Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45
Even een nieuwe topic gemaakt voor de V2 versie. Ik zag door de posts in het V1 topic echt niet meer of het nou om de V1 ging of de V2.

Ik snap ook niet dat dit is gebeurd, dat de V1 topic verzand is geraakt met posts over de V2 van de AP.

Helemaal raar is het dat als je nu naar de pricewatch gaat je de foto aantreft van de V2 maar de meerendeel van de reviews gaat om de V1.
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Het heeft andere hardware (ziet er ook anders uit) en andere firmare nodig en heeft zijn eigen dingen anders dan de V1 maar toch is het op 1 hoop gegooid met de V1.

Als er gebruikers zijn die mede auteur willen worden van dit topic om het beter en meer vorm te geven: meld je maar via een pb en ik voeg je toe als mede auteur.

Dus in topic graag alles omtrent de V2 van deze AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45
Weet er iemand goede alternatieve (stabiele) firmware versies voor deze AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbarmentlo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-07 16:09
Hey Toro36,
Ik zit zelf naar DD-wrt te kijken, maar ik durf het niet zo goed aan om te flashen. ook krijg ik vanuit de DD-WRT-community geen duidelijke antwoorden op mijn vragen, waardoor ik het helemaal niet meer aandurf(ik heb geen zin om halverwege het herconfigureren te moeten blijven zitten met een router die maar half functioneert),

verder schijnt hij ook openwrt te ondersteunen, maar deze bied niet de functies die ik nodig heb, dus daar heb ik me nog niet in verdiept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:43
Uitstekend idee, helaas heb ik geen V2 dus ik kan er verder weinig over vermelden. Het is zeker raar dat TP-Link een ander product onder dezelfde naam op de markt brengt, het schept alleen maar verwarring. Want ik geloof dat de V1 versie ook nog steeds te koop is. Het is dus maar afwachten wat je in huis krijgt :P.

OpenWrt voor de V2 kun je trouwens onder andere hier vinden:
https://drive.google.com/...3d2VsaE0&usp=sharing#list Alle credits gaan naar: mk13139 :)

[ Voor 26% gewijzigd door Puch-Maxi op 13-06-2014 16:57 . Reden: mk13139 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-07 13:53
Meerdere versies van hetzelfde apparaat is geen uitzondering. Dat doen firma's als Linksys en Netgear ook. Allerlei variaties in hardware en/of software.
De WRT54G van Linksys bijvoorbeeld had 8 versies (17 zelfs inclusief alle subversies).
Mijn vorige router was een Netgear WNDR3700 v4.

[ Voor 30% gewijzigd door Masimo op 13-06-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1mark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-07 23:16

me1mark

Shoo-rah!

Is het mogelijk wifi n only te gebruiken op deze router? Ik zie alleen de opties 11bg mixed en 11bgn mixed.

SUZ-SWM40 VA2 + ERST20D-VM2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:43
Mogelijk dat het met OpenWrt wel kan?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 10:53

Ursamajor

Astrofotograaf

Leuk, dit topic.
Ik heb zowel een v1 als v2, omdat m'n v1 tegen de betonnen muur aan staat en ik m qua routerfunctie daar niet kan missen, heb ik een v2 gekocht om m'n wifi-problemen op te lossen.
Maar helaas. De v2 is met een kabel aangesloten op de v1 (lan - lan, dus de wan van de v2 wordt niet gebruikt en dhcp enz staat uit).
Bedraad heb ik geen problemen, maar af en toe stort de snelheid in of is de router zelf niet meer te benaderen via wifi (beheerspagina). Stekker eruit en even later erin helpt dan weer voor even.
Speedtests geven soms de volle 50MB van mijn abonnement maar soms dus ook enkele kilobytes tot niets.
Heb uiteraard het meest rustige kanaal uitgekozen en de laatste TP-Link firmware draaien.
Een test die ik nog wil doen is de authenticatie vast op WPA2-PSK en AES zetten.
-edit- Gedaan, maar vanmorgen geen connectie mogelijk. Volgens Wifi Analyzer was er wel een goed signaal. De pc met een vast ip adres kon ook niet eens bij de beheerpagina van de router komen.

Maar ik lees meer berichten over wifi drops of dramatische performance. Misschien kan het zijn dat dit merk niet zulke beste hardware levert en er nogal wat kwaliteitsverschil bestaat. Ik heb TP-Link verder niet. Merken als Cisco, 3com of HP ken ik dan weer wel uit de tijd dat ik nog aan 19 inch racks zat te schroeven.

Is er eigenlijk behalve wireshark nog andere software/zaken waarmee een en ander gelogd en onderzocht kan worden?

-edit-
Vanavond rond 2230 was de wifi aan het haperen en uiteindelijk helemaal uitgevallen. Had wel een ip adres, maar pingen naar de router via wifi werkte niet. Bedraad wel. Ook kon ik vanaf de router mn pc niet pingen en kon op de router ook geen indicatie vinden van wat er fout zou zijn.
Gevalletje rma denk ik zo onderhand.

[ Voor 17% gewijzigd door Ursamajor op 20-06-2014 00:04 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 14:39
Er is een nieuwe officiële firmware van TP-link voor de V2.

zie: http://nl.tp-link.com/sup...WR1043ND&version=V2#tbl_j

Zelf gisteren geflasht. Let op je raakt alle settings kwijt!, Na flash is alles weer default.
Had ik zelf niet op gerekend, tegenvaller.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Nou, het zal mij benieuwen! Vanavond er gelijk opzetten :)
-update-
Heb het idee dat de problemen van een vertragende / vastlopende wifi verleden tijd zijn :)

[ Voor 46% gewijzigd door Ursamajor op 03-07-2014 08:35 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 11:59
Gisteravond de nieuwe firmware geinstalleerd: TL-WR1043ND_V2_140613
Niet fijn dat alles onverwacht terug ging naar factory default, dat is toch niet meer van deze tijd...

