Ik ben bezig met het bouwen van een nieuw computer systeem, maar tijdens het uitzoeken liep ik tegen een aantal probleempjes aan. En daarom zou ik graag jullie tips en advies willen vragen.
Vanuit mijn oude systeem (Asus P6X58D-E + I7 930 + OCZ Blade 6 GB 2000MHz) worden de volgende onderdelen hergebruikt.
NZXT Tempest + Scythe Kaze Server Fan Controller
Corsair M850
MSI Radeon R9-280X GAMING 3GB
Intel Postville X25-M 80GB. (SATA 300, ik weet het.)
Samsung SH-B083L Combo Drive.
WD Caviar Black WD1002FAEX
diverse andere HDD’s.
Logitech G19.
enz.
Dit topic is niet bedoeld om nogmaals een discussie op te starten over een I5/I7/XEON/AMD processor. Ik ben namelijk verzot op mijn I7’s zonder dat ik daar een rationele verklaring voor kan of wil geven.
Het nieuwe moederbord wordt de MSI Z97 Gaming 5.
Mede door de ondersteuning van de M.2 Interface. Over een poosje, als er meer keuze en test resultaten zijn, zal de Intel ssd dan ook worden vervangen door een M.2 versie.
En dit mobo schijnt tevens een goede combi te zijn met de al aanwezige MSI R9-280x.
Ook de keuze van het mobo staat dus, al is het niet in steen gehouwen, vast.
Dit zijn de dingen waar ik nog niet over uit ben.
• Ik zit tussen 2 I7’s te twijfelen namelijk de I7 4770K of de I7 4771.
Het systeem is primair een gaming-systeem waar ik ook een aantal programma’s voor mijn werk op gebruik. Het gaat hier o.a. om programma’s als AutoCad, Protools en diverse andere cad, sound- en videobewerking programma’s.
De 4771 heeft bijvoorbeeld de extra EM64T instructie-set.
En de 4770K heeft moeite met VM’s
In relatie tot bovengenoemde programma's en bewerkingen, welke processor zou mijn voorkeur moeten hebben.
• Voor de processor koeler zat ik te denken aan de Corsair Hydro H110
maar ik denk dat deze niet past in de Tempest, moet dat nog uitmeten. Bovendien lijkt dit me nog al overkill als de 4771 wordt gekozen.
In mijn huidige systeem heb ik de Zalman CNPS9900A LED en deze bevalt uitstekend.
Iemand ervaring met de Zalman Reserator 3 MAX?
Anders wordt het de Zalman CNPS9900 of de Zalman CNPS12X, deze laatste omdat ik vind dat deze er fantastisch uit ziet...
Ondanks mijn overduidelijke voorkeur voor Zalman zijn ook op dit gebied zinnige reacties welkom.
• Voor het 16 GB intern geheugen dacht ik aan de Vengeance Pro 2400, alleen weet nog niet of dit ook de juiste keuze is. En ook hier zijn reacties welkom.
Graag jullie mening zodat ik makkelijker een keuze kan maken.
Alvast hartelijke dank.
Vanuit mijn oude systeem (Asus P6X58D-E + I7 930 + OCZ Blade 6 GB 2000MHz) worden de volgende onderdelen hergebruikt.
NZXT Tempest + Scythe Kaze Server Fan Controller
Corsair M850
MSI Radeon R9-280X GAMING 3GB
Intel Postville X25-M 80GB. (SATA 300, ik weet het.)
Samsung SH-B083L Combo Drive.
WD Caviar Black WD1002FAEX
diverse andere HDD’s.
Logitech G19.
enz.
Dit topic is niet bedoeld om nogmaals een discussie op te starten over een I5/I7/XEON/AMD processor. Ik ben namelijk verzot op mijn I7’s zonder dat ik daar een rationele verklaring voor kan of wil geven.
Het nieuwe moederbord wordt de MSI Z97 Gaming 5.
Mede door de ondersteuning van de M.2 Interface. Over een poosje, als er meer keuze en test resultaten zijn, zal de Intel ssd dan ook worden vervangen door een M.2 versie.
En dit mobo schijnt tevens een goede combi te zijn met de al aanwezige MSI R9-280x.
Ook de keuze van het mobo staat dus, al is het niet in steen gehouwen, vast.
Dit zijn de dingen waar ik nog niet over uit ben.
• Ik zit tussen 2 I7’s te twijfelen namelijk de I7 4770K of de I7 4771.
Het systeem is primair een gaming-systeem waar ik ook een aantal programma’s voor mijn werk op gebruik. Het gaat hier o.a. om programma’s als AutoCad, Protools en diverse andere cad, sound- en videobewerking programma’s.
De 4771 heeft bijvoorbeeld de extra EM64T instructie-set.
En de 4770K heeft moeite met VM’s
In relatie tot bovengenoemde programma's en bewerkingen, welke processor zou mijn voorkeur moeten hebben.
• Voor de processor koeler zat ik te denken aan de Corsair Hydro H110
maar ik denk dat deze niet past in de Tempest, moet dat nog uitmeten. Bovendien lijkt dit me nog al overkill als de 4771 wordt gekozen.
In mijn huidige systeem heb ik de Zalman CNPS9900A LED en deze bevalt uitstekend.
Iemand ervaring met de Zalman Reserator 3 MAX?
Anders wordt het de Zalman CNPS9900 of de Zalman CNPS12X, deze laatste omdat ik vind dat deze er fantastisch uit ziet...
Ondanks mijn overduidelijke voorkeur voor Zalman zijn ook op dit gebied zinnige reacties welkom.
• Voor het 16 GB intern geheugen dacht ik aan de Vengeance Pro 2400, alleen weet nog niet of dit ook de juiste keuze is. En ook hier zijn reacties welkom.
Graag jullie mening zodat ik makkelijker een keuze kan maken.
Alvast hartelijke dank.