Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Sinds een paar dagen heb ik een Chinese smartphone (Feiteng, Android 4.3.3.). Een mooi toestel met alles erop en eraan. Alleen heeft de telefoon één probleem: hij blijft herstarten. Na ongeveer 30 seconden gaat de telefoon in de slaapstand. Daarna gaat het scherm na ongeveer 5 seconden weer aan. Het scherm blijft dan 5 seconden aan en gaat daarna weer uit. Dit herhaalt zich continu.

Ook als ik de telefoon handmatig in de slaapstand zet, gaat deze na 5 seconden weer aan en daarna 5 seconden weer uit. Dit proces herhaalt zich dan ook weer continu.

Uiteraard heb ik een factory reset gedaan. Maar ook dan, dus zonder nieuwe apps, doet het probleem zich voor.

Ik heb me suf gezocht op het internet en diverse suggesties geprobeerd, maar niets helpt. Het is waarschijnlijk een Android 4.3. bug.

Wie van jullie heeft een idee, hoe dit kan worden opgelost.

Vr. groeten, Kees.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-11 07:17
Je vermeld er niet bij welk typnr van de Feiteng.

Het kan zijn dat je partitie corrupt is geraakt waardoor dit gebeurt. Bij bepaalde toestellen die bv een SD kaart gebruiken kan dit probleem ook optreden en was de oplossing altijd om de SD kaart een keer te formateren. Nu is dat met de telefoon zelf niet direct te doen en kan zo niet direct vinden of er standaard een Recovery Menu op zit.

Je kan kijken of je de firmware opnieuw kunt downloaden bij de fabrikant. Mogelijk dat opnieuw flashen het probleem oplost.

Je kan hier ook even kijken of hij er tussen staat.
http://www.needrom.com/phone-roms/feiteng/

Andere optie is proberen of je hem kunt Rooten en dan een custom rom te installeren.
Wel eerst goed inlezen aangezien het altijd fout kan gaan.

Of retour sturen maar met China telefoon blijft dat dan weer lastig.

Handig is om voortaan ook te vermelden wat je geprobeert hebt. Dan hoeven wij niet alles op te noemen wat je al geprobeerd hebt.

Vermeld ook even hoe dit is ontstaan. Na een Update? of ineens.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 01-06-2014 09:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, MikeOO, voor je snelle reactie en advies om een probleem goed te schetsen. Ik zal je tips toepassen en laat dan weer van me horen.

Het is de Feiteng HTM H5W 4 inch MTK6572 Dual Core telefoon. Een simpel telefoontje, maar behalve bovengeschetst probleem, een prima ding. Compleet geleverd, met screenprotector, flipcase, en 8 GB SD kaartje voor 53 euro, inclusief verzendkosten. Ook de Nederlandse taal en geen Chinese apps.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- factory reset;
- bij alle apps de gegevens en cache gewist;
- wakelock detector geïnstalleerd, maar ik kon geen probleem apps vinden;
- batterij eruit gehaald en na een uur er weer in gedaan;
- simkaart er in en er weer uit gedaan.

Het probleem deed zich direct voor toen ik de telefoon opstartte.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de SD kaart eruit gehaald. Het interne geheugen van 4 GB is voor mij voldoende. Hierdoor is het probleem een stuk minder geworden. Tenminste voorlopig.
Het telefoonscherm komt nu nog uit de slaapstand als de telefoon contact zoekt met het GSM netwerk, zonder te bellen (je hoort dan het bekende bromgeluid in bijv. de computer). Dat gebeurt regelmatig, maar was ook het geval met mijn vorige Android telefoon. Alleen bij die telefoon ging het beeldscherm dan niet aan.
Ik vraag me af welke instelling ik moet wijzigen, om dit te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het probleem is niet opgelost. De telefoon herstart steeds weer. Ook kan ik de telefoon met de aan- en uit knop niet uitzetten. Als ik daarop druk gaat de telefoon binnen 2 seconden weer aan.

Ik heb nog een hele tijd gegoogled, maar kan geen oplossing vinden. Wel dat het een bekende Android 4.3 bug is.

Overigens heb ik geen idee hoe ik de telefoon moet rooten.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de telefoon in de ondergrondse afvalbak gedeponeerd. Het blijkt dat het troep is. Camera werkt niet, Wifi bereik is minimaal, etc., etc., Maar goed al doende leert men. Bedankt voor de reactie en ik blijf dit prima forum volgen.

Gr. Kees.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 19:50 ]

• MikeOO
Het zal dan hooguit een bug zijn in de firmware van het toestel zelf ipv Android 4.3. Elke fabrikant past dit aan voor zijn eigen toestel en daar kan iets fout zijn gegaan. Maar je zou verwachten dat als dit het probleem is je ook veel topic moet vinden met dit probleem en de oplossing.

Heb je ook geprobeerd om nadat je de SD hebt verwijderd nogmaals een factory reset uit te voeren. Anders kan het zijn dat er toch verwijzingen zijn gemaakt naar de SD waardoor je nog een probleem hebt.

Als je niet weet hoe dit moet kun je het beter laten anders heb je straks een gsm die niets meer doet.

Je kan nog even zoeken bij de link die ik eerder heb aangeven of je daar het toestel kan terugvinden icm Official en deze ROM volgens instructies installeren.

Anders webshop mailen en probleem voorleggen en hopen dat je een knap antwoord terugkrijgt.

• MikeOO
Zonde om hem direct af te schrijven. Probeer mijn eerdere stappen nog even.

Als je hem echt niet meer wilt kun je hem altijd in V&A zetten met een duidelijke probleem omschrijving.
Dan krijg je er misschien nog iets voor terug en een tweaker heeft weer een leuk project.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor je relativering! Dat zal ik doen. Dank voor je meedenken. Hoewel ik merk nu dat de telefoon ook niet meer oplaadt. Einde oefening dus.

Dit soort Chinese prullaria is zo slecht gebouwd dat het mini USB poortje van de telefoon nu al defect is.

Maar goed Japan verkocht ca. 40 jaar geleden ook kwalitatief slechte producten. En moet je nu eens kijken: vaak topkwaliteit. Er is dus hoop..

Groet,

Kees.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 21:16 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

@hierboven, volgende keer graag de [Wijzig] functie gebruiken (rechts bovenin je post) ipv steeds maar nieuwe posts achter elkaar te plaatsen :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:58:
Ok, bedankt voor je relativering! Dat zal ik doen. Dank voor je meedenken. Hoewel ik merk nu dat de telefoon ook niet meer oplaadt. Einde oefening dus.

Dit soort Chinese prullaria is zo slecht gebouwd dat het mini USB poortje van de telefoon nu al defect is.

Maar goed Japan verkocht ca. 40 jaar geleden ook kwalitatief slechte producten. En moet je nu eens kijken: vaak topkwaliteit. Er is dus hoop..

Groet,

Kees.
Allemaal zeer simpel op te lossen vaak. Niet opladen zou zomaar een losse flatcable kunnen zijn. Even aandrukken en klaar. Dat hoeft dus ook helemaal geen einde oefening te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel netjes om dit topic correct te beëindigen. Van de Chinese leverancier heb ik een nieuwe Feiteng telefoon gekregen. Ik hoefde alleen de verzendkosten (8 euro) te betalen en kon de defecte telefoon houden.

Het nieuwe exemplaar (geleverd met flipcase, screenprotector en extra batterij) werkt perfect. Geen "opstartproblemen"meer.

Dank voor jullie reacties en medewerking.

Groet, Kees.
Pagina: 1