Doorverkoop downloadcode Wii U

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Ik wil navragen of het verkopen van Wii U downloadcodes op V&A is toegestaan.

Er is nu een Bonusgame-actie voor Mario Kart 8 van Nintendo, maar in de Algemene voorwaarden staat er niets over het doorverkopen ervan.

Volgens de V&A FAQ zou het een niet persoonsgebonden licentie zijn van een online game denk ik.

Als ik het goed begrijp kan je:
  • de PIN-code van Mario Kart 8 registreren, en dan de downloadcode van een gekozen spel van de bonusgame-actie doorverkopen
  • of gelijk de PIN-code van Mario Kart 8 doorverkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gush
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik zie ook nergens een beperking staan, behalve dat het product dat je registreert 'rechtmatig' moet zijn verkregen. Dat het verkopen van een Club-Nintendo PIN-code onrechtmatig is, heb ik niet terug kunnen vinden.

Het enige dat ik kan bedenken is dat als een ander jouw PIN-code/downloadcode van Mario Kart registreert, dit spel niet langer meer geregistreerd is op jouw account maar dat van een ander. Eventueel zou je door verkoop van de PIN-code, of downloadcode je licentierecht op Mario Kart 8 kunnen verliezen. Maar dat is meer speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Gush schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:23:
[...]
Eventueel zou je door verkoop van de PIN-code, of downloadcode je licentierecht op Mario Kart 8 kunnen verliezen. Maar dat is meer speculatie.
Volgens deze posts van andere users ben ik er van overtuigd dat het wel mogelijk is.
Of dit betekent dat het ook echt toegestaan wordt door Nintendo weet ik dan weer niet.

jongetje schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:42:
Ik heb een collega die heeft een 2e Wii U gekocht om samen met zijn vrouw/kind full screen te kunnen karten tegen elkaar :D

Hij heeft de 2 gratis games op 1 Wii U geinstalleerd dus is mogelijk om je download code aan iemand anders te geven.

BamSlam_ schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:43:
[...]
Er worden PIN-codes aangeboden van MK8. Ik vraag me af of Nintento het toelaat dat je meerdere MK8's registreert op dezelfde account?
JerX schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:54:
[...]
Ja dat doen ze. Je kan er ook voor kiezen dat die gene mariokart registreert en dan vervolgens de download code opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
Dit is gepost op Budgetgaming:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7JSfAPC.png
http://www.budgetgaming.n...1584&forum_id=40&start=10

Lijkt d'r dus niet op dat Nintendo het een probleem vind.