Alles weer geconfigureerd zoals ik het wilde, en een backup gemaakt van de config :)
Geen enkel probleem ervaren qua bereik, stabilieit en performance. Had ik hiervoor overigens helemaal geen last van. Heb hardware NAT nu aan laten staan om te kijken hoe dat nu gaat, in het verleden gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07 09:19
Ik heb mijn gloednieuwe router geflashd met "openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v2-squashfs-factory" maar nu zit ik met telnet gedoe. Ik ben al door de "first login" gekomen, maar daarna weet ik het niet meer. Ik heb een Linksys E2000 met DD-WRT en dat was een makkie, maar met mijn nieuwe TL-WR1043ND v2.1 ben ik al een halve dag bezig en ik zit vast.... Via "draad" heb ik wel internet, maar draadloos niet. Ik heb al gezien dat ik moet configureren, maar die sites zijn allemaal in het engels, ik kom er niet uit...

heb het al uitgevogeld om terug naar stock te gaan

[ Voor 5% gewijzigd door markdejong op 30-07-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-07 19:04
Ik draai zelf de laatste versie (1.6.1) van Gargoyle op mijn v2. Draait nu al een dag of 10 stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan iemand me vertellen of de v2 bij Conrad ook een echte v2 is?

Ik had gisteren bij Coolblue de v2 besteld, ga ik 'm afhalen, blijken ze vrolijk alleen maar de v1 nog te hebben...

Conrad laat ik leveren, dus da's wat anders.

Bedankt :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin94
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 12:27
Ik heb ook deze router inmiddels met OpenWRT maar ik moet VLAN instellen voor IPTV.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb bij m'n broer thuis een VLAN geconfigureerd voor IPTV en daar een artikeltje over geschreven:

http://volatilesystems.org/openwrt-vlans-a-primer.html

Je kan dit allemaal via LuCI doen als de switch dit ondersteunt, als je VLAN een specifiek nummer nodig heeft ga je dat wel moeten uitvissen.

Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 18-01-2015 01:19 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07 09:19
ftp://ftp.dd-wrt.com/beta...18/tplink_tl-wr1043nd-v2/

Betekend dit dat er dd-wrt is voor onze router?
(wel een beta)
Ik draai al weer een tijd stabliel op Gargoyle, ik hoef niet echt over naar dd-wrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorge.regula
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 23:11
Borromini schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 03:47:
Ik heb bij m'n broer thuis een VLAN geconfigureerd voor IPTV en daar een artikeltje over geschreven:

http://www.volatilesystem...es/openwrt_vlans_a_primer

Je kan dit allemaal via LuCI doen als de switch dit ondersteunt, als je VLAN een specifiek nummer nodig heeft ga je dat wel moeten uitvissen.

Succes.
Ik heb net een 1043ND V2 gekocht, en geflasht met de laatste versie van mk1319's rom (waarvoor dank)! Is er iemand die mij wat kan helpen met de configuratie? Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Telenet modem/router -> 1043ND V2 -> PC (bedraad), TV (bedraad), digicorder van telenet (bedraad), wifi

Bedoeling is dus om de tp-link als switch/AP te laten werken. Alsook een vlan opzetten zodat mijn digicorder volledige functionaliteit heeft.

Momenteel is telenet nog niet actief, maar kan het alvast voorbereiden :-) Alvast bedankt!

• netloony
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-01-2024
Iemand ook het probleem met die apparaat dat als de stroom eraf gaat hij weer terug gaat naar de default DHCP scope. rest van de instellingen blijft gewooon staan.

Zelfs als ik de WAN kabel er even uit haal en weer insteek ben ik mijn DHCP scope kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorge.regula
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 23:11
Update van vorige post:

Digicorder verbinden ging door router als switch in te stellen, is dan ook direct interactief

[ Voor 87% gewijzigd door jorge.regula op 03-09-2014 12:36 . Reden: gisteren nog wat extra uitgeprobeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:22
Ik heb deze router nu enige tijd in gebruik.
Router funticeneert goed alleen is de wifi echt bagger, hangt constant of reageert traag.

Firmware versie:
3.17.38 Build 140613 Rel.55867n

Problemen blijven zich voordoen ongeacht welk wifi kanaal geslecteerd wordt.

Iemand suggesties dit te verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Bij mij deed hij het een tijdje goed maar vanavond was het weer bagger. Bleek na diverse apparaten herstart te hebben dat er ineens iemand naast me op een kanaal lager zat...
Ander kanaal ingesteld en hij loopt weer als een trein!
Heb je een android toestel met de app wifianalyser? Heb je meerdere apparaten die hetzelfde gedrag vertonen?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:22
Er zijn 5 apparaten draadloos verbonden met de router, meeste problemen doen zich voor met gebruik van Ipad (2x) en Iphone.

Heb een scan gedaan met inssider, wifi kanaal werd al niet veel gebruikt, heb hem nu nogmaals veranderd. (13+9 stond op 11+??)
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/4zwd11c53/wifi.jpg

Het lijkt er vooralsnog op dat wifi LAG minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-07 16:32
Voor de mensen die zowel v1 als ook v2 bezitten:
Zijn er belangrijke dingen waardoor v2 een slechtere keuze zou zijn in vergelijk met v1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De v1 is een slechtere keuze als je de keuze hebt ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 22-09-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:26
Even dit topic schoppen, ik ben benieuwd of er in de tussentijd positievere zaken te melden zijn. Ik las juist vooral goede dingen over deze router en gezien de huidige prijs overweeg ik een nieuw accesspoint te plaatsen met deze router.

