Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-11 11:30
Hoi allemaal,
Ik heb gezocht, maar ben hierover nog geen topic tegengekomen. Ik heb het volgende probleem: de oplaadkabels die ik koop voor bijv mijn Galaxy S3 gaan steeds maar ongeveer een jaar mee, daarna zijn ze stuk.
Ik heb nu 2x besteld bij een goedkope aanbieder en het bevalt me slecht om jaarlijks €13,- uit te geven voor een autolader en gewone lader.
Hebben jullie tips voor betere kwaliteit autolader en oplaadkabel?

Vriendelijke groet,

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 23:11
Dit soort kabeltjes maken natuurlijk wel wat gebruiksslijtage mee, door ze zeer regelmatig in en uit te pluggen. Wat gaat er eigenlijk precies stuk aan? Zoals je het nu omschrijft zou ik haast denken dat de hele kabel uit elkaar valt.

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:09
Misschien kun je ook een link plaatsen naar de laders/kabels die steeds stuk gaan, dan weten we waar we het over hebben.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wellicht ook handig om even aan te geven hoe je met het spul omgaat. Wanneer hang je je telefoon aan de lader en wanneer niet?

Als ik naar mijn eigen telefoon kijk, dan laad ik die 's nachts op. Heb een adapter permanent bij het nachtkastje, die gaat ook niet het stopcontact uit oid,
Verder een losse adapter in mijn laptoprugzak voor naar het werk. Als ie op het werk al een keer leeg is kan ik dan altijd bijladen. In de auto laad ik vrijwel nooit bij, is door de manier van 's nachts laden eigenlijk nooit nodig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Een usb plug met een los micro-usb kabeltje geen oplossing? Dan hoef je alleen het kabeltje te vervangen. Wel vreemd trouwens dat je zoveel van die dingen sloopt. Ik doe er met eentje al een jaar of 5.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:37:
Wellicht ook handig om even aan te geven hoe je met het spul omgaat. Wanneer hang je je telefoon aan de lader en wanneer niet?

Als ik naar mijn eigen telefoon kijk, dan laad ik die 's nachts op. Heb een adapter permanent bij het nachtkastje, die gaat ook niet het stopcontact uit oid,
Verder een losse adapter in mijn laptoprugzak voor naar het werk. Als ie op het werk al een keer leeg is kan ik dan altijd bijladen. In de auto laad ik vrijwel nooit bij, is door de manier van 's nachts laden eigenlijk nooit nodig.
Je weet dat dit onnodig stroom (en dus geld) kost? Zelfs als je apparaat niet wordt opgeladen kost het in het stopcontact laten zitten van adapters stroom ;)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De kosten wegen niet op tegen de baten zullen we maar zeggen. Je kunt beter een adapter laten zitten die niet actief wordt gebruikt dan dat je ieder jaar een nieuwe kabel en lader moet kopen. Simpel rekensommetje.

En kabeltjes koop je lekker via DX of dergelijke sites, niet in Nederland en al helemaal niet in de winkel.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Orian schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:41:
[...]
Je weet dat dit onnodig stroom (en dus geld) kost? Zelfs als je apparaat niet wordt opgeladen kost het in het stopcontact laten zitten van adapters stroom ;)
Mijn 5-ports 40W USB lader trekt 10mA tijdens idle. Denk niet dat unpluggen een vakantie naar Cuba oplevert.

Nickname does not reflect reality

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als je de goedkoopste kabel neemt gaat hij ook korter mee. Maar het is ontzettend afhankelijk van wat er kapot gaat elke keer. Maar hogere kwaliteit gaat langer mee (en ja, is iets duurder), en als je een losse autolader/wandlader neemt waar je gewoon de USB kabel aan hangt scheelt dat ook in de kosten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1