Computer fan en fan controller

Pagina: 1
Acties:

• chinchan9
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-02 18:39
beste tweakers ik heb een vraagje over het aansluiten van computer fannetjes buiten je computer dus gewoon op een adapter.

hoe sluit ik een bijvoorbeeld deze fan controller aan op het stroom http://www.conrad.nl/ce/n...cm-35-inch-met-USB-20-hub

kan dit gewoon met een 12V adapter en kunnen alle 3 de fannetjes dan gewoon op 12v Draaien?

en ik heb gezocht maar ik kon het niet vinden bestaat er een fan controller met externe warmte sensor en die je ook nog in kan stellen op de juiste temperatuur?

alvast bedankt! :)

[ Voor 16% gewijzigd door chinchan9 op 01-06-2014 01:01 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-02 05:33

InFamous

excommunicado

De fan controller waarna jij linkt krijgt zijn voeding door 3x 3pins aansluiting. Deze sluit je normaal gesproken op je moederbord aan en je fans dan op de controller.

Als je deze rechtstreeks op een adapter wilt aansluiten dan moet je de rood en zwarte draad van de 3 pins connector doorverbinden naar je adapter.

Formerly known as Ragdoll

• chinchan9
aah helemaal duidelijk bedankt Ragdoll! en weet iemand nog een Fan-Controller met een externe temperatuur sensor. En waarbij je temperatuur kan instellen van bijvoorbeeld een klimaatkast die dus met 3 fannetjes koel gehouden wordt en dat ze harder gaan draaien als het warmer word en minder hard als het je juiste temperatuur is.
want wat meet de fancontroller in

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:44
Zoiets bedoel je; pricewatch: NZXT SENTRY LX deze heeft sensoren die de temperatuur meet. En daarop de fansnelheid aanpast. Volgens mij kan ik uit je laatste bericht opmerken dat dit niet om een pc maar om iets anders gaat want een pc heeft geen constante temperatuur nodig lijkt me?

• chinchan9
je precies wat ik zocht dat is ook wel een beetje een normale prijs >?
maar werkt die ook zonder de computer? dus heeft ie niet nog een of andere data aansluiting nodig om te werken? hij leest toch anders de temperatuur uit van de computer

en ja dat klopt helemaal ben bezig met een kleine indoor aardbeien kweek met spaarlampen helemaal waus xD

[ Voor 9% gewijzigd door chinchan9 op 01-06-2014 02:00 ]