Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Op zoek naar een audiostreamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een audiostreamer/muziekoplossing voor in mijn woonkamer.
Momenteel bestaat mijn setup uit de volgende apparatuur:
- Onkyo TX-NR414 voor surround
- Popcorn Hour A-110
- Technics voor- en eindtrap voor hifi
- Logitech Squeezebox Duet
- D-Link ShareCenter NAS

Het probleem is dat de Squeezebox en NAS met elkaar niet doen waarvoor ik ze gekocht heb. Het squeezecenter package werkt niet zoals het moet, ook muziek streamen van mijn pc via de squeezebox is met vallen en opstaan. Keer op keer verliest het toestel de connectie. Ik ben dus van plan het te verkopen en er iets anders voor in de plaats te halen (als dat nodig is).
De Popcorn Hour daarentegen is een fijn toestel, maar niet voor muziek. Ik ben op zoek naar een toestel die mp3 bestanden speelt van op mijn NAS in een volgorde die ik zelf bepaal. Ik wil zelf mijn eigen playlist kunnen samenstellen. En bovendien wil ik ook naar internet radio stations luisteren (dat deed de Squeezebox wel goed).
Een playlist samenstellen, kan dit via mijn Onkyo versterker? En dan bedienen met smartphone (ik weet dat er een app bestaat, maar werkt dit goed)?
Een andere optie is een toestel zoals bvb. de Sansui WLD-201, Denon DNP-720AE of de goedkope DNT IPdio van Conrad? Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben? En welke is prijs/kwaliteit een van de betere toestellen?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou zeggen, koop een Sonos Connect en klaar. Perfect uitgewerkt audiostreamer die je gewoon kan aansluiten op je hifi installatie. Bediening via smartphone of app. Ik denk niet dat je een betere oplossing zult vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Deze had ik inderdaad over het hoofd gezien en lijkt me de beste oplossing. Prijs/kwaliteit kan je haast niets beters vinden. Heb je de Sonos Bridge ook nodig in de opstelling of kun je de Sonos Connect meteen aansluiten op een router/switch en zo laten connecteren met een NAS? Ik ben niet van plan nog uit te breiden met andere Sonos spelers of speakers.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bridge is niet nodig. Met alleen de Connect op je receiver aangesloten en bekabeld in je netwerk, ben je klaar.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Inderdaad een Sonos connect nemen is geweldig en lekker makkelijk en snel in gebruik.
Gebruik hem veel bij vrienden van me en kan je zeggen dat ik er zelf ook een keertje er een ga halen.

volgens mij kan je direct op je upt aansluiten.

Edit

Playlisten kan je maken in de sonos app werkt perfect, heb het alleen icm spotify gedaan.
Maar met een Nas zou het ook wel moeten lukken.

[ Voor 23% gewijzigd door michael3 op 28-06-2014 17:02 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:23
Misschien moet je ook eens kijken naar de Philips AW1000. Ik heb zelf een AW2000. Het enigste verschil is de aanwezigheid van een 2 kanaals versterker. Voor MP3 werkt dit erg goed vanaf een Serviio media server op mijn Windows Home Server (2011). Alleen Flac wordt niet ondersteund. Ook lokale bestanden op mijn iPad kun je via de app afspelen, evenals internetradio en Spotify (mits je een premium abonnement hebt).

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Kijk daar ga je al Flac word niet ondersteund.
Naar mijn inzien gelijk ongeschikt.
Ik neem aan dat de TS ook Flac Gaat beluisteren, is vele malen beter dan MP3.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat alles in MP3 formaat, Flac heb ik dus niet zozeer nodig. Het zal de Sonos worden. Geen andere goedkopere spelers meer. Goedkoop = duurkoop en dan vrees ik om terug dezelfde toer op te gaan als met de Sqeezebox : dat het nu en dan niet werkt en dat wil ik niet.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53

JT

VETAK y0

Mijn mediaspeler van 55e werkt anders praktisch perfect met DLNA :D Ik stream altijd via NAS (DLNA server) naar mediaspeler (renderer) met m'n telefoon als bediening (controller).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1