.3.1 / 24 )
- Port 1 TV
- Port 2 NAS
- Port 3 Media player
- Port 4 WAN Router 2 (TP-Link WR-1043ND) (Prive: 192.168.1.2 / 24) & (Public: 192.168.3.2 / 24)

Op beide routers draait OpenWRT. Wanneer ik via router 1 verbinding maak dan kan ik 192.168.1.2 gewoon pingen. Wanneer ik 192.168.3.2 probeer te pingen dan krijg ik "Destination port unreachable". Ik heb wat zitten rommelen met de VLANs, maar krijg dit niet voor elkaar. Hoe kan ik dit werkend krijgen?

Alvast bedankt!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat is een dump access point?
't is me volstrekt onduidelijk wat je probeert te bereiken, maar twee private IP-ranges is in de meeste gevallen vragen om moeilijkheden, zoals je ondertussen gemerkt hebt...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Een access point waarbij alleen de data doorgegeven wordt naar de andere router.. Router 1 gaat dus alle DHCP leases doen. Het probleem wat ik nu dus heb is dat de routers van elkaar niet weten dat er nog tweede VLAN is waarin het 2de netwerk zit...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het werkend! Wist niet dat wanneer je je VLAN configuratie wijzigt je de 1043ND moet rebooten. Heeft me behoorlijk op een dwaalspoor gebracht...