Ik ga hem zelf sowieso gebruiken met openWRT, dus ervaringen daarmee zijn helemaal welkom d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb 'm bij verschillende mensen zo'n v2 geïnstalleerd met OpenWrt en krijg er geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 16:14
Ik sta op het punt om deze router aan te schaffen om als AP te gebruiken in mijn woonkamer. Hij gaat dienen als de standaard wifi-uplink en ik zal een kabel trekken naar TV en mogelijk in de toekomst ook naar een PS4.
Op dit moment gebruik ik een WA801ND access point, maar helaas heeft die problemen met het ondersteunen van mijn chromecast. Ook OpenWRT werkt hier niet out-of-the-box op, dus ik wil hem eigenlijk vervangen voor deze WR1043ND.

Raden jullie aan om direct openWRT er op te zetten? Ik heb hier totaal geen ervaring mee en ben nog zoekende naar de directe voordelen :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor mij is OpenWrt-ondersteuning het criterium om netwerkhardware al dan niet te kopen. Ik zou er direct OpenWrt opzetten. Ik vermoed dat je je router wel een tijdje zal willen gebruiken als je niet naar een AC access point zit te kijken. OpenWrt gaat 'm langer ondersteunen dan TP-Link zelf (en ook qua veiligheidsupdates zou ik eerder met OpenWrt gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:48
Ik heb 5 minuten met de originele interface gespeeld en daarna geflashed naar OpenWrt (had ik hem ook voor gekocht). Hoe dat moet staat allemaal prima beschreven op de Wiki van OpenWrt.
Vervolgens o.a. een eigen WLAN en een gasten-WLAN (via firewall gescheiden) gemaakt.
Werkt allemaal als een trein, misschien niet zo dummy-proof als de originele interface, maar aangezien je op Tweakers zit moet dit makkelijk lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Leuk, die verhalen.

Ik heb thuis recent ook mijn hele netwerksetup vernieuwd en ben naar de nieuwste OpenWrt overgestapt. De nieuwe LUCI interface is een stuk mooier dan de oude.

Heb de TL-WR1043NDv2 nu ook binnen en die werkt op zich prima, al is het bereik minder goed dan mijn Netgear WNDR3700. Wil eigenlijk ook nog een Archer C7 plaatsen als Wi-Fi accesspoint in mijn huis en de andere routers gaan dan o.a. naar mijn ouders.

Ook voor mij komt er alleen nog maar OpenWrt in, net als bij Borromini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Ik heb deze router(V2) gister in mijn kamer neergezet en de setups is: KPN experia box V8> sitecom homeplug > router. Een Quick install op de computer gedaan en had bedraad internet op al mijn apparaten; ps3, pc, xbox en tevens Wi-Fi met mijn telefoon. Echter wil mijn ASUS T100 geen verbinding maken met de router. Hij ziet hem wel maar het lukt niet. Moet ik kanalen aanpassen oid?
Afbeeldingslocatie: http://i361.photobucket.com/albums/oo58/the360box/Mobile%20Uploads/Screenshot_2015-01-08-10-57-53.png

[ Voor 21% gewijzigd door TheNewPlayer op 08-01-2015 11:04 ]

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
2 dingen die in mij opkomen:

- Zit je niet te dichtbij je router?
- Probeer het anders eens zonder security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
Dennis schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:34:
2 dingen die in mij opkomen:

- Zit je niet te dichtbij je router?
- Probeer het anders eens zonder security.
De router staat inderdaad naast mij op het bureau, echter maakt mijn mobiel wel verbinding? Ik ga even kijken in de settings en zonder beveiliging. (Ik heb de tablet en de router dezelfde naam gegeven, dit zou niet van impact moeten zijn lijkt me?)

EDIT: heb de SSID verandert en hij maakt nu wel verbinding, weet ik ook weer dat je niet dezelfde namen kan gebruiken 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door TheNewPlayer op 08-01-2015 12:08 ]

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 16:14
Op jullie advies inderdaad OpenWRT geinstalleerd. Koste wat moeite om mijn weg te vinden op die zeer rommelige wiki, maar alles is gelukt. Lekker snelle verbinding en fijn dat je ook de WAN en de LAN poorten kan bridgen, dat geeft weer een vrije poort :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Leuk, OpenWRT is mooi als je het begrijpt. Je kunt nu leuke nieuwe opties proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
Heb heel goede ervaringen met DD-WRT op de V2. 2 TL's met elkaar verbonden om Wifi Internet verbindingen te delen op 200 meter afstand van elkaar. Ik gebruik Firmware: DD-WRT v24-sp2 (12/22/14).

1 TL ingesteld als access-point achter de WAN/LAN router, 1 TL ingesteld als client met virtual interface geactiveerd. Werkt perfect aan de client zijde. Zowel via Lan als WIFI stabiele verbinding.

Had deze gewoon geupdate van open-wrt af met de factory-to-ddwrt.bin. Ik ben al jarenlang gewend aan de interface van dd-wrt.

Ik heb een uurtje gespeeld met open-wrt, maar na een reset was deze onbereikbaar. Na een 30s-30s-30s reset gelukkig weer contact gekregen met de router en snel naar DD-WRT gegaan. DD-WRT is voor mij net iets prettiger in gebruik. Heb nu na 6 jaar mijn Linksys DD-WRT54g vervangen, geen seconde spijt. Dank jullie al voor jullie tips hier.

Let op: de repeater mode werkt volgens de DD-WRT wiki alleen stabiel met de sp2 of hogere versie van DD-WRT, Maar met V2 blijkt deze na 2 dagen testen niet stabiel te zijn. Helaas.

[ Voor 42% gewijzigd door Dutchsat op 15-02-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:08
Hoe snel is jullie throughput van WLAN -> LAN? Bij mij is dat dus maximaal 5,5 á 6 MB/s.

