[Synology] Bestanden en mappen opslaan indeling

Pagina: 1
Acties:

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 19:09

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik hoop dat ik dit in de juiste forum zet het gaat over een NAS maar dan de bestanden en mappen.

Ik heb een Synology DS412+ en ik heb denk ik een fout gemaakt met indelen van de DS412+ ik heb netjes een volume aangemaakt in RAID 5 tot zo ver gaat het goed. Alleen vervolgens heb ik zoveel shared folders aangemaakt dat ik op een punt ben gekomen dat het allemaal niet meer zo logisch is ingedeeld.

Ik heb de volgende shared folders:

Backups
Books
Documenten
Downloads
Homes
Music (System Default)
Photo (System Default)
Plex (Hidden)
Programs
Projects (SVN Hidden)
Timemachine
Video (System Default)
Web (System Default)

Deze opstelling betekend ook dat ik 9 letters gebruikt om connectie te maken met de DS412+. Mijn idee was dat ik een letter kon toekennen die alles te gelijk liet zien en toch indien nodig een aparte letter kon gebruiken. Wat er nu aan de hand is dat de drive letters handmatig aangemaakt moet worden is het volgende mogelijk. Een script die opstart als de PC aangaat en die op een centrale plaats staat bijvoorbeeld op de DS412+. Als dit niet mogelijk is een manier om toegang te krijgen tot alle shares en maar één drive letter te gebruiken. Anders blijft er niets anders over dan een nieuwe indeling te verzinnen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.