Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sitecom router ip adressen uitsluiten.

Pagina: 1
Acties:

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Hallo,

Graag wil ik wat meer controle krijgen wie van mijn kids vrienden inloggen op mijn WIFI.

Dnk dat ik in de afbeelding op de juiste weg ben maar zou graag lezen welke instelling ik moet doen voor ik de hele zaak in de war maak.

Hopelijk is de link met afbeelding voldoende duidelijk.

https://www.dropbox.com/s...tecom_Ip_configuratie.jpg

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:53
Je kunt mac adressen toevoegen aan een block of allow list. (niet zichtbaar in screenshot, zoek bij wifi instellingen)
Opties zijn:
- eigen apparaten whitelisten, makkelijkst, enige nadeel is dat het toevoegen van nieuw spul een extra handeling vereist, de whitelist.
- vreemde apparaten blacklisten, vereist vaak controle op de lease list en je bent waarschijnlijk steeds te laat met toevoegen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Of je gebruikt 802.1x

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MAC blacklisting is volstrekt onzinnig. Als je blokkeert op MAC kan de ongewenste gast gewoon een willekeurig ander MAC spoofen (lees: instellen in de driver, paar klikjes onder Windows, een enkele commando onder Linux) en verder gaan.

Whitelisten heeft nauwelijks meer zin. Ieder pakketje dat op een netwerk verzonden wordt heeft een header waarin een MAC-adres staat van verzender en ontvanger. Zonder enige bijzondere hardware en met gratis software (Wireshark bijv) kun je dus toegelaten MAC-adressen oogsten en in je eigen adapter spoofen.

Eens met DukeBox dus: enige manier om dit goed aan te pakken is 802.1x (ook wel bekend als WPA2-Enterprise). Dan kun je iedereen z'n eigen login geven en als er misbruik is selectief die login herroepen. Zonder login komt sowieso niemand erop.

Oslik blyat! Oslik!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mac filtering staat bij firewall. Waar je nu zit is om je apparaten een "vast" ip adres te geven vanuit de dhcp server, dit door middel van het mac adres.

Ik weet niet hoe jong/oud de vrienden zijn van je kinderen maar voor basis blokkade is dat wel handig maar als ze handiger zijn (zoals dion_b) al aangeeft, kan het gespoofed worden.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Hallo ,

Ik ga me verdiepen in jullie advies en meld me weer als het niet wil.

Vriendelijk bedankt :)
Pagina: 1