Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:05
Hallo,

Vanaf morgen mag ik een nieuwe telefoon uitkiezen bij Hi, nu heb ik gekeken wat ik eigenlijk de laatste maanden betaal qua kosten en dat komt neer op +/- 35 euro in de maand. Dit is een abonnement zonder belminuten met een HTC One S, die overigens prima bevalt. Wanneer ik nu bij Hi op de site kijk komen de volgende Android telefoons in aanmerking:

LG G2 4G (Link)
Nu heb ik zelf vroeger al ooit een LG gehad (toen nog zonder Android) en daar was ik niet super erg over te spreken. Maar als ik nu naar de specs van deze telefoon kijk is dit misschien wel de beste in het rijtje

- 3000 mAH SIO+ accu
- 13 megapixelcamera
- 5.2 inch Full HD beeldscherm
- Quad-core processor (2.3 GHz per core)

Alleen weet ik niet hoe lang Android hier nog wordt gesupport, in de zin van dat er nieuwe versies voor uitkomen. Natuurlijk zul je na 1 jaar o.i.d. aan de custom roms moeten, maar ik zou het liefst zo lang mogelijk gewoon de nieuwste versies 'automatisch' binnen krijgen

Google Nexus 5 (Link)
Het kindje van Google, met Android 4.4 wat natuurlijk een voordeel is. Echter las ik pas ook dat Google geen nieuwe telefoons meer gaat maken, betekend dit ook dat de support voor Android voor deze telefoon redelijk snel in de toekomst gaan vervallen? Qua specs komt deze ongeveer overeen met de LG G2, alleen is de camera iets minder, wat voor mij niet zo heel erg veel uitmaakt, aangezien ik de telefoon niet als camera gebruik. (natuurlijk is het wel mooi meegenomen)

Samsung Galaxy Mega 4G (Link)
Deze telefoon is mij eigenlijk niet zo bekend en lijkt me daarom ook al meteen af te vallen, verder draait er pas Android 4.2 op, terwijl 4.4 al uit is. Of het moet zo zijn dat iemand hier mij zou kunnen overtuigen waarom dit wel een geweldige telefoon is.

HTC One 4G (Link)
Deze heeft een mindere processor dan de vorige telefoons die ik noemde (namelijk 1.7 GHz qud-core processor) maar is eigenlijk wel de betere versie van de HTC One S die ik had en die uiterst goed beviel.

Samsung Galaxy S4
Ook deze valt in de categorie van 35 euro maar ik vind deze persoonlijk eigenlijk al weer te oud om deze nog aan te schaffen, aangezien de S5 alweer uit is. Toch wil ik deze even noemen mocht iemand hier erg goede argumenten voor hebben om deze toch te nemen.

Eigenlijk is dus de vraag voor welke telefoon kan ik het beste gaan:
- Qua performance
- Meest up to date versies van Android
- Accu duur
- Een prettig telefoon waar je gewoon fatsoenlijk mee overweg kunt

Alvast bedankt voor de reacties en zoals je misschien uit mijn vraag kunt lezen lijkt mij tot nu toe de LG G2 de beste keuze, maar toch zou ik graag jullie mening willen horen :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:18

two

Om de punten langs te gaan:

- One, Nexus 5, G2 zijn praktisch gelijk, qua perfomance loopt de S4 wel verder achter
- Geen idee
- reviews: Google Nexus 5: toptelefoon met scherpe prijs
- Laatste punt, ligt de One M7, wel voorop. Hele prettige telefoon, Sense schil ook prima meet te werken.

Signature

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 20:41
Als de One S nog prima bevalt. Waarom zou je dan een nieuw toestel uitzoeken?
Afhankelijk van hoeveel data je wil kan een SIM only je al snel €20/maand schelen.

Je hebt alleen het risico dat je moet bijbetalen als je je One S wilt houden, als het een lease toestel is.

