Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Digitale TV van KPN over netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11 15:04
Weet iemand dit toevallig?

Bij Digitale TV van KPN krijg je het TV signaal op een van de poorten van je modem binnen.
De kabel (een gewone UTP cat5e netwerkkabel) gaat van daaruit naar je digitale ontvanger die middels HDMI op de TV aangesloten zit.

Weet iemand of heeft iemand al eens geprobeerd of het TV signaal via een switch ook doorgegeven wordt?

Dus stel poort 3 op het modem is voor TV.
Nu sluit ik op poort 3 een UTP kabel aan maar in plaats van naar de ontvanger gaat het eerst naar een gewone 5 poorts netwerk switch. Heb ik dan op alle 5 die poorten een TV signaal en kan ik die naar ontvangers leiden of gaat dat TV signaal niet door een switch heen.

Is iemand hiermee bekend?

Greetings, Black Tiger

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
Zou je moeten testen met een tweede decoder en beide tegelijkertijd actief hebben.
Maar volgens mij doet een netwerk switch niet hetzelfde als een signaal verdeler.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 15:06
Zou volgens mij gewoon moeten werken, aangezien het op dezelfde poorten wordt doorgegeven als het internet vanuit de huidige Experiabox én je internetsnelheid in kan kakken als je tv ontvangt. Maargoed, proberen en je weet het heh, Switchje kost niet zoveel meer tegenwoordig.

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 19:32
Dit moet gewoon werken, als je meerdere decoders hebt kreeg je eerder zelfs een switch erbij van kpn.

Welke experiabox heb je? Bij de v8 ben je niet meer gebonden aan alleen poort 3 voor iptv, maar werkt het op alle poorten!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Black Tiger 63 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:39:
Weet iemand of heeft iemand al eens geprobeerd of het TV signaal via een switch ook doorgegeven wordt?

Dus stel poort 3 op het modem is voor TV.
Nu sluit ik op poort 3 een UTP kabel aan maar in plaats van naar de ontvanger gaat het eerst naar een gewone 5 poorts netwerk switch. Heb ik dan op alle 5 die poorten een TV signaal en kan ik die naar ontvangers leiden of gaat dat TV signaal niet door een switch heen.
Voor zover ik weet gebruikt KPN voor de verandering wel een standaard voor televisie, namelijk 802.1q. Als je dus de juiste VLAN's instelt op de switch dan kun je de TV inderdaad op die manier doorsturen.

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11 15:04
Bedankt voor jullie antwoorden, vreemd genoeg kreeg ik er geen notificaties van maar oke dat mag de pret niet drukken.

@Masimo: Het wordt gewoon via utpkabel naar de ontvanger verdeeld dus geen apart signaaldingens.

@PhaeTom: Het is niet voor mezelf dat ik dat vroeg. Testen is altijd mogelijk maar al iemand het toevallig al weet, kun je al meteen met meer zekerheid gaan aansluiten.

@Trommelrem: Op een switch kun je niks instellen, dat is een simpel doorgeefluik, vergelijkbaar met een hub. Of je moet al een manageble switch hebben maar daarvan is hier geen sprake.

@Koen G: Werkt inderdaad op alle poorten heb ik inmiddels vernomen. Hij blijkt een nieuwe te hebben dus dat zal een v8 zijn.

Topic kan verder als opgelost gemarkeerd worden. Ben er inmiddels via een ander forum achter dat het daadwerkelijk mogelijk is.
Iemand met glasvezel heeft op deze wijze het signaal naar 6 TV's verdeeld in huis via een normale switch.
Bij iemand anders met adsl lukte dit ook gewoon al had deze maar 2 TV's er op hangen.

Het gaat in het geval waar mijn kennis naar vroeg slechts om 1 TV dus dat moet zeker lukken.

Allemaal bedankt voor jullie reacties en het meedenken!

Greetings, Black Tiger

Pagina: 1