Is dit normaal of te laag? Als ik de review van Hardwareinfo bekijk komen ze op 71 Mb/s (71/8=8,9 MB/s): http://nl.hardware.info/r...er-testresultaten-3-meter

Mijn opstelling:

Wifi met WPA2.

- PC met een WLAN USB adapter ICIDU 150N (netwerkstatus geeft 150 Mb/s aan, theoretisch zou dat dus 150/8=18,75 MB/s moeten geven. Ik weet dat hij dat nooit zal halen, maar 8-9 MB/s zou dan toch best moeten kunnen?). PC staat 4 meter van de router.
- PC met een gigabit netwerkadapter, aangesloten op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik haal met mijn pc op de 1e verdieping zo'n 10MB per seconde (kopieersnelheid met Totalcommander). Dit is dan een iso die ik kopieer.
M'n router en gekoppelde NAS staan op de begane grond.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ik heb mijn testopstelling wat veranderd en krijg nu 11,8 MB/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boestin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-07-2024
Hallo,

Ik sta op het punt om de router om te gooien naar OpenWRT, mijn eerste keer :)
Alleen sta ik voor een vraagstuk. Is het nog mogelijk om de speedboost functie van de wifi te gebruiken na OpenWRT installatie?
Thanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boestin
Net Openwrt geinstallleerd. Wat een verademing zeg! Eindelijk in controle _/-\o_

Maar de Wifi snelheid blijft dramatisch.. Veel drops en ik kom niet boven de 55mbit uit op willekeurige afstand, dus ook als ik zelfs naast de router sta. Terwijl ik met de stock firmware van tp-link vaak boven de 115 uitkwam, welliswaar met de speedboost aan, maar dan nog blijft het vreemd.

Verschillende opties geprobeerd: 20/40mhz, vrijwel alle kanalen getest, etc.

Hoe dan ook, ondanks dit blijf ik toch op Openwrt zitten. Nadelen wegen simpelweg niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
boestin schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:38:
Net Openwrt geinstallleerd. Wat een verademing zeg! Eindelijk in controle _/-\o_

Maar de Wifi snelheid blijft dramatisch.. Veel drops en ik kom niet boven de 55mbit uit op willekeurige afstand, dus ook als ik zelfs naast de router sta. Terwijl ik met de stock firmware van tp-link vaak boven de 115 uitkwam, welliswaar met de speedboost aan, maar dan nog blijft het vreemd.

Verschillende opties geprobeerd: 20/40mhz, vrijwel alle kanalen getest, etc.

Hoe dan ook, ondanks dit blijf ik toch op Openwrt zitten. Nadelen wegen simpelweg niet op.
Wat vind je grote voordelen van Openwrt dan? Welke functies gebruik je veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boestin
Het eerste wat ik graag in de klauwen wilde krijgen was het prioriteren van internetverkeer. 's avonds wil ik liever geen problemen ondervinden met het browsen op internet omdat iemand anders in het netwerk aan het downloaden o.i.d. is. QOS van openwrt is een uitkomst, dit in tegenstelling tot de gelimiteerde opties die TP-link aanbiedt.

Daarnaast gebruik ik nu al verschillende functies in het status tabblad, waaronder loggings, live-data en de processen. Door de processen ben ik er oa achter gekomen dat er een amazon proces om de zoveel tijd naar buiten-en-naar-binnen gaat en dan specifiek naar de ipad.
Overigens doe ik alles binnen Luci.

DD-WRT heb ik ooit aan de praat gekregen op mijn dir-825, maar toen ik het ding wat verder wilde customizen (alle led's moesten uit), raadden ze het aan om Luci te installeren.

Anyway, ik zit nog steeds met de perfomance issues. beveiliging uitgezet, heeft ook niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Laatst online: 30-07 16:32
WizZie- schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:24:
Hoe snel is jullie throughput van WLAN -> LAN? Bij mij is dat dus maximaal 5,5 á 6 MB/s.

Is dit normaal of te laag? Als ik de review van Hardwareinfo bekijk komen ze op 71 Mb/s (71/8=8,9 MB/s): http://nl.hardware.info/r...er-testresultaten-3-meter

Mijn opstelling:

Wifi met WPA2.

- PC met een WLAN USB adapter ICIDU 150N (netwerkstatus geeft 150 Mb/s aan, theoretisch zou dat dus 150/8=18,75 MB/s moeten geven. Ik weet dat hij dat nooit zal halen, maar 8-9 MB/s zou dan toch best moeten kunnen?). PC staat 4 meter van de router.
- PC met een gigabit netwerkadapter, aangesloten op de router.
Je ICIDU netwerkadapter is sowieso al van een brak merk.
Buiten bovenstaand feit heeft hij een maximum connectie rate van 150 Mbit/s, een kaart die 2x2 MiMo doet (300 Mbit/s) kan je hogere doorvoer bieden. Maar dan zit je ook weer aan 40 mhz brede kanalen vast.

Wil je hogere snelheden dan zal je en een fatsoendelijk WiFi kaartje moeten halen plus een 5 GHz capable router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:30

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Even een schopje, omdat ik deze router als vervanger voor mijn Airport Extreme heb gekocht. Sinds iOS 8.2 alleen maar problemen..

Wifi werkt nu prima, maar ik zou graag geen tweede dhcp server willen. Hoe kan ik de router in een soort bridge modus zetten waarbij mij Telfort router de dhcp doet en de clients via wifi in dezelfde range zitten?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Dhcp uitzetten op de Tplink. Dan geeft de router van telfort het adres door. Je moet de telfort router dan niet op de wan poort van de Tplink zetten, maar op 1 van de 4 andere.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ursamajor schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:46:
Dhcp uitzetten op de Tplink. Dan geeft de router van telfort het adres door. Je moet de telfort router dan niet op de wan poort van de Tplink zetten, maar op 1 van de 4 andere.
Dank! Het werkt nu inderdaad goed.

