Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:57

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter

Mede8er MED800X3D

Introductie

Met de MED800X3D krijg je waar voor je geld. Deze 3D Multimediaspeler heeft plaats voor een 3,5 inch harde schijf en is geschikt om je usb-devices aan te koppelen. De MED800X3D werkt zowel op 2D als 3D tv's.

Movie en Music JukeBox
De Movie JukeBox is robuust en gebaseerd op de beschikbare data op het netwerk. Het bekijken van films wordt een geweldige ervaring. Wil je weten hoe die bekende actrice ook alweer heet? Schakel dan over naar de filminformatie en bekijk informatie over het plot, de rating van de film en de acteurs. Hetzelfde is mogelijk voor de muziek die je afspeelt. Haal informatie op over het album dat je luistert!

Kenmerken van de Mede8er MED800X3D Media speler:
• Full 3D - HDMI 1.4 - 3D BD-ISO
• Transmission BT (Bittorrent Client).
• Door Mede8er onwikkelde Movie & Music Jukebox
• Web Services, YouYube, Web Browser
• Ingebouwde Mede8er Favourites Manager
• Installeren van Skins en Achtergronden
• Supersnelle USB3.0 Poort
• Movie XML Med Data in Media Library
• Video JukeBox XML Zoek Functie
• Hard Drive Spin Down Functie
• IPTV en HTML5 Ondersteuning
• Social Media
• Gezien/Ongezien indicator
• Ingebouwde Webbrowser
• Internet Radio (SHOUTcast)
• Samba Server - NAS Modus
• Slideshow met achtergrond muziek

Specs

Processor:RTD1186 - 750Mhz - 512MB SLC Flash - 512MB DDR3 SDRAM
Video formaten:AVI/BDMV Light BDISO Light MKV TS TP TRP M2TS MPG MP4 MOV M4V VOB ISO IFO DAT WMV ASF RM RMVB FLV resolutie tot 720p/1080i/1080p
3D Video:Full 3D/3D BD ISO/Side By Side/Top & Bottom/Frame Sequential/Frame Packing MAX 1920x1080
Video codecs:MPEG-1-2/MPEG-4 SP/ASP/AVC (H.264)/XviD/WMV9 (VC-1)/RealVideo 8/9/10 (tot 720P)
Audio codecs:MP3/MP2/OGG Vorbis/PCM/LPCM/AAC/RA/Dolby True HD - DTS MA Passthrough op HDMI/AC3 - DTS 5.1/Flac up to 24bit 192Khz/WAV/WMA Standaard
Foto formaten:JPEG/BMP/GIF/TIFF/PNG
Bestand systeem:FAT32/NTFS/HFS+ (MAC)
Video resolutie:NTSC/PAL/480P/576P/720P/1080i/1080p/1080p 24Hz/Auto Frame Rate
Aansluitingen:HDMI 1.4/Component & Composite Video/ Stereo RCA/SD/SDHC/Sony Pro Duo Slot/SPDIF Optical/Co-Ax Digital/Slave Port USB 3.0/Host USB USB 2.0 x2/IR Jack
Netwerk:Ethernet 10/100/1000 Mbps port
WiFi:MED10WFB or MED20PCIE (Wi-Fi is optioneel behalve wanneer aangegeven)
Harddisk:Interne Hard Disk tot 4TB, Externe Hard Disk tot 4TB (harddisk is optioneel)
Inhoud doos:MED800X3D/RC/2x AA Batteries/AC Adapter/ HDMI 1.4 Cable/AV Cable/USB3.0 Cable/HDD Securing Screws.
Ondertitels:SRT, SSA, SUB, SMI, PGS formaat

Gratis Nederlandstalige Helpdesk!.

Mede8er Support lijn.
0800-Mede8er (0800-6333837)
010-7142861

Openingstijden Support: Maandag - 09:00 tot 21:00, Dinsdag - 09:00 tot 21:00, Woensdag - 09:00 tot 21:00, Donderdag - 09:00 tot 21:00, Vrijdag - 09:00 tot 21:00, Zaterdag - Gesloten, Zondag - Gesloten.

Nederlandstalig support forum
Nederlandstalige handleiding
Firmware Downloads

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 17-12-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Het verbaasde mij dat er nog geen topic over deze TOP media player was, dus vandaar dat ik er maar één heb aangemaakt. Ik heb deze media-player (de 3TB versie) nu ongeveer een weekje in gebruik en moet zeggen dat hij echt super bevalt. Ook op het Nederlandse support forum kun je heel veel informatie vinden.

