Toon posts:

3D (blender) + video editing pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een workstation gaan samenstellen. Het systeem gaat gebruikt worden voor 3D animatie met Blender + adobe producten zoals Premiere, after effects, Photoshop, Illustrator.
Af en toe mag mijn zoon (en ik ook ;) ) ook nog wel eens een spelletje spelen op deze machine. