Ziggo televisie op PC

Pagina: 1
Acties:

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:51

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste Tweakers,

Naar aanleiding van mijn topic over een derde monitor heb ik een vraag over TV kijken op de PC.
Mij is te weten gekomen dat dat mogelijk is. Je dient een USB/PCI kaart in je PC te doen, een kabel erop aan te sluiten (coax? geen idee hoe het heet). En vervolgens met bijvoorbeeld Windows media center TV te kijken. Dit is ook mogelijk met Smartcards.

Wat ik weet is dat mijn TV een CI+ module heeft, dat ik een Smartcard van Ziggo erin heb gedaan, en dat ik (HD) digitale zenders ontvang.

Ik zoek nu dus een PCI kaart waarmee ik HDTV kan kijken met een Ziggo smartcard.
Ben dus even op zoek gegaan (mede op Tweakers) en ik kwam dit tegen:

http://tweakers.net/categorie/66/tv-kaarten/producten/

Ik weet dus het volgende:

- Ziggo smartcard
- PCI kaart (weet niet of dat expres 2.0 x8, x16, of gewoon PCI moet zijn).
- Moederbord: Asus P8Z77-M Pro (PCI 3.0 is gebruikt door de videokaart).
- Volgens mijn TV heb ik een "CI+ module"

Van de merken weet ik niets, aan die filters zit ik niet. Dan komt er "tuner type", ik heb geen flauw idee welke ik moet hebben. Card interface lijkt me duidelijk, dat is PCI (nogmaals, welke weet ik niet).

Mijn vraag is dus welke kaart moet ik nemen om HDTV te ontvangen met Ziggo? Software heb ik al, Windows media Center kan ik kopen voor een tientje.
Heb gezien dat enkele kaarten €150 kosten, dat heb ik er helaas niet voor over. Rond de €50 zit wel goed, iets erboven is prima zolang dat het waard is.

Hopelijk kan iemand mij helpen! Bij voorbaat dank.
Ik hoop dat dit in het goede forumdeel staat, ik had geen idee waar het anders moest.

Processorkoeler

P.S ik kan mijn moederbord niet linken, de productvinder vindt hem niet.
Hier dus de link: pricewatch: Asus P8Z77-M PRO

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De kaart steekt al in de tv, dus hoe wil je die dan linken naar je PC?

Je zal een decoder van ziggo moeten hebben, daarin gaat de ziggo kaart, dan van dat kastje kabel naar je tv insteekkaart voor de pc en je kan tv kijken op je pc. Maar dan zie je dus niets meer op je tv.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt, mijn TV heeft hier niets mee te maken.
Wat ik wil is dus (apart van de TV) een PCI module in de PC stoppen, daar een (aparte) smartcard indoen, en dan TV kijken. Ik noemde de TV als voorbeeld, maar wil dus niet de TV met de PC linken.

Een decoder wordt me net te duur, ik weet dat je een TV kaart kunt kopen met smartcard opties, alleen weet ik niet hoe en welke.

• Reepje
  • Niet online
Processorkoeler schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:44:
ik weet dat je een TV kaart kunt kopen met smartcard opties
Dan weet jij meer dan ik.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-12 21:56
Je moet dan een DVB-C tuner met CI slot hebben en daar een Alphacrypt Classic CAM in doen (CI+ werkt niet voor PC). :)

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
En werkt dat nog met Ziggo?
Moet ik dan geen DVB-C HD hebben omdat ik het in HD wil ontvangen?

[ Voor 56% gewijzigd door Processorkoeler op 31-05-2014 22:13 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-12 10:11

Swordlord

Act first, think never

Alphacrypt CI modules zijn vanaf 2010 geblokkeerd van het ziggo netwerk...
Dus dat werkt niet meer...

Zoals ookal aangegeven is, CI+ modules werken niet voor PC...
Je hebt dus opzicht geen opties voor direct ziggo HD tv @ pc..

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 31-05-2014 22:30 ]

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ah, jammer.Geen andere manier om TV te kijken op de PC dan?

Mocht er echt niets zijn, hoe ziet analoog eruit? Dan moet dat maar, ik weet niet wat voor kwaliteit dat gaat opleveren.
Zolang ik maar kanalen zoals Discovery Channnel e.d op normale kwaliteit kan ontvange..

