Toon posts:

Asus sabertooth 990FX R2.0 - Computer boot niet - 'No signal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen maar even de RML
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 123,50€ 123,50
1Asus Sabertooth 990FX R2.0€ 139,50€ 139,50
1Asus R9280X-DC2T-3GD5€ 266,55€ 266,55
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,79€ 46,79
1Cooler Master Storm Trooper (Closed)€ 126,25€ 126,25
1Asus PCE-AC68€ 69,94€ 69,94
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 64,88€ 64,88
1XFX PRO650W€ 70,05€ 70,05
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 94,84€ 94,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.038,80

Hallo tweakers, een paar maanden geleden had ik al is een topic aangemaakt over een computer die het niet meer deed. Uiteindelijk bleek dat het moederbord kapot was en heb ik van MyCom een nieuwe gekregen.
Nou ben ik vandaag dus begonnen met die computer weer opnieuw in elkaar te zetten en ik heb een probleem.
Nadat ik alles heb aangesloten, power cable aansluit en een beeldscherm eraan hang krijg ik op mijn beeldscherm de melding ''no signal''

Wat gebeurt er in de computer:
-Alle casefans draaien
-Leds van de kast doen het
-CPUkoeler draait
-Op het moederbord brandt een rood lampje bij 'CPU_LED'
-Ook zit er op mijn MOBO een MEMok! knop, als ik deze eenmalig in druk blijft hij rood knipperen

Wat heb ik al gedaan:
-Ik heb de RAM opgeschoven naar een ander slot
-Ik heb de CPU gecontroleerd op schade = geen schade aanwezig
-Ik heb de socket in de mobo gecontroleerd = geen schade zover ik kan zien.
-Ik heb de standaard cpu koeler aangesloten.
-Gecontroleerd of de mobo geen korsluiting maakt met de kast
-En als laatste heb ik alle kabels gecontroleerd.

Nog iets anders wat ik me afvroeg, de vorige keer toen ik de computer bouwde en aanzette ging het mobo uit zichzelf alles langs om te 'controleren ' of alles werkt maar dat doet ie nu niet. Ook hoor ik geen piepjes van foutcodes.

Ik hoopt dat jullie me kunnen helpen, ik begin min of meer in paniek te raken dat het mobo nu weer kapot is..

• misell
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 15:29
Trek er eens een RAMmodule uit,kijken of hij dan boot.
Mocht er nog steeds niks gebeuren kan je proberen te booten zonder ram erin.

Als het bordje dan geen kick heeft ga ik toch denken dat het cpu/bord dood is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal die van het RAM nog even proberen. Zou het mogelijk kunnen zijn dat toen mijn MOBO kapot ging hij mijn CPU daarin mee heeft genomen? (ik zie geen brandplekken of beschadiging.)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Volgens de CPU support list word de CPU support vanaf BIOS versie 1006 (vind die versie codes bij Asus een beetje vaag, de eerste versie is 0219, de laatste versie 1708).
Mogelijk dat een oudere BIOS versie de CPU niet support en het bord (uit veiligheid) niet start.
Zie het niet vaak, maar het is een mogelijkheid.

Als het goed is support dat bord flashen zonder CPU en RAM geheugen. Even laatste BIOS op een USB stickje zetten en instructies volgen.
Normaal ben ik niet zo van BIOS updaten, maar in dit geval kan het dus misschien helpen.

Wat zegt de manual overigens over dat rode CPU ledje? (ik kan hier geen manuals bekijken op deze PC :-( ).

Verwijderd

Topicstarter
Er staat eigenlijk niet heel veel over het CPU_LED

(vertaald)
''Als tijdens de power on self test de DRAM,CPU,VGA of BOOT_device blijft branden betekend het dat er een probleem mee is. de LED zal blijven branden totdat het probleem is opgelost'

Het enige probleem nu is dat ze er hier uit gaan van dat het moederbord de POST uitvoert. Wat dus niet het geval is het moederbord voert geen POST uit en ook hoor ik geen piepjes bij het opstarten.
Na zelf nog wat info te hebben gezocht over de POST ben ik deze site tegen gekomen:
http://www.tomshardware.c...-post-boot-video-problems
Dit ga ik nog even proberen.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 20:50
Piepjes hoor je alleen als je het speakertje hebt aangesloten, alle rode lampjes betekenen dat hij alles controleert en waar het niet goed is zal hij blijven branden (mijn buurjongen heeft het bord namelijk ook en daar ging toen een lampje branden omdat de waterkoeling kennelijk niet goed was aangesloten en dus al snel weer uitviel), ik zou dus als ik jou was de CPU er even uithalen en kijken of hij inderdaad niet is platgebrand en of het in een anders systeem testen eventueel.

Gamertag: timmie271

Verwijderd

Topicstarter
De speaker is aangelosten maar het rode lampje gaat direct branden, er wordt geen POST uitgevoerd. Maar ik zal nog een keer naar de CPU kijken. Ik heb alle pinnetjes op de CPU nagekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Na iets van 4 uur lang met die computer bezig geweest te zijn heb ik min of meer een rage quit gedaan.
Ik heb alles wat op internet stond over POST uitgeprobeerd en niks werkte, het CPU_LED bleef branden. Ik heb alles weer in de dozen gedaan en ga met de CPU langs MyCom.
Het lijkt me heel sterk dat ze me een nieuw kapot moederbord hebben gegeven dus ik hoop dat het aan de CPU ligt.

yay weer naar die geweldige service van mycom apeldoorn... /sarcasme off

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:52:
Na iets van 4 uur lang met die computer bezig geweest te zijn heb ik min of meer een rage quit gedaan.
Ik heb alles wat op internet stond over POST uitgeprobeerd en niks werkte, het CPU_LED bleef branden. Ik heb alles weer in de dozen gedaan en ga met de CPU langs MyCom.
Het lijkt me heel sterk dat ze me een nieuw kapot moederbord hebben gegeven dus ik hoop dat het aan de CPU ligt.

yay weer naar die geweldige service van mycom apeldoorn... /sarcasme off
Heb je die BIOS update al geprobeerd? Kan dat zo niet weervinden in je reacties.
Pagina: 1