Wat mij betreft een echte aanrader deze mediaplayer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:42
De Medi8er stond ook boven aan mijn verlanglijst (de fanless 600 serie dan wel), maar nu dat Netflix ook naar Belgie komt, ben ik toch aan het twijfelen. Mogelijk dat ik dan toch voor de nieuwe Minix Neo X8H ga.
XBMC zal dan wel wat meer afstelwerk met zich meebrengen, maar dan heb ik wel Netflix er bij.
Daarnaast zie ik in de toekomst ook nog wel wat Netflix concurrenten opduiken en misschien nog andere leuke functionaliteiten. En dan is een XBMC oplossing toch net wat flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-06 09:44

LithoMan

Toemaar

Sta ook op het punt een mede8er 800X3D te kopen met harddisk en WiFi. Ik zie wel dat er een fan in zit.
Mijn vragen zijn: welk type harddisk zit er in als ik een Me800X3D met 2 TB aanschaf?
Hoe gedraagt de ingebouwde fan zich? Hoor je deze? Slaat deze vaak aan?
Waar moet ik meer op letten? Ik ga geen gebruik maken van Netflix, social media en browser.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Welke HD er in de 2TB versie zit weet ik niet ik heb namelijk de 3TB versie.
De fan hoor ik niet, dus daar hoef je geen zorgen over te hebben.
Ik raad je wel aan om meteen de laatste firmware er op te zetten, en de NL handleiding (zie begin post) te volgen om alles goed te zetten bij het eerste gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

Heb de 3TB versie zien staan bij Media Markt. De 2 TB uitvoering is volgens de pricewatch maar 4 euro goedkoper.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

Ze waren er niet meer bij Media markt Zoetermeer en de prijs is nu omhoog gegaan naar 309 euro.
Ik ga waarschijnlijk voor het type MED800XD3 met WiFi, zonder harddisk.
Een harddisk van 2 TB heb ik hier nog liggen.
Nog een vraag. Ondersteund de Mede8er DivX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 20:53

Illusion

(the art of)

ALs je geen interne harddisk plaats kan je ook een 600X3D nemen. Is een stuk goedkoper maar verder identiek. Zit ook dezelfde firmware in.
Ik heb geen idee of ie ook DivX ondersteund, maar hij heeft tot nu toe alles wat ik heb zonder morren afgespeeld.
Nieuwe firmwares worden overigens hier aangekondigd: http://www.mede8erforum.com/index.php/board,127.0.html

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

LithoMan schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 18:21:
Nog een vraag. Ondersteund de Mede8er DivX?
Mede8er heeft zonder blikken en blozen een tijdje geleden de divx ondersteuning weggehaald tijdens een firmware update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

Ja jammer want ik heb veel op DivX. Maar dat kan afgespeeld worden op me Samsung smart tv F8500.
Bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

Heb inmiddels de Mede8er 800X3D/WiFi zonder harddisk gekocht. Heb zelf een WD schijf van 2TB er in gezet.
De speler aangesloten op het netwerk. Alles werkt goed en je hoort de speler nauwelijks. Alleen het overzetten van films en muziek naar de Mede8er harddisk gaat langzaam, zo`n 15mb per seconde. In het (gigabit) netwerk bevinden zich een pc, NAS (Qnap TS-459 pro) en een Samsung F8500 TV. Moet verder nog het 1 en ander uitzoeken hoe alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Ben van plan om deze aan te schaffen, maar had nog een vraag ivm die interne hd.
Heb hier nog een Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB, pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB, liggen.

Qua formaat past deze maar de aansluiting is sata-300. Neem aan dat deze ook wel werkt?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 17:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit ook te dubben om deze speler te halen. Maar tegelijkertijd twijfel ik ook wel tussen de popcorn hour A400. Ook jammer dat Asus Oplay 700 niet de mogelijkheid heeft om een schijf in te bouwen en samba ondersteuning. Dan zou dat echt de ultieme mediaplayer zijn.

ps: http://www.1dayfly.com/nl/nl/

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 14-08-2014 13:23 ]

Anoniem: 32279

n00bs schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:13:
Ik zit ook te dubben om deze speler te halen. Maar tegelijkertijd twijfel ik ook wel tussen de popcorn hour A400. Ook jammer dat Asus Oplay 700 niet de mogelijkheid heeft om een schijf in te bouwen en samba ondersteuning. Dan zou dat echt de ultieme mediaplayer zijn.

ps: http://www.1dayfly.com/nl/nl/
Een Intel nuc met wat geheugen en usb stick met open elec / xmbc erop is een betere keuze, neem dat even mee in je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venlonaerke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Deze media-player heb ik nu al een tijdje en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

Voor de aankoop was ik aan het twijfelen tussen zelfbouw pc, Popcorn Hour A400 of deze. Tot nu toe geen spijt van gehad van de gemaakte keuze. Uiteindelijk moet mijn vrouw het apparaat ook kunnen bedienen.

