R9 270 in combinatie met EyeFinity

Pagina: 1
Acties:

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 09:47
Een tijdje terug een MSI R9 270 (pricewatch: MSI Radeon R9 270 2GB GAMING) aangeschaft, mede omdat deze kaarten een Eyefinity setup aanbieden, zonder gebruik te hoeven maken van de DisplayPort. Aangezien ik niet 3 dezelfde schermen had, en daardoor verschillende resoluties was dit dan ook een top-nieuwsbericht: nieuws: AMD combineert schermen met verschillende resoluties bij Eyefinity-update waardoor mijn setup wel zou kunnen. Na het installeren van de Beta-driver krijg ik mijn setup echter nog steeds niet aan de praat.

De situatie:
HP 1730 - LG Flatron W2442PA - HP 1730
DVI - HDMI - DVI

Links Monitoren:
pricewatch: HP L1730 Zilver
pricewatch: LG Flatron W2442PA Zwart

Het probleem is nu dat dit niet lijkt te werken. Op de een of andere manier blijft het onmogelijk om zowel op beide DVI tegelijkertijd als op de HDMI-aansluiting de Eyefinity setup te laten werken. Hoewel het derde scherm wel detect wordt, zodra ik probeer de desktop te extenden, blijf ik de message 'Unable to save display settings' krijgen.

Na online veel rondgekeken te hebben, kwam ik niet verder dan op deze twee topics:
http://forums.amd.com/gam...adid=170798&enterthread=y
https://www.sapphireforum...-Eyefinity-Setups-and-You

Al geprobeerd:
- Drivers volledig verwijderd en beta 14.6 opnieuw geinstalleerd.
- Main monitor omgezet naar 1 van de DVI-poorten, hielp ook niet
- Resoluties omlaag gehad, zodat ze alledrie op dezelfde resolutie zouden draaien, alvorens de desktop te extenden, ook dat lukte niet.

Helaas alles tot nu toe zonder resultaat. Is er iemand die een soortgelijke setup wel aan de praat heeft? Dus 2x DVI + 1x HDMI op een R9 270? Eventueel op een 280 of 290? Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Dude360 op 01-06-2014 16:10 ]

• mjfast16
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
heb je een actieve adapter op je laatste scherm zitten. dit is nodig om het 3de scherm aan de praat te krijgen

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-01 23:24
niet bij allemaal meer hoor, maar ik kom zelf een DVI kabel te kort om het te testen (R9 290). Over 3-4 weken kan ik het pas testen omdat ik er dan eentje bij mijn scherm krijg.

Van de R9 290 en R9 290X weet ik dat het kan vanwege de hawaii GPU-processor echter zou ik het van andere niet weten. En zul je dus iemand moeten vinden die ook zo'n kaart heeft en het dan aan hem vragen.

Gamertag: timmie271

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik heb een forum gevonden waar een oplossing staat voor dit probleem
mischien kun je deze stappen eens doornemen

http://www.tomshardware.c...80x-working.html#13218859

• Dude360
Net weer een uurtje aan de slag geweest met verschillende schermen duplicaten, extenden en combinen. Helaas nog steeds niet aan de praat gekregen. De drie schermen worden herkend, maar meer dan 2 krijg ik er niet aan de praat. Sterker nog, ik krijg het ook voor elkaar om de 2x DVI naast elkaar te draaien, maar de HDMI erbij dan weer niet. Dus alle mogelijk combinaties van 2 werken, maar 3 schermen? Nope.

Die actieve adapter zou dus juist niet meer nodig zijn voor de R9-serie, waardoor dit mogelijk zou moeten zijn.. Op de AMD Support site staat dit ook aangegeven - http://support.amd.com/en-us/search/faq/170. Het enige dat erbij staat is dat de monitoren op de DVI aansluitingen identiek moeten zijn, wat die van mij ook zijn.

@HStyles - thanks voor de link! Goed om te lezen dat het inderdaad een drama is om in te stellen. Gelukkig wordt er ook gezegd: "DO NOT GIVE UP". Ik ga dus er nog maar tijd weer mee aan de slag.

Bedankt voor de responses zover al!

• Dude360
Het is gelukt! Voor mensen met hetzelfde probleem in de toekomst: ik las ergens dat het wel specifiek DVI aansluitingen moesten zijn, zonder VGA-adapter dus. Ik dacht eerst dat mijn monitor via DVI aangesloten zat, maar om de een of andere vage reden zat ie op VGA met adapter. Nu dus inderdaad Eyefinity setup, met 3 monitoren op 3 verschillende resoluties op DVI-HDMI-DVI zonder actieve adapter. Bedankt voor het meedenken nog! Topic mag dicht :)
Pagina: 1