Is het met de WR1043 ook mogelijk om een soort roaming netwerk te maken? Dus door een tweede WR1043 met dezelfde SSID naam en op dezelfde manier aan te sluiten op het netwerk? Moeten de WR1043 dan op elkaars lan poorten worden aangesloten of mag er ook een switch tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Het is inderdaad mogelijk. Ze moeten dan ook op hetzelfde wifi kanaal zitten en dezelfde ssid hebben. Hoe ik het qua kabels ooit had geprobeerd, weet ik even niet meer, maar ik vond dat de algehele performance een stuk minder was. Dus nu heb ik 1 wifi punt, boven de deur van de trapkast en heb ik in heel het huis prima ontvangst.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ursamajor schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:36:
Het is inderdaad mogelijk. Ze moeten dan ook op hetzelfde wifi kanaal zitten en dezelfde ssid hebben. Hoe ik het qua kabels ooit had geprobeerd, weet ik even niet meer, maar ik vond dat de algehele performance een stuk minder was. Dus nu heb ik 1 wifi punt, boven de deur van de trapkast en heb ik in heel het huis prima ontvangst.
Apple adviseert om de AP op verschillende kanalen te zetten. Misschien dat het daar aan ligt? Zal een tweede bestellen en kijken hoe het werkt. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Dat kon niet met de Tplink... Anders had ik dat zeker gedaan :-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ursamajor schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:14:
Dat kon niet met de Tplink... Anders had ik dat zeker gedaan :-)
Het kan wel als je OpenWRT installeert :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Dennis schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:12:
[...]

Het kan wel als je OpenWRT installeert :*).
Kan je ook vertellen hoe? Of waar ik kan vinden hoe je dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Erhnam schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:12:
Kan je ook vertellen hoe? Of waar ik kan vinden hoe je dit doet?
Op Google? Zoek op 'wireless channel openwrt', klik op 'afbeeldingen' en je ziet meteen hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste vrienden

Onlangs heb ik een V2 aangeschaft voor ons studentenhuis in Utrecht. Opvallend is dat het bereik van deze V2 minder si dan zijn voorganger de witte v1.

We hebben nogal wat problemen met deze router. Het probleem schuilt em vooral in het wegvallen van de Wifi. De verbinding is bijzonder instabiel en valt contunue een aantal seconder ttot minuten weg. Ook mijn iphone en laptop is de verbindingsnaam dan ook niet meer vindbaar. Ik heb een ziggo modem/router. de wifi van deze modem is af gezet.

wie kan mij helpen?

groet, bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Draai je stock-firmware of DD-WRT/OpenWRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:02
Ik heb DD-WRT op mijn TL-WR1043ND v2 gezet, maar nu brandt het system lampje niet meer. Is dit normaal? Werkt verder op zich wel prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelrik1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-05 11:37
Welke dd-wrt versie run je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riuujin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-07 10:20
misschien een stomme vraag maar zijn de standaard firewall instellingen van OpenWRT goed of moet ik die zelf nog aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door Riuujin op 11-05-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
De meest recente. Hoe weet je eigenlijk of je hem juist hebt geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Riuujin schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:08:
misschien een stomme vraag maar zijn de standaard firewall instellingen van OpenWRT goed of moet ik die zelf nog aanpassen.
Die zijn afdoende. Standaard wordt alle inkomende verkeer vanuit WAN geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:26
Ik wil mijn Linksys E2000 vervangen door tl-wr1043nd.
Haal ik met deze router de snelheden van 120mb die ik bij de Ziggo heb?
Haal nu namelijk een krappe 30mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Vast wel, hangt natuurlijk ook af van allerlei omstandigheden...
Ik haal iig de volle 50 mb van mijn abbo en lokaal 100 mb naar mn nas die niet meer dan dat kan...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
Chris89 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:39:
Ik wil mijn Linksys E2000 vervangen door tl-wr1043nd.
Haal ik met deze router de snelheden van 120mb die ik bij de Ziggo heb?
Haal nu namelijk een krappe 30mb...
Heb ook 120mb van Ziggo. Met kabel haal ik max 95mb. Draadloos op z'n snelst 45mb. Wifi-bereik is wel klote en dropt een verdieping hoger vaak al naar enkele mb's. Powerline setje heeft dat verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:26
balarina schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:20:
[...]

Heb ook 120mb van Ziggo. Met kabel haal ik max 95mb. Draadloos op z'n snelst 45mb. Wifi-bereik is wel klote en dropt een verdieping hoger vaak al naar enkele mb's. Powerline setje heeft dat verholpen.
Geen router voor mij dus helaas.. Ik wil me volle snelheid hebben namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 26-07 19:11
Gisteren ook een WE1043ND v2 aangeschaft. Vandaag DD-wrt erop gezet (Firmware: DD-WRT v24-sp2 (06/05/15) std)

Helaas kom ik er nu niet uit met het koppelen van mijn printer(canon mp210) op de router. Via DD-wrt staan alle usb support op enable. Wanneer ik via telnet of putty inlog op me root en 'netstat -an' intyp staat de 9100 port er niet tussen.

De printer wordt zelf wel herkend in de lijst als ik 'dmesg' intyp:

<6>[ 8.770000] usb 1-1: Manufacturer: Canon
<6>[ 8.770000] usb 1-1: SerialNumber: F229DC
<6>[ 8.790000] usbcore: registered new interface driver usblp

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb vandaag deze router mogen ontvangen, als vervanger van de v1 die ik eerst had draaien. Ik heb deze aangeschaft, vanwege de goede ervaringen met v1, omdat de v1 geen 500 megabit aankan op de WAN poort en ik dat sindskort wel nodig heb. :) Ik kom helaas geen andere reviews tegen die ook de doorvoersnelheden getest hebben. Wel een site, met wat gedetailleerdere specificaties en die geeft wel aan, dat er op de WAN-poort ook een gigabit aansluiting zou moeten zitten.

