Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetproblemen na verhuizing

Pagina: 1
Acties:

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik ben vandaag verhuisd naar een studentenhuis waar ik eerder een internet en wifi netwerk heb aangelegd.
Alleen krijg ik mijn desktop niet degelijk werkende op het netwerk.
Er ligt een 100/100 verbinding, en zowel op ethernet als wifi haalt mijn desktop dezelfde snelheden. (10 mbit down & 0.3 mbit up)

Mijn telefoon en laptop halen wel netjes de juiste snelheden.. ik heb al van alles geprobeerd..

De TCP/IP stack gereset
Alles static
Andere kabel (Laptop doet t overigens wel op precies dezelfde kabel)

Op basis van dit ga ik er vanuit dat het bij mijn pc ligt. Maar ik zou niet weten waar ik verder moet zoeken.

Iemand nog tips?

Thanks!

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Driver voor de Ethernetpoort?
Virus?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-10 17:41
Test eens met een Linux distro? (Live cd bijvoorbeeld)
Hier mee kan je uitsluiten of het binnen windows ligt (Drivers, Virus etc)

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Onze Netwerkdictator die z'n internet niet werkend krijgt, en ik dacht dat ik alles gehad had O-).

DHCP zul je al wel naar gekeken hebben, dus ik vermoed ook dat het met je desktop/OS te maken heeft. Kijk eerst eens naar je interne netwerk, haal je daar ook dezelfde snelheden? Of haal je gewoon netjes gigabit?

Wat voor moederbord met welke NIC heb je? Drivers daarvoor verwijderen + opnieuw installeren. Helpt dat niet nieuw/ander OS erop en opnieuw testen. Doet het het nog steeds niet moet je kijken of je ergens een ander moederbord kan lenen, doet die het wel wordt het tijd voor een RMA.

Oh wat meer details over de provider, het modem, de router + netwerk lay-out en de apparaten die het netwerk gebruiken zou fijn zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Balance op 01-06-2014 18:30 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:12

lordsnow

I know nothing

Wat voor 'n snelheid haal je als je Windows opstart in Veilige Modus?

Lijkt op een AV of Firewall probleem.

Verwijderd

Balance schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:29:
Onze Netwerkdictator die z'n internet niet werkend krijgt, en ik dacht dat ik alles gehad had O-).

Oh wat meer details over de provider, het modem, de router + netwerk lay-out en de apparaten die het netwerk gebruiken zou fijn zijn.
Dit en dit.

En dan een eigen aangelegd netwerk dat niet lekker werkt 8)7

Begin eens met de specs van de PC.

Wat voor NIC?

De openingspost is behoorlijk summier.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 18:46 ]

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:44:
[...]

Dit en dit.

En dan een eigen aangelegd netwerk dat niet lekker werkt 8)7

Begin eens met de specs van de PC.

Wat voor NIC?

De openingspost is behoorlijk summier.
Ik weet t, ik weet t..
tis vooral dat ik twee dagen heb verhuisd waardoor ik gewoon heel moe ben.. de reden dat ik 't hier neergooi is omdat ik niet meer helder genoeg was en nog steeds niet ben om zelf tot de oplossingen te komen en me er behoorlijk aan ergerde...

En aan t netwerk ligt t niet;) Had ik ook al uitgesloten, tis m'n desktop.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 18:51
Wat is het resultaat als je zelf tijdelijk een fixed IP opgeeft (dat natuurlijk niet conflicteert met bestaande ip's)?

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Dikke Foaf schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:40:
Wat is het resultaat als je zelf tijdelijk een fixed IP opgeeft (dat natuurlijk niet conflicteert met bestaande ip's)?
Ik zei in de OP dat ik dat al gedaan had ;) (alles static) zelfde resultaat... Onder linux werkt t wel allemaal, dus heb ik besloten windows maar gewoon te herinstalleren

Pagina: 1