[Knoppix] Verwijderde partitie herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik heb een Windows 8.1. systeem; via partitiebeheer binnen Windows heb ik enkele partities ingesteld en vervolgens geprobeerd om XBMCbuntu te installeren. Helaas werd de volledige hdd gekozen en werden mijn partities verwijderd/beschadigd (ongeveer 10 - 20 seconden voor ik de computer hard reset). Om de partities proberen te herstellen heb ik de hulp ingeroepen van de vertrouwde Knoppix; via TestDisk heb ik mijn verloren partities proberen terug te vinden & herstellen (via de stappen in de link) alsook de MBR. Helaas wou Windows niet terug booten; dan heb ik dit nog geprobeerd om de MBR te herstellen, maar het pakket "mbr" is niet beschikbaar voor Knoppix of outdated.

Voor ik begin te stuntelen met deze gevoelige handelingen wou ik eerst bij jullie informeren voor feedback; ik denk dat ik misschien de Windows restore disk eens moet proberen (momenteel niet voor handen). Misschien niet onbelangrijk: ik heb mijn bios de UEFI/secure boot moeten veranderen naar legacy/uitschakelen vooraleer ik de XBMCbuntu of Knoppix distro kon doen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Was de installer al begonnen met het formateren van de nieuwe disk? In dat geval zal een recovery van de partitietabel al een stuk lastiger worden. Grootste kans op het terugvinden van bestanden zal je waarschijnlijk hebben met GetDataBack dat je volledige schijf kan afscannen voor bestanden. Maar ook daar: als de bestandstoewijzingstabellen reeds verwijderd zijn zal het moeilijker zijn om nog veel terug te vinden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je de verwachting had dat je je schijf in een staat terug zou krijgen zodat Windows weer fatsoenlijk werkt zoals voordat je met de installatie bezig ging, kan je dat wel vergeten. Je kan beter je tijd en moeite steken in het herstellen van je eigen data, dan proberen het OS terug te krijgen. Dat laatste kan je ook doen middels een herinstallatie. Je bent dan misschien lang bezig, maar je systeem is dan iig in een betere staat dan dat je 't met dataherstel kan krijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Via Knoppix < TestDisk erin geslaagd om 99% van de benodigde data te herstellen, maar het OS moest inderdaad opnieuw geinstalleerd worden.