1500 Euro Game PC laatste check

Pagina: 1
Acties:

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 14:59
Geachte Tweakers,

Volgens mij heb ik alles gecheckt wat ik kon checken, maar ik hou 2 vragen over waar ik niet een antwoord op kon vinden. Daarom zou ik graag zou ik een laatste check willen m.b.t. tot het kopen van mijn nieuwe game-pc met een budget van 1500 euro.

Research

Ik heb van elk onderdeel reviews gelezen of bekeken op youtube en ik maak voor een groot deel gebruik van de Tweakers BBG mei & maart. Verder nog een PSU check gedaan op internet en de guide gelezen in het desktop aankoopadvies forum.

Eisen

Ik ben op zoek naar een pc waar ik de komende 2 tot 3 jaar weer mee verder kan, waarbij alles eerst op high gespeeld kan worden en bij de 2-3 jaar mark op medium e.d.

Tevens ben ik op zoek naar een stil systeem dat niet al te warm wordt en kwaliteits onderdelen heeft. De huidige PC heeft bv. een ASROCK moederbord wat ik eigenlijk al op dag 2 na kopen door het raam had willen smijten, door het niet stil en koel te krijgen. Vandaar een grote kast, grote koeler en alleen merk namen zoals MSI/Gigabyte e.d.

Ik ga trouwens niet overclocken.

Wensen

Bij het shoppen helemaal verliefd geworden op de kast die in de lijst zit en dan voornamelijk op het blauw/zwart/wit thema hiervan. Daarom met onderdelen daar ook zoveel mogelijk mee rekening gehouden... een grafische kaart bv. uitgevoerd in rood of oranje staat voor geen porem in deze kast.

Gebruik van PC

PC zal voornamelijk gebruikt worden voor het spelen van games (dual-monitor setup). Meest gespeelde spellen: LoL, Sc2, D3:RoS, WoW, Kerbal Space Program. Daarbij wil ik graag wat spellen proberen die ik de laatste tijd heb overgeslagen omdat ze op de huidige PC niet echt lekker liepen.

Voor de rest wordt de PC gebruikt voor werk, series kijken, downloaden, internetten etc.

budget

Zoals eerder genoemd is het budget 1500 euro.

Mee te nemen componenten

Anders dan de monitoren en randaccesoires (geluid, muis en keyboard) wordt alles nieuw. Het oude systeem gaat naar mijn zus als vervanging van een PC uit het jaar kruik.

De lijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 166,-€ 166,-
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 115,54€ 115,54
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X€ 415,01€ 415,01
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Corsair Graphite 760T Arctic White€ 156,01€ 156,01
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,45€ 81,45
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1600C9B€ 136,04€ 136,04
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,97€ 12,97
1Cooler Master VS V550S€ 78,65€ 78,65
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.359,26

De specifieke vragen
  1. Is de gebruikte voeding krachtig genoeg voor dit systeem? Het antwoord wat ik kon vinden op internet was 'ja' maar dat zou ik graag nog een keer willen laten bevestigen.
  2. past deze configuratie met elkaar en dan specifiek naar de CPU koeler en geheugenmodules gekeken.
En zoals altijd: zie ik nog wat over het hoofd?

Met vriendelijke groet,

Bart

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:53

bbblije

Riiiiight

Prachtig systeem! Blauw-zwart, Nice!

De 550W is voldoende echter is de 650W momenteel even duur. pricewatch: Cooler Master VS V650S

Kwa koeler kan ik je geen uitsluitsel geven, de Mugen is vrij dik en het vengeance geheugen is vrij hoog. Deze zijn lager en zwart pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/16.

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-02 23:33
Waarom zou je 16GB nemen? Voor jou gebruik is dat bijna 3x te veel

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Geitenkaas schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:34:
Waarom zou je 16GB nemen? Voor jou gebruik is dat bijna 3x te veel
Als je 1500€ te besteden hebt, en wilt besteden, waarom zou je dan over 2-3 jaar moeilijk gaan doen om er nog 8GB bij te zetten... Als je ziet hoe snel RAM gaat, dan kan het zo zijn dat je over 2-3 jaar een fortuin betaald voor DDR3 RAM. Het is niet nodig, maar het budget is er, dan hoef je minder consensus te doen. Dit systeem is ook kleur gecoördineerd, iets dat enkel en alleen cosmetisch is. Verder geen onderbouwing heeft. Ik vind dit geen rare keuzes. Hier wordt gewerkt aan een nieuw kindje!