Hardware.info heeft de v2 versie ook beloond met een silver award en uitgebreid getest, mede dankzij deze test heb ik deze router dus ook aangeschaft. Probleem is echter, dat ik nog steeds niet de 500 megabit haal, maar nu blijf steken op zo'n 300 megabit, terwijl mijn PC wired aangesloten zit. Volgens de hardware.info review zou deze router op WAN -> LAN 943 megabit aan moeten kunnen. Waarom blijf ik dan op 1/3e steken? Ik heb OpenWRT erop geflashed.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 11-07-2015 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

CptChaos schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:14:
Ik heb vandaag deze router mogen ontvangen, als vervanger van de v1 die ik eerst had draaien. Ik heb deze aangeschaft, vanwege de goede ervaringen met v1, omdat de v1 geen 500 megabit aankan op de WAN poort en ik dat sindskort wel nodig heb. :) Ik kom helaas geen andere reviews tegen die ook de doorvoersnelheden getest hebben. Wel een site, met wat gedetailleerdere specificaties en die geeft wel aan, dat er op de WAN-poort ook een gigabit aansluiting zou moeten zitten.

Hardware.info heeft de v2 versie ook beloond met een silver award en uitgebreid getest, mede dankzij deze test heb ik deze router dus ook aangeschaft. Probleem is echter, dat ik nog steeds niet de 500 megabit haal, maar nu blijf steken op zo'n 300 megabit, terwijl mijn PC wired aangesloten zit. Volgens de hardware.info review zou deze router op WAN -> LAN 943 megabit aan moeten kunnen. Waarom blijf ik dan op 1/3e steken? Ik heb OpenWRT erop geflashed.
Volgens mij beperkt openwrt de wan Lan throughput. Test eens met de standaard firmware.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

albino71 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:34:
Volgens mij beperkt openwrt de wan Lan throughput. Test eens met de standaard firmware.
Hmmm, dat wist ik niet. Eens testen, ik zie wel dat terug naar factory image flashen niet zo makkelijk is. Maar even via CLI doen dan.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 11-07-2015 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

CptChaos schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:45:
[...]
Hmmm, dat wist ik niet. Eens testen, ik zie wel dat terug naar factory image flashen niet zo makkelijk is. Maar even via CLI doen dan.
Je kunt wel een van de lan poorten als wan inrichten. Ik weet niet of dat een bruikbare workaround is.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nja, ik gebruik de router voor de inrichting van mijn eigen netwerk, inclusief portforwards, dus die ben ik dan kwijt, denk ik zo. Bij het terug flashen naar de fabrieks firmware krijg ik de melding Failed to erase block.
Moet ik dan echt met console gaan werken? Dingetje heeft daar niet eens een aansluiting voor... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Geen flauw idee eerlijk gezegd. Er staat er hier ook een in de meterkast met openwrt, maar met een 100 Mbit lijn red ik t makkelijk.

Kun je niet even je huidige configuratie opslaan en dan met die 2e wan testen?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

albino71 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:49:
[...]

Je kunt wel een van de lan poorten als wan inrichten. Ik weet niet of dat een bruikbare workaround is.
De bottleneck zit hem niet in de WAN- of LAN-poorten. Sterker nog, de TL-WR1043ND heeft maar één NIC met daaraan een managed switch. Zowel de LAN- en de WAN-poorten maken dus onderdeel uit van één en dezelfde switch (maar worden intern als een ander VLAN doorgegeven).

De bottleneck zit hem hierin in de performance van de CPU; hoeveel data de router per seconde kan routen tussen verschillende interfaces.

Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat er veel verschil zit tussen de performance van de stock firmware en OpenWRT. OpenWRT knijpt in elk geval niets opzettelijk (tenzij je QoS verkeerd heb geconfigureerd) en zowel de stock firmware als OpenWRT draaien dezelfde kernel (Linux).

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 11-07-2015 01:08 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

CPU kan met standaard firmware wel richting 1gbit, maar met openwrt niet?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is in principe mogelijk, maar daar sta zou ik dan wel vreemd van staan te kijken. Ik kan zo geen oorzaak bedenken voor zo'n groot performanceprobleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 11-07-2015 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het gekke is wel, na het terugflashen lukte het eerst niet, om op de volle snelheid te internetten. Vervolgens nogmaals update gedaan (de how to om terug te flashen boodt niet de nieuwste firmware aan en daar draai ik nu wel op en nu gaat het down- en uploaden helemaal goed! :) Nooit verwacht, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De switch-chip die in de 1043NDv2 is ingebouwd ondersteunt hardware NAT, wat OpenWRT niet ondersteunt. De 900Mbit/s die wordt gehaald in tests met stock firmware is gewoon verkeer dat via hardware NAT wordt gerouteerd, CPU komt daar niet aan te pas. Bij OpenWRT moet alles via de CPU, vandaar dat je daar blijft steken op 300Mbit/s.
Nou is 300Mbit nog steeds niet onaardig, de v1 bleef steken op 130-150Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik heb een vraagje m.b.t. de TL-WR1043ND v2. Ik heb deze router besteld en wil, d.m.v. OpenWRT, deze instellen als repeater van ons huidige wifi signaal, echter hierbij heb ik een vraag.

Onze hoofdrouter (Asus RT-AC66U met Merlin firmware) heeft 2 wifi netwerken. Eén daarvan is voor ons prive gebruik. De andere is een 'guest'-netwerk, voor klanten van mijn vriendin's schoonheidssalon (aan huis).

