Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(Game) Laptop voor intensieve grafische bewerking

Pagina: 1
Acties:

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:07
Lieve mede-tweakers,

Binnenkort begin ik aan de opleiding mediavormgeving, en ik heb van vrienden gehoord dat het enorm handig is om hiervoor een laptop te hebben die wat aankan.

Na wat rond te hebben gekeken in de pricewatch en de V&A, vond ik wel een paar mooie laptops voor een redelijke prijs. De specs van sommigen kwamen zelfs heel erg in de buurt van mijn oude trouwe desktop dus ik was erg blij.

Affijn, ik stond op het punt mijn desktop te ruilen voor een laptop van een mede-tweaker, tot ik wat benchmarks e.d. had bekeken. De meeste laptops met (voor mijn gevoel) vergelijkbare hardware halen enorm lage framerates in de meeste games, ook al speel je ze op low of zijn de games niet eens zo nieuw meer.

Als je bijvoorbeeld deze benchmark bekijkt, valt dat me heel erg tegen.

Daarom wil ik jullie graag om hulp vragen, want volgens mij zie ik echt dingen over het hoofd.

Ik zoek een laptop die:

- Geschikt is voor mediabewerking & ontwikkeling, rendering, etc.
- Een beetje fatsoenlijk games kan draaien (maar hoeft geen dingen zoals Watch_Dogs)
- Een accu heeft die voldoende is (hoeft geen 7 uur op één accu te kunnen)
- Betaaalbaar is

(Hij hoeft niet enorm licht te zijn (ben onmenselijk sterk))

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Mischien is het verstandig om je budget aan te geven. Er zijn mensen die 3k betaalbaar vinden en mensen die 500 euro betaalbaar vinden. Welke had je zelf al bekeken?

ben zelf niet opzoek naar een laptop en weet er weinig vanaf. Maar wie weet kan ik een beetje helpen

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:07
Oeps, daar heb je een punt.

Zelf vond ik vooral de Dell Alienware lijn erg interessant lijken, maar de pricewatch is nogal lackluster qua Alienware laptops.

Daarnaast leken me deze en vooral deze me erg leuk, alleen ik heb benchmarks van de eerste laptop opgezocht en deze waren echt jammerlijk slecht als het op games aankwam.

Betaalbaar voor mij is rond de 6-700 euro, tops.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Dennis de Vries schreef op zondag 01 juni 2014 @ 00:14:
Oeps, daar heb je een punt.

Zelf vond ik vooral de Dell Alienware lijn erg interessant lijken, maar de pricewatch is nogal lackluster qua Alienware laptops.

Daarnaast leken me deze en vooral deze me erg leuk, alleen ik heb benchmarks van de eerste laptop opgezocht en deze waren echt jammerlijk slecht als het op games aankwam.

Betaalbaar voor mij is rond de 6-700 euro, tops.
Naar mijn gevoel krijg je veel minder waar voor je geld wanneer je voor iets gaat met een naampje, hierbij ook de Alienware lijn van Dell. Vaak zie je ook bij andere merken dat ze er een stempel gaming op plakken en dan gaat de prijs flink omhoog.

Verder hangt het ook af van de software waarmee je werkt of een dedicated graphic card zin heeft. zelf hobby ik wel eens met kerkethea, en deze werdt alleen met de CPU, Lumion ook een render programma werkt weer met een grafische kaart.

Gezien de opleiding lijkt het mij dat je beide smaken programa's wel tegen zult komen.
ook lijkt mij gezien de opleiding een kleur 'echt' scherm iets en dan zit je volgens mij al bij een IPS.

Mischien is deze BTO laptop iets (50 euro boven het budget maar mischien kan er ergens nog studenten korting vanaf en er zitten extra's bij muis, tas e.d.) De laptop heeft een Nvidea 840m aanboord en presteert redelijk lijkt mij. op low settings +/- 65fps in BF4, natuurlijk ook afhankelijk van de rest van het systeem.

2e hands heeft niet mijn voorkeur, maar dit heeft te maken met eerdere ervaringen.

Heeft school niet een aanbeveling op het gebied van hardware? soms wordt er nog wel eens een laptop voorgeschreven deze zou je dan als richtlijn kunnen gebruiken.