Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo modem + eigen router probleem

Pagina: 1
Acties:

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:15
Ik heb thuid een Ziggo modem met wifi enabled. Daarnaast heb ik een Sitecom broadband router voor mijn TV + HTPC + HIFI.

Ziggo heeft ip 192.168.178.1 and Sitecom 192.168.0.1 met beide subnet 255.255.255.0.

Het internet op alle divices werkt prima. Alleen het probleem is dat wanneer ik via de ziggo connectie (bv wifi) geconnect ben ik niet naar mijn HTPC of HIFI kan komen. Ik kan ze niet benaderen.

Iemand een idee hoe dit kan? Wat zou ik moeten instellen zodat dit wel gaat werken? Heb even geen idee....

You only live once, so enjoy the ride.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Je hebt nu in principe twee netwerken gemaakt. Een hiervan is vanaf je Ziggo modem tot aan je Sitecom router, en de andere zit achter je Sitecom router. Je kunt twee dingen doen, afhankelijk van wat je wilt:

1. Je Sitecom router instellen als switch/access point. Hiervoor zul je de DHCP server op dit apparaat moeten uitzetten, en moeten zorgen dat het IP adres van de Sitecom in het bereik van de Ziggo komt te liggen (bijvoorbeeld 192.168.178.254). Dit is wat je waarschijnlijk wilt doen, op deze manier word het één groot netwerk waarin alle apparaten elkaar kunnen zien.

2. De andere optie is om Ziggo te bellen om je modem in bridge modus te zetten. Hierdoor gaat je modem niets anders doen dan het kabel signaal omzetten naar een Ethernet signaal, waardoor de Sitecom router alles moet afhandelen. Hiermee schakel je dus effectief het WiFi van je Ziggo modem uit.

Als ik je verhaal goed begrijp heb je eigenlijk gewoon een switch nodig voor wat jij wilt, dus optie 1 is wat je moet doen. Als je er niet uitkomt dan heb je kans dat het in de handleiding van je Sitecom router omschreven staat hoe je dit precies moet doen. Staat dat er niet of kom je er nog steeds niet uit, dan moeten we even verder zoeken :)

• worldfastest
Ik wil inderdaad optie 1. Ik heb geprobeert de LAN ip adres van de Sitecom te wijzigen naar 192.168.178.201 echter na de reboot van de router staat hij gewoon weer op 192.168.0.1 ??? Geen idee waarom.. Zat dus wel in de goede weg maar hardware wil niet mee werken,,,,,

• Xudonax
Ik ken dat ding helaas zelf niet, maar weet je zeker dat je het toegepast hebt?
En kun je niet op een andere plek ook nog de range aanpassen ofzo?

Als het écht niet wilt kun je natuurlijk ook nog naar een lokale PC winkel, Dixons, Media Markt of Saturn gaan en een goedkope switch halen, maar dat is niet leuk natuurlijk :P

• worldfastest
Het is een Sitecom DC-210... Misschien de beste optie om maar weer een switch te halen.... deze had ik nog liggen was lekker geweest als deze het gewoon zou doen.

• Xudonax
Wat je natuurlijk ook kunt doen is even kijken of je de DHCP server uit kunt zetten, en dan de kabel vanaf je Ziggo modem in een LAN poort op de Sitecom steken. Nee heb je, ja kun je krijgen :)

Aan de andere kant, deze router is slechts 100Mbps, dus als je een snel abbonement hebt dan kunnen de apparaten achter deze router nooit de maximale snelheid halen. Mocht je een switch gaan halen, dan zou ik persoonlijk voor een Netgear GS105 gaan. Maargoed, ik ben een grote fan van Netgear producten. Als je lokale winkel iets vergelijkbaars heeft liggen dat goedkoper is of waar jij je beter bij voelt, dan moet je natuurlijk gewoon daarvoor gaan.

• worldfastest
Zit nogal wat meter tussen de ziggo modem en router, heb niet zo nog zo'n lange netwerk kabel liggen dus dat gaat helaas niet.

Die Netgear zit er op zich prima uit. Heb opzich niet zoveel eisen... Heb 90mb internet abbo. Zal morgen eens in de stad gaan shoppen. Bedankt voor de adviezen _/-\o_

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je de kabel die nu je Sitecom in gaat in een van de switch poorten steekt dan werkt de Sitecom als switch. Nu gebruik je ook het firewall/router deel van de Sitecom. Gewoon de kabel vanuit je Ziggo modem niet in de WAN poort steken maar op een LAN poort op de Sitecom (en DHCP uitschakelen op de Sitecom!).

https://discord.com/invite/tweakers

• worldfastest
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dat werkt,,, thanks

Pagina: 1