Nu mijn vraag; is het mogelijk om beide netwerken (zowel prive als het guest netwerk) te repeaten met de TL-WR1043ND en OpenWRT? Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, dus vandaar mijn vraag.

Reden om de TP-Link als repeater te gebruiken is dat het signaal in mijn vriendin's schoonheidssalon erg beroerd is, dus vandaar. Sorry als het een stomme vraag is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jep, dat is mogelijk. Tussen de twee routers moet je de twee VLANs dan getagd doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Compizfox schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:49:
Jep, dat is mogelijk. Tussen de twee routers moet je de twee VLANs dan getagd doorgeven.
Het is geen vaste verbinding die hij doorgeeft maar hij doet Wi-Fi repeat. Hier staat wel wat informatie met precies wat jij wil, maar het is moeilijk te vinden of het ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dennis schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:16:
[...]

Het is geen vaste verbinding die hij doorgeeft maar hij doet Wi-Fi repeat. Hier staat wel wat informatie met precies wat jij wil, maar het is moeilijk te vinden of het ook kan.
Ah, verkeerd gelezen. Nee, daar wordt het wel moeilijk van. Normale WDS (een enkel netwerk extenden) is al lastig zat, laat staan twee netwerken ;)

Ik zou toch echt overwegen om een kabel tussen de twee APs te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Idd veel beter kabel tussen de twee AP's. Als je beide AP's instelt met hetzelfde SSID dan zouden clients de sterkste moeten nemen (je kan in OpenWrt in ieder geval in beperkte mate bereik en uitzendvermogen instellen).

Ook rekening mee houden dat voor VLANs ook Merlin ondersteuning moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik heb de WR1043ND v2 nu bijna anderhalf jaar. Toen ik hem net had werkte hij perfect, heel af en toe wat issues met Wifi, de snelheid zakte compleet door de grond of viel internet (maar niet de verbinding) helemaal weg, maar dat kon verholpen worden met even resetten. Maar langzamerhand werden kwamen die problemen steeds vaker voor. Firmware updates helpen niet of nauwelijks. Tot het ondertussen zo erg was dat ik een stuk of 5 keer per dag kon resetten, en zelfs dat vaak niet hielp.

Gisteren heb ik er Gargoyle op geflasht, opnieuw geïnstalleerd, en op zich deed hij het heel even prima. Tot ik uiteindelijk constant 'beperkte verbinding' kreeg op vrijwel elk apparaat, resetten hielp niet. Dus uiteindelijk weer de stock firmware terug gezet, en nu zijn we weer bij af.

Ik lees overal op internet dezelfde problemen, maar nergens een oplossing. Ongelofelijk dat deze router overal zo de hemel in wordt geprezen, maar dat wifi gewoon nauwelijks werkt. Ik sta dus ook op het punt om hem terug te sturen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Mintvis schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:56:
Ik heb de WR1043ND v2 nu bijna anderhalf jaar. Toen ik hem net had werkte hij perfect, heel af en toe wat issues met Wifi, de snelheid zakte compleet door de grond of viel internet (maar niet de verbinding) helemaal weg, maar dat kon verholpen worden met even resetten. Maar langzamerhand werden kwamen die problemen steeds vaker voor. Firmware updates helpen niet of nauwelijks. Tot het ondertussen zo erg was dat ik een stuk of 5 keer per dag kon resetten, en zelfs dat vaak niet hielp.

Gisteren heb ik er Gargoyle op geflasht, opnieuw geïnstalleerd, en op zich deed hij het heel even prima. Tot ik uiteindelijk constant 'beperkte verbinding' kreeg op vrijwel elk apparaat, resetten hielp niet. Dus uiteindelijk weer de stock firmware terug gezet, en nu zijn we weer bij af.

Ik lees overal op internet dezelfde problemen, maar nergens een oplossing. Ongelofelijk dat deze router overal zo de hemel in wordt geprezen, maar dat wifi gewoon nauwelijks werkt. Ik sta dus ook op het punt om hem terug te sturen naar de winkel.
Draai openwrt op twee van deze routers. Al meer dan een jaar nooit problemen. Wellicht dit nog proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
Erhnam schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:18:
[...]

Draai openwrt op twee van deze routers. Al meer dan een jaar nooit problemen. Wellicht dit nog proberen waard?
Dat zou ik kunnen proberen, maar aangezien Gargoyle ook voor geen drol werkte heb ik ook hier m'n twijfels over. Daarnaast knoei ik er liever zo min mogelijk mee. Ik ben niet bepaald een expert en zou het erg zuur vinden als ik hem nu brick en ik hem daarom niet eens terug kan sturen. Overigens lees ik ook dat OpenWRT geen grafische/web interface heeft, dus dat zie ik dan helemaal niet zitten.

Ik heb nu wel een (stock) firmware update gedaan, hopelijk werkt die beter.

[ Voor 15% gewijzigd door Mintvis op 18-08-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kan zijn dat de adapter inmiddels aan het overlijden is, zie je wel vaker bij modems of routers die wat ouder worden.