De toestellen hier zijn los zelfs goedkoper dan in combinatie met een abonnement.
Alleen Hi heeft op het moment een aantrekkelijke aanbieding waar je 2GB extra data krijgt, die alleen in combinatie met een toestel geldig is.

Als je uit deze 4 gaat kiezen zou ik de G2 of de Nexus nemen. Het is hetzelfde toestel, alleen op de Nexus staat stock android en op de G2 staat nog een schil.

TheS4ndm4n#1919

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Als je onder de 1.1GB per maand aan data zit dan is HollandsNieuwe een goedkopere optie, 12 maanden contract voor 14euro per maand.

• Gynnad
niekvandermeer schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:21:
Als je onder de 1.1GB per maand aan data zit dan is HollandsNieuwe een goedkopere optie, 12 maanden contract voor 14euro per maand.
Is dat dan inclusief telefoon? Of is dit zonder telefoon? Want ik zit momenteel rond de 1.2 gb per maand, dus meestal er net iets overheen. Met een 4G verwacht ik er eerlijk gezegd nog iets meer overheen te gaan zitten omdat ik minder WiFi ga gebruiken, aangezien ze zeggen dat 4G gelijk is aan WiFi.

Wat betreft telefoons zeggen ze idd dat de Nexus en LG G2 ongeveer gelijk is, het is alleen mij de vraag of deze qua Android support net zo lang mee zullen gaan, natuurlijk is dit moeilijk te zeggen, al leek het LG G2 topic hier iets populairder op Tweakers?

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zou je alsjeblieft je eigen onderzoek naar telefoons willen doen of meelezen in het betreffende topic en niet alle topics lopen spammen. Lees eens wat reviews, stel eens vast wat je wilt...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:27

Quad

Doof

Ik heb de Nexus 5 voor 32,50 pm met 3GB data, 100 min onbeperkt SMS. Bevalt prima en zit nu wel over de 2GB per maand aan data nu met 4G waar het eerder 600/700MB was.

Heb het via Belsimpel gedaan, was goedkoper dan bij Hi zelf. Verlenging trouwens.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 01-06-2014 22:47 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gynnad
RocketKoen schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:16:
Als de One S nog prima bevalt. Waarom zou je dan een nieuw toestel uitzoeken?
Afhankelijk van hoeveel data je wil kan een SIM only je al snel €20/maand schelen.

Je hebt alleen het risico dat je moet bijbetalen als je je One S wilt houden, als het een lease toestel is.

De toestellen hier zijn los zelfs goedkoper dan in combinatie met een abonnement.
Alleen Hi heeft op het moment een aantrekkelijke aanbieding waar je 2GB extra data krijgt, die alleen in combinatie met een toestel geldig is.

Als je uit deze 4 gaat kiezen zou ik de G2 of de Nexus nemen. Het is hetzelfde toestel, alleen op de Nexus staat stock android en op de G2 staat nog een schil.
Maar dan heeft diegene met schil het voordeel omdat die de stock heeft + schil? Waarom ik de huidige niet zou willen houden? Ik vind het eigenlijk een geweldige telefoon, maar als ik hem actief gebruik gaat hij nog niet één dag mee. En ik betaal momenteel hetzelfde als ik nu betaal, dus dan heb ik liever een nieuwe telefoon. En ik ben een persoon die graag een wat nieuwere gadget heeft in de 'wereld'. Daarbij komt kijken dat mijn vriendin graag een nieuwe telefoon wil en die zou dan de mijne overnemen, mocht Hi niet al te veel vragen voor dit lease toestel.

• Gynnad
Quad schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:46:
Ik heb de Nexus 5 voor 32,50 pm met 3GB data, 100 min onbeperkt SMS. Bevalt prima en zit nu wel over de 2GB per maand aan data nu met 4G waar het eerder 600/700MB was.

