trillend beeld sony hdma-200

Pagina: 1
Acties:

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:27
Hoi ppl,

ik heb nu sinds een paar dagen last van trillend beeld. De letters zie je zichtbaar bewegen enzo, zwaar irritant. Het probleem wordt erger naarmate de resolutie toeneemt.
Dus 640*nogwat trillings vrij ofzo, maar op 1152*nogwat is het redelijk zichtbaar dat het trilt.

Ik heb al andere vid kaart drivers geprobeert.

Systeem is a7v mobo, asus v6800 ddr vid kaart, en die sony hdma 200

iemand die dit soort problemen kent?

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dit probleem hoor je hier vaker, met name met Diamondtron en Trinitron buizen. Ik weet niet of een deel van deze problemen gewoon het "jitter" effect betreft, dat sterker schijnt te zijn bij dit soort buizen (laatst bij mijn vriendin viel het me ook op bij toen ik de letters van wat dichterbij bekeek op haar Iiyama Vision Master Pro 17").

In ieder geval treedt het trillende lettersprobleem voor zover ik weet niet op bij schaduw masker buizen.

• Freezerator
Maar is het te verhelpen? of weinig aan te doen? want ik vind het opzich redelijk storend

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:00
Is dit die 75 Hz bug van Geforces. Ik heb gehoord dat MX jes hier erg veel last van hebben bij Iiyama's. Dat ze dus niet hoger kunnen als 75Hz.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Nee het is denk ik niet een kwestie van 75Hz, dat geeft alleen een iets flikkerend beeld (als je het al ziet, 75Hz is behoorlijk goed). Hij heeft het over trillende letters.

Volgens mij is hier weinig aan te doen, je zou een andere videokaart kunnen proberen.

Toevoeging:

The display on my monitor jitters back and forth. How do I get it to stop?
The most common cause of a jiggling display is electrical interference. Anything from a clock radio to an external hard drive to overhead florescent lights can cause this disruption. To remedy it, simply remove your monitor away from any such electrical devices, or vice-versa.
Another possible cause could be a fluctuating electrical current coming from the wall socket. To test this, simply take your monitor/computer to another location and turn it on. If the jittering no longer exists, then you've found your problem. I recommend buying a power conditioner that will turn the rough current coming from the power company into smooth current that won't give your monitor such fits. These are available from most computer dealers.

If the monitor still continues to jitter, then you may have a more serious problem. In addition to electrical interference and fluctuating electrical currents, a bad power supply or failing solder joints on the monitor's motherboard may also cause such jitters. If this is the case, then take your monitor to a local repair shop or technician.

• Freezerator
Hmmz, dat kan het wel zijn.

Ik heb namelijk me comp verplaats van zolder naar me kamer, ik zal vanmiddag ff een andere plaats proberen.

Tnx voor de uitleg

Verwijderd

Ik zou ook even kijken naar de speakers. Mocht je die dicht bij je monitor hebben gezet en een setje hebben dat niet goed is afgeschermd dan zou dat ook wel eens voor problemen kunne zorgen.
Pagina: 1