Trexpaxs schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:49:
[...]
ik heb google al afgezocht, maar het is of bullshit of niet relevant aan mijn probleem
ik heb een 2600K (std clocked)
16 Gb aan ram (corsair goedkoop)
7970 non Ghz ook niet OC
Sabertooth p67 moederboord
ik heb geen power saving dingen aan staan.
15 min, schermen uit, nooit in slaap.
wel heb ik eergisteren de hele dag mijn PC aan kunnen houden door een topgear aflevering aan te laten staan.
dus ik denk dat het te maken heeft met de display drivers, maar na de downgrade van 14.6 naar 14.4 is er geen verandering in de problemen.
ik ga 14.3 proberen en kijken of dat wel werkt.
Ik wou op de message die je had gequote nog aangeven "tweakers zijn er niet om als moderator te spelen doe dit in een topicreport als je zoiets te melden heb", maar nu ik jouw bericht lees vind ik dat het niet waard meer ook.
Als je PC op idle met standaard powersaving settings (Balanced/Gebalanceerd en niet High Performance) staat dan staan er sowieso bepaalde power saving settings aan.
Het bericht van Daannn1987 is dus ook waar je naar moet kijken om je probleem mogelijk op te lossen (hij heeft je crashdump namelijk geanalyseerd). Het kan hierbij ook zijn dat je een meest recente BIOS/EFI op je moederbord moet zetten vanwege compatibiliteitsproblemen met USB/devices (gamingkeyboards/USB audio/USB mics/gaming muizen/etc). En deze dan installeren met zo min mogelijk randapperatuur aangesloten. Met die USB hub crash kan het zelfs zijn dat er IN je pc bijvoorbeeld een USB ding zit wat die problemen veroorzaakt, bijvoorbeeld enkele Corsair voedingen hebben een usb aansluiting voor op het moederbord waarmee je de voeding kan analyseren.
De laatste BIOS staat er namelijk wat over compatibiliteit met USB devices
http://www.asus.com/nl/Mo...TH_P67/HelpDesk_Download/ en dan naar besturingssysteem DOS. Als je nog nooit een BIOS hebt geflashed of niet weet hoe dit moet vanuit een niet LIVE bios flash systeem doe het dan alsjeblieft niet zelf gezien wij hier op tweakers er niet verantwoordelijk voor zijn als je, je eigen moederbord SLOOPT door verkeerd een BIOS te flashen.
[
Voor 12% gewijzigd door
Starke op 02-06-2014 16:11
. Reden: Daannn1987 met 3x een n in plaats van 4x dan maar XD ]