Ik heb zelf afgelopen week de Mikrotik RB2011 vervangen door een 1043NDv2, voldoet tot nu toe erg goed. Ik kan gewoon niet wennen aan Mikrotik, vind het een hel om mee te werken. OpenWRT kan ik mee lezen en schrijven. Verder heeft de 1043NDv2 een groot voordeel tov veel andere routers: de WAN interface loopt via een extra fysieke interface, bij de meeste routers heeft de CPU maar 1 verbinding met de switch en gaat LAN/WAN verkeer over hetzelfde poortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
Even een kleine update. Ik draai dus sinds gisteren de laatste stock firmware, en sindsdien heb ik geen drops meer gehad. De snelheid is ook hard omhoog gegaan, van ongeveer 25-30 tot 40-45 Mb/s. Nu is het nog niet fenomenaal gezien ik 60 Mb/s met kabel haal, maar mijn netwerkkaart is nooit echt fantastisch geweest. Hopelijk blijft hij stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 18:41

sphere

Debian abuser

Als de stock firmware een ssh server had zou ik het doen, maar helaas. Nog maar even doorbijten met dit barrel. Hopelijk wordt het ooit nog eens stabiel, of ik stuur hem een keer op naar _JGC_ :P :P

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mintvis schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:32:
[...]
Overigens lees ik ook dat OpenWRT geen grafische/web interface heeft, dus dat zie ik dan helemaal niet zitten.
Dat lees je dan verkeerd, OpenWRT heeft LuCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
Ik heb de router enkele maanden in gebruik maar ik kan hem helemaal niet benaderen in de browser via mijn bekabelde computer. Zelfs de meegeleverde dvd software vind niks terwijl hij netjes aangesloten is?

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
Mintvis schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:11:
Even een kleine update. Ik draai dus sinds gisteren de laatste stock firmware, en sindsdien heb ik geen drops meer gehad. De snelheid is ook hard omhoog gegaan, van ongeveer 25-30 tot 40-45 Mb/s. Nu is het nog niet fenomenaal gezien ik 60 Mb/s met kabel haal, maar mijn netwerkkaart is nooit echt fantastisch geweest. Hopelijk blijft hij stabiel!
En jawel hoor, de drama begint weer opnieuw. OpenWRT als last resort, mocht dat niet werken dan geef ik het op.
Compizfox schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:05:
[...]

Dat lees je dan verkeerd, OpenWRT heeft LuCI.
Klopt het dat LuCI al in elke stable image zit inbegrepen, of moet ik die daarna nog installeren? Ik kan wellicht de instructies volgen om het te installeren, maar als er wat fout zou gaan zou ik niet weten wat ik dan zou moeten doen. Ik ben op wat simpele dingen na niet echt bekend met CMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mintvis schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:41:
[...]
[...]

Klopt het dat LuCI al in elke stable image zit inbegrepen, of moet ik die daarna nog installeren? Ik kan wellicht de instructies volgen om het te installeren, maar als er wat fout zou gaan zou ik niet weten wat ik dan zou moeten doen. Ik ben op wat simpele dingen na niet echt bekend met CMD.
Ik heb eigenlijk geen idee of LuCI standaard inbegrepen zit bij de 'officiële' images die je downloadt van openwrt.org. Het lijkt me eigenlijk wel. Iemand anders die dat kan bevestigen misschien?

Ik bouw mijn images altijd zelf ;) Daar zitten allerlei packages in die ik graag voorgeïnstalleerd wil hebben, waaronder LuCI. Die images biedt ik hier aan: https://illium.tuxplace.nl/openwrt/. Ik heb eigenlijk zo geen up-to-date lijst van alle packages die erin zitten (dit is de laatste). Ook heb ik er twee eigen patches inzitten (voor dynamic VLANs met hostapd en jumbo frames). Dit is overigens wel trunk, en niet de stable branch.

Ook Ultraman bakt regelmatig images voor deze router (weet niet of ie dat nog doet?). Zoek dit topic er maar eens op door ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 31-08-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Compizfox schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:54:
Ik heb eigenlijk geen idee of LuCI standaard inbegrepen zit bij de 'officiële' images die je downloadt van openwrt.org. Het lijkt me eigenlijk wel. Iemand anders die dat kan bevestigen misschien?
In de stables is het inbegrepen. In nightly builds en release candidates in principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
Bedankt allemaal. Net een moeiteloze upgrade naar OpenWRT gedaan. LuCI is idd gewoon inbegrepen. Tot nu toe draait hij goed, heb een aanzienlijk snellere verbinding. Hopelijk blijft hij ook stabiel.

Ik vermoed trouwens dat de drops en slechte snelheid veroorzaakt worden door veel interference. Ik woon op een appartementje dus er staan hier een tiental 2.4 GHz kastjes. Mocht het nou toch niks worden dan schaf ik een dualband router aan, aangezien hier geen enkele 5 GHz router in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:58
Gisteren proberen een HDD aan te sluiten op de router. Sindsdien erg slechte verbinding. Ping loopt plots op richting 400 tot 750 ms, download gaat vaak niet boven de 1 Mbps, down niet boven de 0,5 Mbps... Resetten, uitschakelen, HDD verwijderen, ... niets helpt op lange termijn... Soms doet hij het voor een kwartiertje, maar daarna verliest ie weer verbinding, of wordt hij weer belachelijk traag...
Iemand een idee?

Om maar een ideetje te geven, dit is wat er op dit moment binnenkomt...
http://www.speedtest.net/my-result/4641574767

Zonet de laatste firmware geïnstalleerd. Welgeteld 2 minuten kon hij een ping van 23 ms geven alsook een down- en uploadsnelheid zoals wij hem afnemen (30Mbps down, 3Mbps up). Maar nu zijn we terug naar af...

[ Voor 28% gewijzigd door maarte997 op 06-09-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518716

Nieuwste stock firmware is online! http://nl.tp-link.com/download/TL-WR1043ND_V2.html#Firmware iemand reeds geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518716

ik heb een vraagje over de WR1043ND v2: ik heb in mijn netwerk een gigabit switch en de WR1043ND v2 rechtersreeks aan elkaar verbonden via een ondergrondse Cat6e kabel van ongeveer 30m lang maar ik krijg nooit een gigabit connectie, hebben jullie enig idee hoe dit komt? :D

beide producten zijn 100% gigabit en de kabel is ook in staat deze snelheid te ondersteunen dus?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aan beide kanten van de kabel al eens een ander apparaat, laptop bijvoorbeeld, geprobeerd?
Pagina: 1