EDIT: Alles is besteld, zie laatste post. Bedankt voor de reacties.
Beste Tweakers,
Mijn vader vindt het weer eens tijd om zijn PC te upgraden. Systeem voelt af en toe traag aan dus hij wil weer met een schone installatie beginnen. PC is ondertussen 3,5 jaar oud dus kan hij net zo goed meteen de componenten upgraden leek hem
Huidig systeem:
CPU: Intel i7 860 @ 2.8 Ghz
GPU: Radeon 5750 1GB
RAM: 2x4GB 1333 Mhz
Moederbord: MSI P55 CD53
Case: Coolermaster 300
Voeding: 500W
Opslag: 256GB SSD, 3 hardeschijven
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office gebruik, spotify, internetten, etc. vaak veel programma's tegelijk open
Af en toe videobewerken, audio bewerken en wat gaming
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Niet al te gekke prijs, max rond de 800€ 900€ (indien nuttig)
Inclusief verzendkosten
Assemblage doen we zelf
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
256GB SSD en aantal hardeschijven gaan mee
Verder niks
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, moederbord, videokaart, case, RAM, voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet perse
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo min mogelijk energieverbruik en geluidsniveau is mooi.
Sowieso flink op vooruit dus niks speciaals is nodig denk ik.
Hoogte kast maximaal 45,5 cm anders moet er een kastje omhoog verplaatst worden. Liever niet als het niet nodig is. Huidige kast = 44cm.
Ga je overklokken?
Nee
Bedachte componenten:
Ik maak dit topic vooral om even te bevestigen of alles zo klopt en of een andere keuze handiger is
CPU: Overklokken gaat niet gebeuren. I5 4690 lijkt mij een mooi keuze ivm Haswell refresh. Stuk zuiniger dan huidige 45nm i7 860. Haswell i7 lijkt mij overbodige luxe.
Moederbord: Audio moet goed zijn, flink aantal USB 3.0 poorten en verder gewoon goede kwaliteit en socket 1150
Videokaart: Alleen in de vakantie af en toe een spelletje. Moet een 1440p scherm aansturen via displayport. Games renderen op 1080p is prima. Videokaart is vooral idle: dus gekozen voor zuinige 28nm kaart waar je af en toe nog wel wat mee kan gamen.
Case: Moet geen gaming case zijn, gewoon nette case waarin alles goed past en voldoende aansluitingen
RAM: Vaak veel programma's open dus mij lijkt 16GB wel welkom. Misschien overbodige luxe maar toch nog het idee dat het een mooie upgrade is.
Voeding: Redelijk wat randapparatuur aangesloten dus 500W is prima. Modulair is ook handig i.v.m. cable management. Verder ook goede certificering dus bronze
Misschien nog aftermarket koeling maar huidige PC is ook met stock koeling en dat geluidsniveau is prima. Componenten zijn nu allemaal zuiniger en een betere case dus ik denk dat het niet nodig is.
Beste Tweakers,
Mijn vader vindt het weer eens tijd om zijn PC te upgraden. Systeem voelt af en toe traag aan dus hij wil weer met een schone installatie beginnen. PC is ondertussen 3,5 jaar oud dus kan hij net zo goed meteen de componenten upgraden leek hem
Huidig systeem:
CPU: Intel i7 860 @ 2.8 Ghz
GPU: Radeon 5750 1GB
RAM: 2x4GB 1333 Mhz
Moederbord: MSI P55 CD53
Case: Coolermaster 300
Voeding: 500W
Opslag: 256GB SSD, 3 hardeschijven
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office gebruik, spotify, internetten, etc. vaak veel programma's tegelijk open
Af en toe videobewerken, audio bewerken en wat gaming
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Niet al te gekke prijs, max rond de 800€ 900€ (indien nuttig)
Inclusief verzendkosten
Assemblage doen we zelf
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
256GB SSD en aantal hardeschijven gaan mee
Verder niks
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, moederbord, videokaart, case, RAM, voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet perse
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo min mogelijk energieverbruik en geluidsniveau is mooi.
Sowieso flink op vooruit dus niks speciaals is nodig denk ik.
Hoogte kast maximaal 45,5 cm anders moet er een kastje omhoog verplaatst worden. Liever niet als het niet nodig is. Huidige kast = 44cm.
Ga je overklokken?
Nee
Bedachte componenten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 184,70 | € 184,70 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 115,54 | € 115,54 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 130,90 | € 130,90 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 125,15 | € 125,15 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 58,- | € 58,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 664,24 | |
Ik maak dit topic vooral om even te bevestigen of alles zo klopt en of een andere keuze handiger is
CPU: Overklokken gaat niet gebeuren. I5 4690 lijkt mij een mooi keuze ivm Haswell refresh. Stuk zuiniger dan huidige 45nm i7 860. Haswell i7 lijkt mij overbodige luxe.
Moederbord: Audio moet goed zijn, flink aantal USB 3.0 poorten en verder gewoon goede kwaliteit en socket 1150
Videokaart: Alleen in de vakantie af en toe een spelletje. Moet een 1440p scherm aansturen via displayport. Games renderen op 1080p is prima. Videokaart is vooral idle: dus gekozen voor zuinige 28nm kaart waar je af en toe nog wel wat mee kan gamen.
Case: Moet geen gaming case zijn, gewoon nette case waarin alles goed past en voldoende aansluitingen
RAM: Vaak veel programma's open dus mij lijkt 16GB wel welkom. Misschien overbodige luxe maar toch nog het idee dat het een mooie upgrade is.
Voeding: Redelijk wat randapparatuur aangesloten dus 500W is prima. Modulair is ook handig i.v.m. cable management. Verder ook goede certificering dus bronze
Misschien nog aftermarket koeling maar huidige PC is ook met stock koeling en dat geluidsniveau is prima. Componenten zijn nu allemaal zuiniger en een betere case dus ik denk dat het niet nodig is.
[ Voor 3% gewijzigd door JJ93 op 01-06-2014 18:09 ]