Bijna klaar om (game) pc te bestellen

Pagina: 1
Acties:

• Lamar89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Hee mensen,
Van plan om aankomend week het nieuwe systeem te gaan bestellen. Hiervoor nog even een vraag over welk mobo en of ik verder alles goed gedaan heb.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor het spelen van de huidige en aanstaande games, ook het normale pc gebruik als internetten en filmpjes bekijken zal natuurlijk gebeuren.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
De bedoeling was dus om rond de 800 te blijven voor kast en inhoud. Wat niet echt gelukt is :9
Ga hem zelf proberen in elkaar te zetten, en heb wel hulp indien nodig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een simpel toetsenbordje, Logitech mx518 muis, een oud Samsung scherm, Logitech boxset, een headset, 150gig hdd en een 1tb externe hdd van wd en dan eventueel een Samsung tv als 2e scherm. en gebruik momenteel ook een usb hubje van konig. Windows 8 kan ik als het goed is goedkoper krijgen via een studeren vriend en anders haal ik die los hiervan er bij.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, Moederbord, Videokaart, Behuizing, Processorkoeling, Ram, Voeding en een ssd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ben meer voor prijs/kwaliteit verhouding dan een merknaam.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
-

Ga je overklokken?
Wat ik tot nu toe vernomen heb op het forum is vervangen eigenlijk effectiever dus het staat niet op me planning.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 168,50€ 168,50
1ASRock B85 Pro4€ 59,50€ 59,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 71,78€ 71,78
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 351,95€ 351,95
1BitFenix Shadow€ 58,-€ 58,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 54,99€ 54,99
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 942,67

Motivatie huidige keuze:
CPU: dacht eerst aan Intel Core i5 4570 Boxed maar op aanraden gekozen voor deze haswell refresh.
Moederbord: Hulp voor keuze tussen deze 2 opties is zeer welkom.
Videokaart: Zat eerst lager maar heb overklokwens weg gehaald en dus een iets betere kaart.
Behuizing: Wou eerst me oude kast gebruiken maar eigenlijk verdient een nieuwe pc een nieuwe kast. Als het goed is kunnen alle onderdelen hier gewoon in en je hebt verwijderbare filters in de kast.
Cpukoeling: Gekozen ivm betere prestatie dan stock en ivm dat hij stiller zou zijn.
Ram: Low profiler wat handig is bij de cpukoeler en 2 reepjes dus dual channel.
Voeding: zat eerst op 520 maar was 8 euro meer voor deze dus voor de zekerheid maar geswitcht.
SSD: goedkoper dan de samsung.

Dus nog tips over welk mobo beter is of zie je iets wat beter aangepast kan worden?
En hoe zit het nu met bestellen bij Megekko, wel of niet doen? Hoorde iets over slechte communicatie ofzo.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-04 17:46
Ik heb zelf met de ASRock moederborden goede ervaringen. ze doen wat ze moeten doen. Velen zullen de kleurschema's van Gigabyte stoer vinden staan, kwestie van smaak. Ze hebben dezelfde chipset en vergelijkbare featureset, dus je gaat met beide niet nat. Aangezien je toch niet gaat overklokken dan heb je aan de ASRock genoeg, en je spaart wat eurotjes uit, al ist het maar 2 tientjes.

Met Megekko heb ik geen ervaringen, neus hier maar even rond.
http://tweakers.net/shopreview/9046/megekko/shopreviews/

succes met je aankoop.

[ Voor 12% gewijzigd door Djampire op 01-06-2014 21:16 ]

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Lamar89
Kleurenschema is leuk maar voor mij eigenlijk totaal onbelangrijk omdat ik niet in/op me kast kijkt.
Dank voor de link, zal eens kijken wat de meningen zijn.

• Pataar
  • Laatst online: 03-04 13:38
Als de opslag genoeg is voor jou zeg ik: Bestellen die hap!

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Lamar89
Heb aan 1,15 tb opslag op een hdd en 240 ssd voor de komende tijd genoeg. En natuurlijk zou ik dit ook redelijk makkelijk naderhand kunnen toevoegen. Maar naderhand bv moeten switchen van kaart of dergelijk is iets wat ik dus wil voorkomen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Beide moederborden zijn goed, alleen heeft de Sniper betere audio (optisch out). Die zou mijn voorkeur hebben, zit ook niet voor niets in de BBG.

Mail wel van te voren even de webshop waar je moederbord vandaan gaat komen en vraag naar de BIOS versie. Haswell refresh CPu's worden niet door alle BIOS versies ondersteund, en een BIOS update uitvoeren zonder werkende CPU wordt een beetje lastig :). Zoek dus even op welke versie nodig is en verifieer dit bij de webshop.

• Lamar89
Zelfs met werkend cpu zou het moeilijk zijn voor me dus zeker een hele goede tip.
Vermoedt dat als je bij de shop aangeeft een Haswell te gebruiken ze daar wel precies weten hoe en wat?
Als ik namelijk over en weer zou moeten communiceren hierover is me kennis echt te klein.

• virtueel debiel
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De Asrock ondersteund Haswell refresh vanaf versie 2.00. Ik kreeg de mijne binnen met 1.60 verleden week.
Dat is lastig updaten met een 4590. Je kan vragen of ze de laatste versie er op willen zetten.

Kijk mij nou!

• WesselP
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-03 15:48
Lamar89 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:16:
Zelfs met werkend cpu zou het moeilijk zijn voor me dus zeker een hele goede tip.
Vermoedt dat als je bij de shop aangeeft een Haswell te gebruiken ze daar wel precies weten hoe en wat?
Als ik namelijk over en weer zou moeten communiceren hierover is me kennis echt te klein.
Nee, je moet aangeven dat je een Haswell Refresh wilt gebruiken. Als je gewoon zegt "Ja, ik ga een Haswell gebruiken" dan zal de webshop zeggen "Dat kan gewoon meneer, dit is een socket 1150 moederbord wat Haswell ondersteund". Als je aangeeft dat je een Haswell Refresh gaat gebruiken zullen ze dit voor je moeten uitzoeken of hun voorraad de nieuwe BIOS heeft (die Hasswell Refresh CPU's ondersteund). ;)

• Lamar89
Haswell Refresh check :P
Nu ben ik zeker blij dat ik rustig de tijd heb genomen om alles door te lopen.
Morgen eens mailen met webshops dan.
--------------------------------

Gisteravond gemaild met de webshop van afuture en kreeg vanochtend direct een mail terug.
De mobo komen met de oude bios van de fabrikant vandaan, echter indien aangegeven bij de bestelling konden ze het zonder problemen updaten. het enige was dat dit misschien een dag vertraging in levertijd brengt.
Zeer goede service dus.

Na het besproken te hebben met mensen op dit forum en webshops is me keuze dan eindelijk gemaakt
Ga voor het systeem zoals het hierboven vermeld is met de Sniper B5 bord.

Indien je nog opmerkingen op dergelijk hebt ben je altijd vrij deze te zeggen.
zoniet dan zal dit systeem vanavond besteld worden.
:)
--------------------------------------
En de onderdelen zijn allen besteld. Nu afwachten tot morgen(en overmorgen ivm bios update) de spullen binnen komen en hopen dat de levering beetje goed gaat. dan zou ik woensdag op me vrije dag kunnen gaan proberen hem te bouwen.

[ Voor 83% gewijzigd door Lamar89 op 02-06-2014 17:51 ]

Pagina: 1