Heb het via Belsimpel gedaan, was goedkoper dan bij Hi zelf. Verlenging trouwens.
Dat klinkt inderdaad niet verkeerd, eens uitzoeken wat de voorwaarde zijn als ik bij Hi niet zou willen verlengen, bent bang dat ik dan het abonnement uit moet zitten voordat ik naar een andere telefoon zou mogen gaan. Maar jou aanbieding is en dan een stuk goedkoper dan bij Hi, naja het scheelt natuurlijk maar 2.50, maar je hebt er wel 100 belminuten bij. Ik ga dit zeker in overweging nemen, bedankt voor je reactie! :)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Gynnad schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:49:
[...]

Maar dan heeft diegene met schil het voordeel omdat die de stock heeft + schil? Waarom ik de huidige niet zou willen houden? Ik vind het eigenlijk een geweldige telefoon, maar als ik hem actief gebruik gaat hij nog niet één dag mee. En ik betaal momenteel hetzelfde als ik nu betaal, dus dan heb ik liever een nieuwe telefoon. En ik ben een persoon die graag een wat nieuwere gadget heeft in de 'wereld'. Daarbij komt kijken dat mijn vriendin graag een nieuwe telefoon wil en die zou dan de mijne overnemen, mocht Hi niet al te veel vragen voor dit lease toestel.
Het ligt eraan wat je zelf fijner vind. De meeste mensen zullen neigen naar een "kale" Android versie. Dit is meestal omdat de updates sneller worden vrijgegeven en en geen bloatware op het toestel staat.
Gynnad schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:51:
[...]

Dat klinkt inderdaad niet verkeerd, eens uitzoeken wat de voorwaarde zijn als ik bij Hi niet zou willen verlengen, bent bang dat ik dan het abonnement uit moet zitten voordat ik naar een andere telefoon zou mogen gaan. Maar jou aanbieding is en dan een stuk goedkoper dan bij Hi, naja het scheelt natuurlijk maar 2.50, maar je hebt er wel 100 belminuten bij. Ik ga dit zeker in overweging nemen, bedankt voor je reactie! :)
Als je naar een andere provider gaat kan je ook gewoon een X aantal maanden (waarschijnlijk drie) van te voren al een nieuw toestel krijgen terwijl het abonnement pas ingaat wanneer de oude looptijd voorbij is. Als je bij dezelfde provider blijft is dit ook mogelijk. Zo te lezen lease je momenteel wel en je moet dus wel OF het toestel inleveren OF het toestel afkopen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Quad

Quad

Doof

Gynnad schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:51:
[...]

Je abonnement is exact hetzelfde als bij Hi, Belsimpel verlengt deze namelijk gewoon voor je en levert alleen de telefoon.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gynnad
Ik heb besloten om toch de LG G2 4G te nemen, het enige nadeel was dat er geen Stock Android opstaat, maar hier zijn natuurlijk ook genoeg andere manieren voor te vinden.

Bedankt voor alle reacties! :)

• Quad

Quad

Doof

Ik heb juist de LG G2 niet gekozen doordat de achterkant van de LG G2 echt niet prettig en mooi is, tevens de schil van LG overheersend is en niet zo prettig is.

Voordeel van de G2 is wel weer dat deze een langere accuduur heeft dan de Nexus 5 maar is tegelijk iets groter dan de Nexus 5.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gynnad
Quad schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:32:
Ik heb juist de LG G2 niet gekozen doordat de achterkant van de LG G2 echt niet prettig en mooi is, tevens de schil van LG overheersend is en niet zo prettig is.

Voordeel van de G2 is wel weer dat deze een langere accuduur heeft dan de Nexus 5 maar is tegelijk iets groter dan de Nexus 5.
Een collega van mij heeft hem ook en deze heb ik vanmiddag kort onderhanden genomen, natuurlijk kun je er pas echt iets overzeggen als je er langere tijd mee kan spelen, maar de accuduur heeft voor mij toch wel de doorslag gegeven. De schil is verder vind ik persoonlijk meestal wel prettig (tenminste bij de HTC One S), enig nadeel is dat de android updates iets wat later komen maar dit is meestal ook wel op te lossen met custom stocks.

Pagina: 1