Waar haalt office de data vandaan? [office 2010 & 2013]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DJ_
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2021
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Mijn windows 7 pc loopt vaak vast op updates (tijdens uitschakelen van de pc)
Dit zijn updates voor het office 2010 pakket ben ik achter.
Echter gebruik ik office 2013, maar alleen outlook van office 2010 staat nog geïnstalleerd.
Outlook van 2010 gebruik ik niet meer maar deze loopt synchroon aan outlook 2013.
Mijn vraag is nu waar haalt office die data weg?
Ik wil graag alles van office 2010 verwijderen maar wil mijn email geschiedenis en contacten niet kwijtraken.
Kan ik office 2010 compleet verwijderen zonder dat dit gevolgen heeft voor office 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerreok
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-09 23:08
Bij de accountinstellingen (Bestand --> accountinstellingen) van beide Outlooks zie je onder het tabblad "Gegevensbestanden" waar al de data is opgeslagen (dit houdt in je mails, contacten, agenda etc...). Hier kunnen meerdere gegevensbestanden staan, indien je dat ooit zou hebben ingesteld. Voor het standaard gegevensbestand staat een vinkje, dat is waarsch het gegevensbestand waar al je mails en contacten die je gebruikt inzitten. (Even voor de duidelijkheid, al je mails EN je contacten EN je agenda zitten in 1 pst bestand, hier heb je geen aparte bestanden voor voor elk onderdeel, gelukkig ;) ) Je ziet ook de locatie van dat bestand (een pst-bestand). Als beide Outlooks hetzelfde bestand gebruiken, heb je dezelfde mails in 2010 als in 2013 (zoals jouw situatie denk ik).

Ik weet niet wat er gebeurt als je office 2010 verwijdert: het zou kunnen dat de pc dan dit bestand ook verwijdert, maar het kan ook zijn dat het blijft staan. Kopieer dit bestand dus even naar een veilige locatie, verwijder dan office 2010 en kijk of 2013 nog al je mails bevat. Als 2013 dan nog al je mails bevat, zoveel te beter. Als dit niet het geval is kopieer je het pst bestand van je 'veilige locatie' terug naar de oorspronkelijke locatie en dan werkt alles terug...

Ik hoop je vraag beantwoord te hebben? (Of heb ik je verkeerd begrepen?)

Jeroen

i7 4790K | MSI Z97 Gaming 3 | 16GB DDR3-1600 | Asus R9 280X DC2T| Crucial MX100 256GB | Seagate Baracuda 7200 2TB | Cool Master V650S | Scythe Mugen 4 PCGH | Fractal Design Define R4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je Office 2010 verwijdert, zal er niets wat in je profiel staat verwijdert worden hiermee. Alle mailinstellingen en bestanden blijven dus gewoon bewaart. Dit is met elk programma zo, persoonlijke instellingen blijven bewaart, tenzij de uninstaller die optie geeft om ook persoonlijke settings te verwijderen. En dan is het alleen bij de huidige gebruiker, niet iedereen (vziw).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DJ_
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2021
Bedankt voor de informatie.
office 2010 en updates zijn nu verwijderd.
pc sluit nu weer goed af en alle mails enz. staan nog gewoon in outlook 2013.
voor de zekerheid het .pst bestand gekopieerd.