Ik zit te denken om mijn +/- 4-jaar oude pc een upgrade te geven. Hij wordt gebruikt voor "standaard" computertaken en voor gaming. Ik speel games zoals BF4, CoD, Splintercell, etc.
Ik merk dat ik vooral met de laatste nieuwe games tegen de limieten van m'n huidige setup loop.
Momenteel heb ik:
- MSI 770-C45 (http://www.msi.com/product/mb/770C45.html)
- AMD Phenom II X3 720 (2800 Mhz), 3 cores
- 2x2GB Corsair DD3 SDRAM (cm3x2g1600c9dhx)
- ASUS Radeon HD 4850
Voeding is een Corsair VX 450 watt.
HD is al een SSD.
Zoals ik het zie - na wat opzoekwerk - zijn er 2 mogelijkheden:
1) Ik behoud het huidige mobo, investeer in een kwalitatieve videokaart, breidt het geheugen uit naar 8GB en upgrade de CPU (vb. Phenom II X4 of X6?)
Maar is dit aan te bevelen? Of gaat het geheugen (momenteel aan 1333 Mhz - 1600 is niet altijd even stabiel) - cpu - voeding hier een bottleneck vormen ivm de recentere videokaart?
2) Ik start met een nieuw mobo en kies voor een systeem vergelijkbaar met de basis- of mainstreamgamesystemen in de BBG.
Het budget is maximaal 750 euro, minder mag ook
.
Ik merk dat ik vooral met de laatste nieuwe games tegen de limieten van m'n huidige setup loop.
Momenteel heb ik:
- MSI 770-C45 (http://www.msi.com/product/mb/770C45.html)
- AMD Phenom II X3 720 (2800 Mhz), 3 cores
- 2x2GB Corsair DD3 SDRAM (cm3x2g1600c9dhx)
- ASUS Radeon HD 4850
Voeding is een Corsair VX 450 watt.
HD is al een SSD.
Zoals ik het zie - na wat opzoekwerk - zijn er 2 mogelijkheden:
1) Ik behoud het huidige mobo, investeer in een kwalitatieve videokaart, breidt het geheugen uit naar 8GB en upgrade de CPU (vb. Phenom II X4 of X6?)
Maar is dit aan te bevelen? Of gaat het geheugen (momenteel aan 1333 Mhz - 1600 is niet altijd even stabiel) - cpu - voeding hier een bottleneck vormen ivm de recentere videokaart?
2) Ik start met een nieuw mobo en kies voor een systeem vergelijkbaar met de basis- of mainstreamgamesystemen in de BBG.
Het budget is maximaal 750 euro, minder mag ook
And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.