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Je kunt een dreambox cable versie kopen en gebruiken als decoder. En dan via je pc via het netwerk streamen wat je op je dreambox hebt staan.

Verwijderd

er zijn wel oplossingen maar ik weet niet of ik dat hier precies mag melden. Je zou een kabeltuner kunnen kopen en dan streamen naar je pc. Dat werkt. Het zijn de bekende linux dozen met een dvb-c tuner en een softcam.

• SAWYER
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:30:
er zijn wel oplossingen maar ik weet niet of ik dat hier precies mag melden. Je zou een kabeltuner kunnen kopen en dan streamen naar je pc. Dat werkt. Het zijn de bekende linux dozen met een dvb-c tuner en een softcam.
booyah

Zeer legaal, zolang je gewoon een ziggo smartcard gebruikt. Je deelt de smartcard immers niet. Is ook niet nodig.

Verwijderd

klopt, maar de cams die nodig zijn om beeld te geven.???? mag dat hier besproken worden?

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Bedoel je met linux dozen gewoon een aparte PC?
Dat gaat me net wat te duur worden, bedoeling ervan was dat ik goedkoop tv kon kijken op de PC.

Mocht iets niet worden mogen besproken (mag dat wel via PB?) kun je me ook mailen. Ik piraat/illegaal zoveel dingen, maakt mij helemaal niet uit hoor.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

is het niet heel veel makkelijker om gewoon een decoder op je monitor aan te sluiten, al dan niet met behulp van een splitter?

People as things, that’s where it starts.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik heb geen decoder, en ik heb gehoord dat die dingen pittig duur zijn.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:34:
is het niet heel veel makkelijker om gewoon een decoder op je monitor aan te sluiten, al dan niet met behulp van een splitter?
al met al waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.... tuner van MP en draaien :-)

• SAWYER
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:33:
klopt, maar de cams die nodig zijn om beeld te geven.???? mag dat hier besproken worden?
Dat zeg ik net, je gebruikt je eigen ziggo smartcard. CCcam is legaal. Je mag gewoon niet je abo sharen, en dat doet hij niet.

Maar goed, gezien de post hierboven kan hij veel beter en goedkoper een tweedehands HD humaxje kopen en aansluiten op zn monitor.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
We hebben zelf (beneden) ook ooit van Ziggo een soort decoder gekregen (als het een decoder is). Was zo'n kastje waar je je smartcard indoet, en met een aparte afstandsbediening TV op kon kijken. Ook met opnemen van programma's ed. Weet niet veel van dit soort dingen, misschien is dit heel dom wat ik nu zeg, dan is dat maar zo.

Dus een decoder is precies hetzelfde als bovenstaand beschreven?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:26
Ik heb ooit nog met bluestacks de android app van Ziggo gebruikt om TV te kijken op de monitor, maar dit werkte lang niet altijd even goed. Vind het sowieso vreemd dat ze geen PC app hebben op basis van je verbinding, andere providers hebben dit wel.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Reepje
  • Niet online
Processorkoeler schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:39:
We hebben zelf (beneden) ook ooit van Ziggo een soort decoder gekregen (als het een decoder is). Was zo'n kastje waar je je smartcard indoet, en met een aparte afstandsbediening TV op kon kijken. Ook met opnemen van programma's ed. Weet niet veel van dit soort dingen, misschien is dit heel dom wat ik nu zeg, dan is dat maar zo.

Dus een decoder is precies hetzelfde als bovenstaand beschreven?
Ja dat is wat ik in de eerste post als oplossing gaf, dus... (koppijn na het doorlezen van dit...) |:(

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, al kun je ook dingen kopen zonder opneemfuncties.

Op marktplaats heb je al een leuke HD-decoder, wel zonder recorder en interactieve shit voor 25 euro. Smartcardje erbij en probleem simpel, goedkoop en effectief opgelost.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Oké, bedankt voor de goede en snelle hulp.
Moet ik nog ergens op letten met een decoder (behalve dat ie op een monitor moet passen)?