Ik heb er een harde schijf van 2TB inzitten. Het is super gemakkelijk om filminformatie te downloaden. Heeft een film geen ondertiteling, dan zoek je deze op.

DIVX ondersteuning is verwijderd bij alle Mediaplayers die Realtek gebruiken, van de Sigma chip weet ik het niet. Mocht je DIVX bestanden hebben, dan kun je deze middels een converter snel omzetten naar XVID.

Aan shevchenko, deze harde schijf kun je gewoon gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Venlonaerke op 19-08-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja alleen aan omzetten, zit ik niet echt te wachten. Heb zoveel verschillende formaten en een media tank moet voor mij gewoon alles kunnen afspelen. Want anders kan je idd beter een HTPC oid bouwen. Ik zie overigens dat de dure A400 ook geen full blue ray menu's meer kan afspelen, dus dat is ook al zonde. 4K support zal ook wel er niet voor komen, noch de A-410 en H265 is ook nog nergens geimplementeerd. Dus ik denk dat ik nog wel even een jaartje wacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Ik heb nu een tijdje de MED800X3D in gebruik wat prima bevalt. Maar ik loop tegen de volgende vraag aan, ik heb er een 3TB interne harddisk in zitten en tweemaal een 3TB externe harddisk via de twee USB-host poorten aanhangen. Dit werkt allemaal prima, maar ik zou dit binnenkort graag willen gaan veranderen/uitbreiden met één van de volgende externe harddisk-behuizingen: Sharkoon 5-Bay RAID-Station of ICY BOX IB-RD3640SU3 of ORICO 3559RUS3 BK. Nu is mijn vraag, als ik één van deze behuizingen via één van de twee USB-host poorten aansluit, en de raid instelling "Clean/Single" instel, zodat elke HDD los van elkaar wordt gezien, gaat dat dan goed werken op de mediaplayer ??

Ik heb mij echt suf lopen google, maar kan er geen duidelijk antwoord op vinden of dit wel of niet kan, dus hoop dat er hier iemand is die het antwoord weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 10:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kwam de Mede8er MED1000x3d tegen voor € 150,=. Dat lijkt me een hele mooie aanbieding. Ik ben alleen bang dat ik XBMC toch wel erg ga missen. Een vriend van mij heeft ook een Mede8er (ik weet niet welk model) en daarbij zie ik eigenlijk altijd alleen maar een bestandsstructuur voorbijkomen in beeld. Nu las ik dat er wel scrapers zijn die de filminformatie en -afbeeldingen voor je kunnen ophalen, maar dat het over het algemeen een monnikenwerk is om alles zelf juist aan te vullen. Aangezien mijn laptop, tablet en telefoon alles via XBMC doen met een shared db (met alle data en media op mijn NAS), vind ik het toch wel erg jammer als ik dan weer erg basic terug zou moeten gaan.

Hoe kijken jullie daar tegenaan? Wie heeft er XBMC-apparaten in gebruik en ook een Mede8er?

Een andere optie zou voor mij zijn om toch voor een RaspberryPi met XBMC of voor een Minix Neo X8-h (plus) te gaan. Dan kan ik wel gewoon XBMC blijven gebruiken. Ik geloof alleen dat de RaspberryPi lang niet zo krachtig is qua audio en video als de Mede8er (en daarom is-ie natuurlijk ook goedkoper). Verder vind ik de "shopjes" waar de Minix-boxjes te koop zijn allemaal wat shabby (maar dat kan aan mij liggen). Een mooie aanbieding voor de Minix is er dan weer wel bij Amazon.de: € 145 (dus vergelijkbaar met de € 150 voor de MED1000x3d). Levertijd is dan wel weer veel langer. De vraag is of ik hem dan überhaupt nog krijg voor Oud en Nieuw.

Ik heb ook een Pocorn Hour a-4000 en Eminent 7485 overwogen, maar die zijn volgens mij toch ook minder krachtig of weer duurder.

De laatste optie waar ik qua mogelijkheden het meest voor voel is een HTPC. Dan weet je in principe dat je sowieso alles kan afspelen. Daar is de prijs natuurlijk ook wel weer naar.

