Ik heb een Windows 8.1. systeem; via partitiebeheer binnen Windows heb ik enkele partities ingesteld en vervolgens geprobeerd om XBMCbuntu te installeren. Helaas werd de volledige hdd gekozen en werden mijn partities verwijderd/beschadigd (ongeveer 10 - 20 seconden voor ik de computer hard reset). Om de partities proberen te herstellen heb ik de hulp ingeroepen van de vertrouwde Knoppix; via TestDisk heb ik mijn verloren partities proberen terug te vinden & herstellen (via de stappen in de link) alsook de MBR. Helaas wou Windows niet terug booten; dan heb ik dit nog geprobeerd om de MBR te herstellen, maar het pakket "mbr" is niet beschikbaar voor Knoppix of outdated.
Voor ik begin te stuntelen met deze gevoelige handelingen wou ik eerst bij jullie informeren voor feedback; ik denk dat ik misschien de Windows restore disk eens moet proberen (momenteel niet voor handen). Misschien niet onbelangrijk: ik heb mijn bios de UEFI/secure boot moeten veranderen naar legacy/uitschakelen vooraleer ik de XBMCbuntu of Knoppix distro kon doen draaien.
Voor ik begin te stuntelen met deze gevoelige handelingen wou ik eerst bij jullie informeren voor feedback; ik denk dat ik misschien de Windows restore disk eens moet proberen (momenteel niet voor handen). Misschien niet onbelangrijk: ik heb mijn bios de UEFI/secure boot moeten veranderen naar legacy/uitschakelen vooraleer ik de XBMCbuntu of Knoppix distro kon doen draaien.