Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 599678

Topicstarter
Hallo Mannen,

Ik heb afgelopen woensdag een nieuwe laptop gekocht (Asus n56vv-s4069h) en het is mij opgevallen dat deze laptop vanaf de eerste keer opstarten al vrij veel RAM verbruikt. Meestal ligt dit verbruik rond de 40 procent. Ik vind dit redelijk veel voor een splinternieuwe laptop en ik vroeg mij af of dat jullie hier misschien een verklaren voor hebben. (Ik ben zelf nogal onhandig wat computers betreft).
[img]file:///C:/Users/Mark/Pictures/RAM.jpg[/img]

[img]file:///C:/Users/Mark/Pictures/ram%202.jpg[/img]

[img]file:///C:/Users/Mark/Pictures/ram%203.jpg[/img]

[img]file:///C:/Users/Mark/Pictures/RAM%204.jpg[/img]

Ik hoop dat jullie mij hier wat meer over kunnen vertellen!

Met vriendelijke groet,

Mark Kersten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Ik ben blij dat je RAM in elk geval gebruikt wordt. Het zou zonde zijn als het er voor niets in zat.
Die plaatjes gaan zo natuurlijk niet werken he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 599078

Zou kunnen door de voorgeinstalleerde rommel die er op zit, kijk eens bij je processen bij taakbeheer wat er allemaal aan staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-05 08:45

thorgal21

Forum Noob

Het is handiger als je je foto's online upload (met www.imgur.com bijvoorbeeld), je foto's staan nu nog lokaal op je computer en wij kunnen deze dus niet zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-06 12:37

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

0,4x6 =2,4gb geheugen, veel lager dan 1,5 ga je t niet krijgen hoor. Kijk inderdaad in taakbeheer wat er draait bij t opstarten, hier kan veel wel uitgezet worden

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:08
alle standaard asus software eraf gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Ga naar start --> configuratiescherm --> uninstall a program onder programm's. Verwijder daar alle software die van Asus is. Deze software wordt standaard opgestart als je je computer opstart, maar wordt door de meesten niet gebruikt.

Windows 7:
Ga vervolgens naar start --> run --> msconfig.exe. Ga naar de "Opstarten" tab en vink alles wat niets met drivers te maken heeft uit.

Windows 8:
Ga vervolgens naar taakbeheer, ga naar de tab "opstarten" en schakel alle programma's uit die geen drivers zijn.

Overigens is 40% gebruik niet overdreven. Windows gaat zich automatisch aanpassen aan de hoeveelheid beschikbaar RAM-geheugen. Het kan zijn dat op een computer met 2GB RAM-geheugen Windows maar 1GB gebruikt, terwijl op een computer met 6GB RAM geheugen Windows 2 tot 3GB gaat gebruiken. Dit laatste heeft alleen maar snelheidsvoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 599678

Topicstarter
Dank jullie wel mannen! Sorry voor het (waarschijnlijk heel erg nadrukkelijk) fout uploaden van mijn foto's, maar zoals ik al zei ben ik echt een leek op het gebied van computers ;). Ik ga met jullie tips aan de slag!
Pagina: 1