Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:20
Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een nieuw home-cinema systeem. De speakers staan al vast, ik twijfel alleen nog over de receiver die ik erbij ga kopen. Ik twijfel tussen de Marantz SR5008 en de Denon AVR-X2000. Ik ga er de volgende speakers op aansluiten:

Fronts: Q Acoustics 2050i
Rears: Q Acoustics 2010i
Center: Q Acoustics 2000Ci
Subwoofer: SVS PB-1000

Ik heb de twee receivers kort in stereo kunnen beluisteren op de 2050i's en in stereo leek de Marantz ietsje beter (verschil was marginaal). Het probleem is echter dat ik het geluidssysteem voornamelijk voor films ga gebruiken en ik kon het niet in surround beluisteren. Toen ik dit vertelde aan de verkoper raadde hij mij zonder na te denken de Denon aan, omdat deze volgens hem beter was in surround. Nu neem ik normaal gesproken het advies van verkopers niet 1-2-3 aan, ik weet dat zij ook aan hun verkoop moeten denken, ware het niet dat de Denon goedkoper is en dat dit verhaal in lijn is met wat je meestal op internet leest (Marantz is beter voor muziek, Denon voor films). Ik was dan ook erg benieuwd naar jullie mening hierover!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Denon en Marantz zijn zusterbedrijven en de genoemde receivers zijn grotendeels gelijk aan elkaar. Misschien dat de DSP-settings iets anders zijn maar als in de direct-modus luistert zal ook de sound gelijk zijn. Ik zou je aanraden om gewoon de receiver te kopen die je het mooiste vindt. Of als het budget belangrijk is, die het goedkoopste is.

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
SR5008 is verkrijgbaar vanaf €519,- en de AVR-X2000 €329,-.
Keuze is snel gemaakt denk ik?

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 11:54

jeka

Support your local club.

Goedkoop is duurkoop!
:P

FCG

• S1NN3D
  • Niet online
Die vlieger gaat in deze situatie imho niet op. Producten zijn nagenoeg identiek.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Loenerd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:38:
SR5008 is verkrijgbaar vanaf €519,- en de AVR-X2000 €329,-.
Ik weet niet wat de SR5008 deed op iBood afgelopen week, maar Marcel van HC Hifi meldt op HT Forum dat hij die prijs bijna kan evenaren. Zal dus best wat schelen. En als je toch meer dan 500 euro uit wilt geven kan je altijd nog een AVR-X3000 nemen van Denon.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:09:
[...]

Ik weet niet wat de SR5008 deed op iBood afgelopen week, maar Marcel van HC Hifi meldt op HT Forum dat hij die prijs bijna kan evenaren. Zal dus best wat schelen. En als je toch meer dan 500 euro uit wilt geven kan je altijd nog een AVR-X3000 nemen van Denon.
De SR5008 was € 399,95 op iBood, excl. verzendkosten. Mooie prijs en als HC Hifi deze kan leveren rondom deze koers, doe je een prima deal imho,

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:20
FeaR schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:09:
[...]

Yep, dat is inderdaad waarom ik aan het twijfelen ben gebracht, Marcel heeft een hele mooie prijs voor de Marantz deze week. Ga er nog eens even rustig over nadenken, in ieder geval bedankt voor de input tot nu toe.
Pagina: 1