Suggesties?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:32
Scrapen gaat geheel automatisch (op de 600/800/1000), YouTube trailer ook naar wens erbij, kwestie van een paar knopjes drukken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 10:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is positief! Maakt de keuze nog moeilijker dus.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
EJSEJS schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:01:
Ik heb nu een tijdje de MED800X3D in gebruik wat prima bevalt. Maar ik loop tegen de volgende vraag aan, ik heb er één 3TB interne harddisk in zitten en tweemaal een 3TB externe harddisk via de twee USB-host poorten aanhangen. Dit werkt allemaal prima, maar ik zou dit binnenkort graag willen gaan veranderen/uitbreiden met één van de volgende externe harddisk-behuizingen: Sharkoon 5-Bay RAID-Station of ICY BOX IB-RD3640SU3 of ORICO 3559RUS3 BK. Nu is mijn vraag, als ik één van deze behuizingen via één van de twee USB-host poorten aansluit, en de raid instelling "Clean/Single" instel, zodat elke HDD los van elkaar wordt gezien, gaat dat dan goed werken op de mediaplayer ??
Ik heb dit inmiddels zelf uitgetest met de Sharkoon 5-Bay RAID-Station en dat werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:54
Er is een nieuwe firmware uitgegeven die te downloaden is via de onderstaande link:

Final V4.0.0 ( V4.0.0 - 2Jan2015 -X3D Series - - for MED1000X3D - MED800X3D - MED600X3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Heb sinds een paar dagen een med8003d en ben er zeeer over te spreken. Hiervoor een minix 8h plus geprobeerd maar was 1 brok ellende en kreeg geem enkele film afgespeels. Zowel DTS master audio als truehd werkten niet. Vervolgens de xtreamer prodigy 4k geprobeerd maar ook jammer genoeg gaf deze storing in de arc functie tussen tv en versterker.

Jammer want de prodigy beviel voor de rest prima. Nu dus de mede8er en ondanks dat ik kodi mis is dit apparaat een blijvertje. Speelt voorals nog alles prima af en voor mij belangrijk, dts ma en truehd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Ik kan sinds een paar dagen via de mede8er med800 zelf geen ondertitels downloaden. Vanmorgen lukte het wel en nu weer niet. Hebben anderen hier ook last van?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Is DivX ondersteuning nu weer terug of blijft dat definitief weg?
Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een beter alternatief voor mijn oude omgebouwde HDX.

Ik zit ook hiernaar te kijken: http://www.banggood.com/M..._265-TV-Box-p-971086.html echter kan je hier geen schijf inbouwen en dat vind ik de grootste maar van al die Android boxes met XBMX erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:07
Ik maak al enige jaren met veel plezier gebruik van de Mede8er 800x3D. Ik heb een jaar of drie geleden een app (M8 Jukebox) aangeschaft voor de iPad om deze mediaplayer te kunnen bedienen zonder de tv aan te zetten.
Maar sinds enige tijd werkt deze niet meer. Bij het gebruik van de app gaat de player telkens rebooten. Ondersteuning van de maker van deze app is er niet meer.
Nu de vraag, wat zou ik nog meer kunnen gebruiken om de mediaplayer te kunnen bedienen vanaf de iPad (of Android mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-06 21:30
Gister afscheid genomen van mijn medi8er.

Lag al 3 jaar te verstoffen na de aanschaf van een android tv.

Geen moment gemist. Wel de harde schijf eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1369568

Mijn mede8er (800) herkent geen externe HD of UBS stick meer. Heb het ooit door een reboot uit voeren weer voor elkaar gekregen maar nu is het onmogelijk.
Ik weet dat het inmiddels een antiek beestje is maar heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterthedude67
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-02-2024
Mijn mede8er (800) herkent geen externe HD of UBS stick meer. Heb het ooit door een reboot uit voeren weer voor elkaar gekregen maar nu is het onmogelijk.

Waarschijnlijk aangesloten geweest op windows 10 PC via usb. gewoon nog een keer in pc doen via usb en bij melding fouten gevonden doorgaan met herstellen van fouten dan moet hij deze weer gewoon herkennen. Dit gaat hij elke keer doen als je iets via usb op de externe schijf zet en dan moet je dit weer herhalen voordat je deze weer kan gebruiken.
Probeer het maar eens nog een optie rechts klikken op windows teken als je het schijfje aangesloten hebt op pc en dan een nieuwe station letten geven.

succes, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterthedude67
bij schijfbeheer vergeten erbij te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
peterthedude67 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:02:

Waarschijnlijk aangesloten geweest op windows 10 PC via usb. gewoon nog een keer in pc doen via usb en bij melding fouten gevonden doorgaan met herstellen van fouten dan moet hij deze weer gewoon herkennen. Dit gaat hij elke keer doen als je iets via usb op de externe schijf zet en dan moet je dit weer herhalen voordat je deze weer kan gebruiken.
Probeer het maar eens nog een optie rechts klikken op windows teken als je het schijfje aangesloten hebt op pc en dan een nieuwe station letten geven.

succes, Peter
Melding is uit april,denk dat het apparaat al lang met de kliko is mee is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterthedude67
Ik gebruik hem nog steeds met veel plezier
Pagina: 1