Ik ben niet thuis in het zelf bouwen en samenstellen van een pc, met behulp van een zwager wil ik een poging wagen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
internetten, teksverwerken, excel, liefst met meerdere programma's tegelijk, muziekje op de achtergrond.
Mogelijk in de toekomst gaan oefenen met fotoshop en andere fotobewerking programma's.
Foto, video en muziek opslag heb ik op een nas op mijn thuisnetwerk aangesloten staan.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik kan wat spullen overnemen van mijn zwager, wilde rond +/- 600 euro compleet klaar zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
ik kan enkele componenten over nemen van mijn zwager, mijn inziens voor een leuke prijs.
Weet niet zeker of dit de juiste voeding is, me zwager had het wel over een be-quiet koeling van 550wat, verwacht dat dat deze of een soortgelijke voeding zal zijn, aangezien de andere 550wat voedingen gelijk een stuk prijziger zijn.
In de behuizing is een derde koelingfan geplaatst die hij laat zitten, weet hier helaas niet om welke koeling dit gaat.
Dit alles kan ik overnemen van 200euro, zo te zien voor mij een goede aanbieding.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf moet ik nog aanschaffen een moederbord, harde schijf, cd/dvd writer en windows 8.1
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Als het maar degelijk is, goede prijs kwaliteit en een betrouwbaar merk. Omdat ik al enkele spullen kan overnemen moet ik dan ook bijvoorbeeld wel een intel processor nemen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Vooral veel programma's naast elkaar draaien. Later gemakkelijk kunnen upgraden en uitbouwen als dit nodig word, zonder gelijk alles te hoeven vervangen.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan
Zelf wil ik hier dus bij gaan halen:
voor dit alles met de spullen die ik dus over kan nemen kom ik rond de 600euro.
wat is jullie mening hierover?
zijn er dingen waar we nog niet aan gedacht hebben, of wat jullie anders zouden doen.
Alle (begrijpelijke, ik beschouw mezelf als leek) is welkom
na feedback mogelijke optie:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
internetten, teksverwerken, excel, liefst met meerdere programma's tegelijk, muziekje op de achtergrond.
Mogelijk in de toekomst gaan oefenen met fotoshop en andere fotobewerking programma's.
Foto, video en muziek opslag heb ik op een nas op mijn thuisnetwerk aangesloten staan.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik kan wat spullen overnemen van mijn zwager, wilde rond +/- 600 euro compleet klaar zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
ik kan enkele componenten over nemen van mijn zwager, mijn inziens voor een leuke prijs.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 183,50 | € 183,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 67,55 | € 67,55 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | be quiet! S6-SYS-UA-550W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 320,95 | |
Weet niet zeker of dit de juiste voeding is, me zwager had het wel over een be-quiet koeling van 550wat, verwacht dat dat deze of een soortgelijke voeding zal zijn, aangezien de andere 550wat voedingen gelijk een stuk prijziger zijn.
In de behuizing is een derde koelingfan geplaatst die hij laat zitten, weet hier helaas niet om welke koeling dit gaat.
Dit alles kan ik overnemen van 200euro, zo te zien voor mij een goede aanbieding.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf moet ik nog aanschaffen een moederbord, harde schijf, cd/dvd writer en windows 8.1
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Als het maar degelijk is, goede prijs kwaliteit en een betrouwbaar merk. Omdat ik al enkele spullen kan overnemen moet ik dan ook bijvoorbeeld wel een intel processor nemen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Vooral veel programma's naast elkaar draaien. Later gemakkelijk kunnen upgraden en uitbouwen als dit nodig word, zonder gelijk alles te hoeven vervangen.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan
Zelf wil ik hier dus bij gaan halen:
| 1 | Gigabyte GA-Z87-D3HP | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | WD Purple WD10PURX, 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 96,06 | € 96,06 |
| 1 | LG GH24NSB0 Zwart | € 13,90 | € 13,90 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 69,49 | € 69,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 329,43 | |
voor dit alles met de spullen die ik dus over kan nemen kom ik rond de 600euro.
wat is jullie mening hierover?
zijn er dingen waar we nog niet aan gedacht hebben, of wat jullie anders zouden doen.
Alle (begrijpelijke, ik beschouw mezelf als leek) is welkom
na feedback mogelijke optie:
| 1 | Gigabyte GA-Z87-D3HP | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,04 | € 69,04 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 96,06 | € 96,06 |
| 1 | LG GH24NSB0 Zwart | € 13,90 | € 13,90 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 371,04 | |
[ Voor 95% gewijzigd door m1ke079 op 02-06-2014 12:38 . Reden: aanpassing n.a.v. post Br00ky ]