Ok ja mijn vorige gamepc zat ook tegen de 1000 a 1200 euro aan maar ik zoek echt een beetje voor wat meer high end zodat ik er ziezo een paar jaar mee vooruit kan zonder iets te moeten upgraden. (ik was nog vergeten te posten mijn budget is 2000 euro maar
mag zoals ik al zei natuurlijk ook goedkoper

)
Ik ga games spelen op 1920x1080 op dit scherm BenQ 3D LED Monitor XL2720Z 27". Ik heb ook nog 2 andere schermen van 24" maar ik ga toch maar op 1 scherm tegelijk spelen.
Ik ben ook niet van plan om te overclocken aangezien ik niet erg veel verstand heb van overclocken.
Stilte maakt me niet heel erg veel uit, het hoeft niet superstil te zijn maar ook geen opstijgend vliegtuig ^^ als ik echt voor stilte zou gaan dan zou ik ook niet voor waterkoeling kiezen, ik kies voor waterkoeling vooral omdat het er gewoon erg vet uit ziet.
Splitinfinitive schreef op zondag 01 juni 2014 @ 01:39:
Verder kun je met shadowplay van Nvidea redelijk goed opnemen en direct streamen naar Twitch. Filesize is redelijk klein. Filmpje van 20 minuten bij mij is ~6gb op 1080p @ 60fps
Je hebt trouwens langzame schijven.
Seagate Barracuda zijn veel sneller en goedkoper
32gb geheugen? draai je VM of andere dingen? 8gb is meer dan voldoende koelvinnen zitten ook alleen maar in de weg
Crucial ballistix, kunnen ook. niet te hoog. En worden vaker aanbevolen.
Oh dat klinkt wel erg vet met shadowplay, thx!
Ok dan vervang ik de schijven die ik nu had geselecteerd voor de Seagate Barracuda (zie onderin post)
Oh ik vond die koelvinnen juist wel mooi eigk, maar dan ga ik voor 8 GB al dat meer dan voldoende is

Splitinfinitive schreef op zondag 01 juni 2014 @ 01:39:
CPU: i5 meer dan voldoende voor gamen wiet niet hoeveel streamen met zich meebrengt maar volgens mij valt dit mee wanneer men met shadowplay werkt.
MOBO: Leuk moederbordje met een OCgenie knopje in de bios. Deze bios is tevens overzichtelijk. Ziet er naar mijn mening ook redelijk bruut uit. Heb hem zelf. Kan ook een msata SSD in dan licht deze op het mobo. verder redelijke features. voor zijn prijs en een leuke stikker voor op de kast.
GPU: Genoeg om de spellen op 1080p goed te kunnen spelen ook een populaire kaart vanuit de pricewatch. Veel aanbevolen in CAA samen met de AMD 280x
Koeler: Veel aanbevolen en doet niet onder voor sommige waterkoeling setjes. (zelf ben ik huiverig voor waterkoeling anderen zullen mij hierom uitlachen).
Kast: voorzien van foam dat het geheel stiller moet maken, populair onder aanbevelers en pricewatch.
Hmm, ok als i5 genoeg is misschien is het dan een idee om de i5 2550k uit mijn oude gamepc te halen? Of is dit een slecht idee omdat die pc toch al 3 a 4 jaar oud is?
De koeler die je hebt voorgesteld, erg nice heb hem zelf ook in mijn servertje. Erg stil (heb ook een case met foam aan de binnenkant) maar ik wil toch waterkoeling en de enige reden is toch de hoe vet het eruit ziet
De kast die je had voorgesteld vind ik persoonlijk niet erg mooi maar dit is toch ieder voor zich ^^ en hij heeft geen window dus dan heeft waterkoeling ook niet zo veel zin.
Updated specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2550K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2) | € 253,- | € 253,- |
| 1 | Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB OC | € 609,99 | € 609,99 |
| 2 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 90,79 | € 181,58 |
| 1 | Corsair Obsidian 900D | € 277,94 | € 277,94 |
| 1 | Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M4A2400C10 | € 266,71 | € 266,71 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 78,65 | € 78,65 |
| 1 | Plextor M5 Pro 512GB | € 324,50 | € 324,50 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.992,37 |
Also, ik hoef niet 1 TB SSD aangezien ik op de HDD wat films, games die ik niet superveel speel maar vooral recordings wilde zetten dus misschien is 2x 3 TB overbodig en is 1x 3 TB al meer dan genoeg. Vooral wat je zei over shadowplay.
En nog 1 vraag, waarom raad je die GPU aan en niet die ik had gekozen? Is die beter of wat verschilt daaraan?
Ik hoop dat deze post er een beetje redelijk uit ziet

aangezien ik echt op een kleine kut laptop zit nu aangezien me gamepc kappot is >.>