[ Voor 23% gewijzigd door bbblije op 01-06-2014 14:46 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-04 13:03

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik vraag mij eerder af waarom je 50-60 euro meer betaald voor een R9 290, dat is R9 290x geld en dat vind ik echt zwaar zonde, en ik zou persoonlijk NOOIT meer een Sapphire kaart kopen ze krijgen het voor elkaar om meer dan 1 maand over een reparatie te doen, en niet alleen bij mij ook een vriend van mij daar duurde het al ruim 5 weken!

pricewatch: XFX R9 290X 4GB Black Edition Double Dissipation Edition
pricewatch: Asus R9 290X 4GB DirectCU II
pricewatch: Gigabyte GV-R929XOC-4GD
pricewatch: MSI Radeon R9 290X Gaming 4G

@bblije
Ik zou zelf de MSI pakken omdat deze het stilst en minst vervelende geluid maakt van de grote 3, maar inderdaad een Asus/Gigabyte/MSI weet je wel zeker dat je niet veel gezeik hebt met de RMA perikelen mocht dit al nodig zijn. MSI zit bijvoorbeeld in NL, Asus ook zover ik weet GB heb ik geen ervaring mee persoonlijk maar wat ik van mensen om mij heen hoor zit dat ook wel goed.

w.b.t Sappire:
Ik heb in een pc zaak gewerkt dus ik heb vaak genoeg de perikelen van Sapphire mee gemaakt, ook een HD7850 die last had van crashen in WoT etc (zoek maar is op google vind je er genoeg over) Sapphire zegt dan gewoon keihard kaart is niet kapot terwijl Asus een model wat de zelfde kuren had hem wel netjes vervangen heeft. Zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen maar het lijkt me duidelijk, de enige reden dat ik een Sapphire stock 290 had was omdat ik hem voor 200 euro kon kopen (koopje natuurlijk).

[ Voor 33% gewijzigd door DarkBlaze op 01-06-2014 14:58 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Mijn overweging zou ook zijn om voor een pricewatch: Gigabyte GV-R929XOC-4GD te gaan. Komt ook goed uit de tests en past binnen het kleuren schema. Al vind ik de Vapor een prachtige kaart, wat betreft Sapphire, is persoonlijk. Ik heb nog nooit problemen met hun producten gehad.

[ Voor 22% gewijzigd door bbblije op 01-06-2014 14:52 ]

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-03 17:55
DarkBlaze schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:47:
ik zou persoonlijk NOOIT meer een Sapphire kaart kopen ze krijgen het voor elkaar om meer dan 1 maand over een reparatie te doen, en niet alleen bij mij ook een vriend van mij daar duurde het al ruim 5 weken!
Deze geluiden hoor ik heel vaak, de support van Sapphire is om te janken. Een maat van me heeft ook twee maanden moeten wachten na het opsturen van zijn GPU, dus twee maanden zonder gezeten, en vervolgens kwamen ze niet met een oplossing en kreeg hij z'n geld terug.. Maar hij moest overal zelf achter aan gaan.. Als de boel werkt heb je hier uiteraard geen last van, maar dit zou voor mij een rede zijn om bij een ander merk te gaan kijken. Ik ben zelf altijd erg te spreken over de GPU's van MSI.

"Be brave, don't shave"

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Aangezien je toch niet gaat overklokken en het verschil met een mooi H97 bordje (nieuwe chipset) toch klein is met je huidige moederbord, waarom niet een pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO met een pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed en een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 (meer dan voldoende bij niet-overklokken!).

Je opmerking over het niet stil en koel kunnen houden van je moederbord snap ik overigens niet. Als die nieuwe chipset je aanstaat zou ik dan immers liever pricewatch: ASRock H97 Pro4 hebben, in verband met de uitgebreidere geluidsmogelijkheden.

Overigens werken de Haswell refresh cpu's niet met elke BIOS versie van de "oude" borden. Daar is soms een update voor nodig, check dit voor je gaat bestellen. Let hier op als je alleen het processoradvies overneemt :).

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 14:59
Bedankt allen, heb inmiddels mijn keuze gemaakt. Ik heb uiteindelijk nog moederboard, CPU, koeler en voeding veranderd n.a.v. jullie commentaar. Hierdoor was ik uiteindelijk toch weer 50 euro goedkoper uit met een beter systeem.

m.b.t. de grafische kaart: Webshop waar ik ga bestellen heeft 2 van de kaarten niet, 1 op onbekende leverdatum en laatste is het prijsverschil 100 euro met mijn originele keuze. Daarom ben ik bij de originele keuze gebleven.

m.b.t. geheugenmodules: inderdaad overkill, maar zoals gezegd: een jaar geleden toen ik PC voor mijn vriendin samenstelde was dezelfde hoeveelheid ongeveer 60% vd prijs wat het nu was. Het risico dat het nog duurder wordt wil ik niet lopen.

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Zontar schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:51:
Bedankt allen, heb inmiddels mijn keuze gemaakt. Ik heb uiteindelijk nog moederboard, CPU, koeler en voeding veranderd n.a.v. jullie commentaar. Hierdoor was ik uiteindelijk toch weer 50 euro goedkoper uit met een beter systeem.

m.b.t. de grafische kaart: Webshop waar ik ga bestellen heeft 2 van de kaarten niet, 1 op onbekende leverdatum en laatste is het prijsverschil 100 euro met mijn originele keuze. Daarom ben ik bij de originele keuze gebleven.

m.b.t. geheugenmodules: inderdaad overkill, maar zoals gezegd: een jaar geleden toen ik PC voor mijn vriendin samenstelde was dezelfde hoeveelheid ongeveer 60% vd prijs wat het nu was. Het risico dat het nog duurder wordt wil ik niet lopen.
Hoe is je uiteindelijke setup nu?
Pagina: 1