Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TP-link Router crash bij zware download.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Netgear WNDR3700v1 helaas gebricked bij het flashen naar de nieuwste dd-wrt, alles geprobeerd maar is helaas echt definitief gesloopt.
'Gelukkig' had ik nog een TP-link van mijn huidige provider liggen, dus die maar neergezet.

Vervelende eigenschap van deze router is alleen, als ik 'm volledig op z'n donder geef met downloaden (meerdere threads tegelijk), deze dan over zijn nek gaat en de enige manier om hem weer levend te krijgen is door de stekker er uit te trekken.

Heb al in het adminpanel gezocht of er ergens een setting is die ik wellicht anders moet instellen, maar kan niks vinden.

Iemand enig idee waarom hij crashed en wat ik er aan kan doen?

Het gaat om een TP-Link TL-WR1042ND

Dank!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

ik neem aan dat het een torrent download betreft? In dat geval een limiet zetten op upload (max - 10%), download (max -10%) en connections (begin eens met 50). Grote kans dat je routertje het dan nét trekt.

-_-

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:51
OpenWRT erop zetten al geprobeerd?

En anders een andere router halen.

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:49:
ik neem aan dat het een torrent download betreft? In dat geval een limiet zetten op upload (max - 10%), download (max -10%) en connections (begin eens met 50). Grote kans dat je routertje het dan nét trekt.
Gaat hier om Usenet met max 15 threads...
Minder threads is in principe een optie om te proberen, vind het alleen raar dat deze router het niet trekt... :/
ThinkPadd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:56:
OpenWRT erop zetten al geprobeerd?

En anders een andere router halen.
OpenWRT, leuke optie om te onthouden voor een andere router. Ondertussen wordt de 1042ND door zowel OpenWRT als dd-wrt niet ondersteunt helaas.
Tja andere router is niet direct een kant die ik op wil gaan; Netgear was van alle routers die ik gehad heb tot nu toe de beste, alleen is de goedkoopste meteen weer 90 euro..dus die optie laat ik nog even in het midden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoera! Toch gelukt om dmv tftp tooltje (http://tftpd32.jounin.net/) de Netgear te reanimeren!