75Hz nvidia versus iiyama

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat "niethogerdan75Hz" probleem is OPGELOST!

Bij mij (en bij vele anderen?) ,is het zo dat in windows 2000 en nvidia driver groter dan 6.6.7 de refresh rate niet hoger wil dan 75Hz. grrrr dat is uiteindelijk wel vervelend want je wil verder dan 6.6.7
Het probleem is door mij niet software-matig op te lossen, heb veel getest niets helpt.
Niet iedereen met een geforge kaart heeft er last van , het gaat om de aansturing van de monitor.
de iiyama a902mt heeft er zeker last van. :(

De oplossing heb ik niet zelf bedacht maar komt uit een geforge faq v18.7 van m3dzone
daarvan is een pdf beschikbaar en op blz 71 staat het.
Ok het gaat erom dat de nvidia driver de DCC informatie van de monitor niet goed detecteerd of leest.
Een monitor die met bnc connectors is aan te sluiten omzeilt dit en heeft er geen last van, voor degene die niet zo'n luxe bnc heeft, moet een paar pinnetjes wegknippen uit de vga plug van de monitor.
Het klinkt niet leuk maar werkt wel, Eindelijk

:) Zo heb ik het gedaan. ik had nog een echte monitor verlengkabel , aan de male kant heb ik de metalen plug losgeschroeft en 2 draden losgesoldeerd van pin 4 en 5
pin 9 is er niet en pin 11, 12, 15 waren niet aangeloten dus bleven pin 4 en 5 over , dit zijn een zwart en bruin draadje en deze kleuren worden wel vaker gebruikt.

\...1..2..3..4..5....../ pin aanzicht
.\.6..7..8..9..10..../ maleconnector
..\.11.12.13.14.15/

verwijder pin 4, 5, 9, 11, 12 en 15

eindelijk kan ik naar 100hz kijken met bv de nieuwe 12.41 driver
groeten aan alle tweakers
Freddie S aka cruger

ps
ben een technicus en geen schrijver dus taalfouten boeien mij niets.

Tweak!

Verwijderd

Als ik eerst de Nvidia drivers installeer en dan de Iiyama monitor driver opnieuw is het probleem verholpen. Je moet de monitor driver wel handmatig updaten aders behoudt windows 2000 de oude driver gewoon.

BTW: ik heb een Iiyama Vision Master 400(S701GT)

:)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Danheb je alleen niet de nieuwste Nvidia drivers, want het werkt bij niemand.. misschien hebbie ouwe Iiyama die niet hoger kan ;)

Nah, ik heb dus nog ouwe driver, met Nvidia refresh fix.. en dat gaat ook prima.. :)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hey guys !!!!
Dit is tot nu toe, de <b>enige</b> oplossing voor het 75Hz probleem

de maar 60Hz default, is heel wat anders en kan in NV4_disp.inf naar wens aangepast worden

in deze sectie
[nv_SoftwareDeviceSettings]
en deze regel moet erbij
HKLM,"SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\SERVICES\NV4\DEVICE0","DefaultSettings.VRefresh",%REG_DWORD%,85

Tweak!

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 06:58
Ik gebruik al tijden 85 Hz op mijn Iiyama 404 zolang je maar je monitor opnieuw installeerd met de Iiyama drivers en je monitor refresh op 85 Hz zet. Even op je Iiyama menuutje kijken en zie daar 85 Hz.

Tenzij jullie het games verhaal bedoelen want bij mij klapt hij wel terug naar 60 Hz tenzij ik die freq's uit m'n registry gooi

Verwijderd

Lullig voor je maar ik heb pas nog gelezen dat je er ook bent als je gewoon pin 15 afbreekt. :)
Pagina: 1