Toon posts:

Hoe koppel ik alles doelmatig aan elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen weet ik niet of ik dit topic in het goede forum plaats, maar er zijn zoveel keuzes . . .
Wat is mijn vraag: Hoe koppel ik mijn apparatuur aan elkaar en welk software gebruik ik om de volgende elementen zo goed mogelijk met elkaar te laten samenwerken als soort jukebox.
Het mooiste zou zijn als ik een playlst zou kunnen afspelen van mijn computer zonder dat ik elke keer de televisie hoef aan te zetten. Het nadeel van het afspelen rechtstreeks van de gebrukte apparatuur is dat altijd de televisie moet aanstaan en dat dan onooglijke gui's worden beschikbaar gesteld.
Afspelen met een structuur als bijv. MediaMonkey of Foobar 2000 zou ik het liefst willen.
Ik werk op de computers met windows.
Ik heb
een eminent 7180 mediaspeler met 1 TB schijf.
een Segate central 2T NAS
Samsung televisie en
een Samsung Blue Ray speler.

Ziet iemand het zitten om mij op weg te helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:07
waarom moet je tv aan om een playlist op je computer af te spelen?
neem aan de de inhoud van de playlist op de seagate nas staat?
die kun je toch via samba bereiken op je pc?
daar hoeft de tv toch niet voor aan te staan?
in foobar voeg je gewoon het gedeelde path van de nas toe
bv. \\ip.van.nas\muziekshare\

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit dacht ik ook toen ik de openingspost zag. Eerlijk gezegd vind ik het maar een vrij onduidelijk verhaal. Verklaart misschien het gebrek aan reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet heel weinig van deze materie af. Dat is dan ook misschien wel de reden waarom ik mijn probleem niet duidelijk heb kunnen definiëren.
Voor GoVegan lijkt het gesneden koek maar voor mij is het allemaal niet zo duidelijk.

Misschien dan maar in mijn bewoordingen: Ik zou de playlists die op de eminent 7180 zijn opgeslagen kunnen zien in bijv foobar en daar dan opdracht geven dat die playlist zal worden afgespeeld op de blue-ray speler. Als dat kan hoef ik de tv niet aan te zetten om de playlists te besturen. Bovendien biedt foobar mij een veel prettiger gui dan de mediapeler aanbiedt op de tv.
Overigens die mediaspeler is wel met hdmi gekoppeld aan de blue ray speler.

Als ik niet duidelijk ben vuur dan de vragen maar op me af; want ik ben veel te blij als er iemand is die mij op weg wil helpen.

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 02:14
@janbos, waar staat al je muziek op de hardeschijf van de Eminent of op de NAS? Wanneer je content op je NAS staat zou ik eerder kijken naar een playlist die compatible met Foobar EN Eminent is.

Waarop is je Blu-rayspeler aangesloten? Heeft deze aparte boxen en dient het ook als receiver? Graga de volgende keer graag een model en typenummer van je apparatuur.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik vraag me hetzelfde af. Waar staat de content en de playlist, mediaspeler of NAS? En je wil afspelen via je blu ray-speler, dit is een dan een home theater setje neem ik aan?

Je informatie is nog altijd dermate vaag dat hier niets van te maken valt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het feit dat jullie reageren.
Al mijn muziek staat op de Eminent.
De Blue-ray speler is de Samsung HT-D5200; Deze heeft aparte boxen en dient als reciever.
De HDMI-in wordt gebruikt voor de Eminent en de HDMI out maakt verbinding met de televisie.

Intussen heb ik ontdekt dat bij mediaplayer software de Nas wordt herkend als "server" en de Eminent als "renderer". Daaruit concludeer ik dat ik de content van de Eminent niet op de Eminent naar de Blue-ray kan afspelen.

Ik hoop dat ik hiermee weer wat meer duidelijkheid heb verschaft en hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, dat men opmerkingen maakt over (te weinig) informatie en dat men als die informatie naar beste weten wordt verstrekt niet meer verder reageert. Ik was nog wel zo hoopvo; gestemd.
Pagina: 1