Bepaalde merken, functionaliteiten of andere aansluitingen?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik ben zelf erg tevreden met de Homecast HD Colorado, die dingen zijn lekker goedkoop, simpel en hebben bij mij altijd goed gewerkt zonder storingen of slechte ontvangst.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
En waar kan ik zien of zo'n ding bijvoorbeeld kan opnemen/pauzeren e.d?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Wat dacht je van op de website van de fabrikant?

En anders staat het echt wel somewhere in de naam of in de advertentie.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Homecast HD Colorado
Digitale HD-ontvanger (ook geschikt voor gewone kanalen)
Duidelijke menuschermen
MPEG-2 & MPEG-4 HD
Digitale Tuner
Data verwerkingssnelheid tot 7Mbps & afstembereik 47~862MHz
S/PDIF AC3 audio
Gebruiksvriendelijk OSD menu
256 kleuren GUI (gebruikers/menuschermen)
Keuze uit menutaal
LED Display
Gemakkelijk aan te passen op de TV (4:3, 16:9)
EPG (Elektronisch Programma Gids)
Teletekst- en ondertitelfunctie (VBI & OSD)
Eenvoudige installatie
1000 zenders geheugen
Favoriete zenders en kinderslot functies
Ondersteunt HDMI (High Definition Multimedia Interface)

Neem aan dat deze dat dus niet heeft.
Ik ga nog even wat googlen en tweaken om te kijken hoe duur zo'n ding kost met bijv. opnemen. Is wel zo handig ^^

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De Colorado heeft idd geen opnamefunctie, er is een reden dat ie zo goedkoop en simpel is.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Heb even gekeken, wij hebben beneden de Cisco 8485DVB HD DVR staan die we gratis van Ziggo hebben gekregen. Zover ik gezocht heb op zowel Tweakers en google wordt deze niet verkocht.

Op marktplaats zijn ze voor €70 te krijgen alleen zijn dat er niet veel, en €70 is ook wat veel voor mij (ben ook maar 16 en heb genoeg maandelijkse kosten).

Ik ga nog even verder kijken, of als iemand een suggestie heeft met zo'n HD recorder die ook kan opnemen/pauzeren, post het aub!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12 13:53
Cisco is niet zo'n goed merk voor decoders. Die van ons is in ieder geval erg traag, en zenders kunnen ook niet zelf worden ingedeeld. Ik heb meerdere Humax kastjes gehad en die zijn veel beter/sneller/gebruiksvriendelijker dan de Cisco die jij noemt. De 5200c hoeft ook niet zoveel te kosten op Marktplaats. Homecast heb ik enkel in de winkel gezien dus daar kan ik niets nuttigs over vertellen. Maar ik prefereer de Humax kastjes (5000c/5200/5300c) ver boven de Cisco's.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
De Humax iRHD 5300 is ook niet zo duur op marktplaats.
Die heeft de mogelijkheid om er een externe harddisk op aan te sluiten.

xbl: superlucky luke

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Mooi! Zal even kijken.
Ik denk in ieder geval dat mijn vraag is beantwoord, Digitale TV op de PC is niet mogelijk voor ziggo tenzij illegaal. Is waarschijnlijk een groot gedoe, met zo'n decoder is het denk ik makkelijker.

Moet behalve een smartcard wel een TV kabel (zo'n witte die normaal ook in de TV gaat) in toch?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

jeps.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Oké.
Ben heel blij met de snelle en goede reacties, heb al enkele biedingen lopen op marktplaats.
Denk dat de vraag nu beantwoord is. Ik laat het topic nog heel even open mocht ik nog vragen hebben (later) of als iemand nog iets kwijt wilt of tips wilt geven.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-12 21:56
Ik vraag me overigens af of de mensen die zeggen dat een Alpha niet meer werkt er zelf ook eentje hebben. Mijne doet het met de nieuwste firmware gewoon prima op het Ziggo netwerk, op alle kanalen.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Wat is een Alpha dan precies?

Verwijderd

Niemand weet kennelijk dat als je een internet abonnement bij Ziggo afneemt, je TV kunt kijken via internet.

via downloads: Ziggo Live TV player 1.1.5

of http://artikelen.foobie.n...ijken-via-internet-ziggo/

https://www.ziggo.nl/klan...o/tv-tablet-mobiel/tv-app

Niks decoder, niks smartcard. Alleen een internetverbinding via Ziggo nodig.

Schijnt niet meer te werken... jammer.

Ziggo TV Streamer

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 12:23 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-12 12:08
Swordlord schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:26:
Alphacrypt CI modules zijn vanaf 2010 geblokkeerd van het ziggo netwerk...
Dus dat werkt niet meer...
Dat werkt nog steeds prima, maar de vraag is voor hoe lang nog. Er is geen enkele garantie dat het ook blijft werken, maar voor alsnog kijk ik er zelf ook prima mee op ziggo netwerk icm een Technisat Cablestar HD2.
Zoals ookal aangegeven is, CI+ modules werken niet voor PC...
Je hebt dus opzicht geen opties voor direct ziggo HD tv @ pc..
Onzin; er zijn 2 opties. Ofwel een softcam (softwarematige oplossing zoals oscam) via een cardreader (meestal een smargo) of een via een hardwarematige CAM, zoals dus een AlphaCrypt Classic. Het probleem zit erin dat de optie via de cardreader op zich prima werkt, maar er links en rechts toch nog wel wat issues met de cardreaders blijken en het vrij lastig is om het werkend te krijgen. De optie via een AlphaCrypt is vrij prijzig. Nieuw zijn ze niet meer verkrijgbaar (Mascom, de producent, heeft ze eruit gegooid en vervangen voor andere producten. Geen idee of dat ook wil werken) dus je zit aan 2e hands markt vast. Gangbare prijs is rond de 75 voor de CAM, dan komt er nog 15,- voor je smartcard bij, en 50 voor de DVB-C tuner (wil je kunnen kijken en opnemen tegelijk, dan heb je 2 of meer tuners nodig). Daarnaast is voor elke DVB-C oplossing het bijna wel verplicht om een goed signaal binnen te krijgen. Vaak betekend dat goede bekabeling (zoals KOKA779) en/of een digitale (bi-directionele) versterker. Kan dus leuk in de papieren gaan lopen, maar het kan zeer zeker goed werken.

iRacing Profiel

• Reepje
  • Niet online
Natuurlijk kan het, en dit is inderdaad hoe het zal werken lijkt me (zelf zit ik te pielen met satelliet). Ook een mooi antwoord op de vraag in de topic titel.

Echter, de TS zat naar een tv kaart te kijken, en wilde 50 euro kwijt zijn. Inpluggen dat ding, en kijken, pauzeren en opnemen, dat was de gedachte. En dan zijn er dus geen opties.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik heb reeds een pricewatch: Humax iHDR-5050c aangeschaft voor €47 inclusief verzending. Zit een harde schijf in om op te nemen, 2 tuners als het goed is.

Morgen komt hij aan, want PostNL deed hun werk weer eens niet.
Ik ga als ik hem morgen ontvangen heb kijken of het werkt, het zou moeten werken.
Een smartcard kan ik legaal via een winkel krijgen voor €15 (originele Ziggo, kost €40 bij ziggo zelf).

Vervolgens heb ik (mede dankzij Tweakers) de tip gekregen om een 3.5mm van de decoder naar m'n PC te doen, en hem in een line in te steken. Zo heb ik ook geluid over m'n headset.

HDMI naar het scherm, en dan zou hij het moeten doen.
Morgen dus een update, en nogmaals bedankt voor het meedenken!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:12

Ypho

Allround Nerd

Beetje laat, maar toch: Als je Ziggo internet hebt, kun je (volgens mij) gewoon een aantal TV streams openen op je computer. Een paar jaar geleden was er dit programmaatje waarmee dat kon. Ik weet overigens niet of deze nog werkt, maar als je op je tablet zit, kun je ook (via de Ziggo app) streams openen als je op een Ziggo verbinding zit, dit zou ook moeten lukken op je PC lijkt me.

/edit: Laat maar even, naar het schijnt moet je inloggen vanaf je tablet/mobiel om te kunnen kijken, ik weet niet hoe dit doorgestuurd wordt en of dit evt vanaf je pc ook kan :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ypho op 03-06-2014 14:18 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat programma werkt niet meer, zie ook 4 posts boven je ;) en Ziggo TV Streamer.
Pagina: 1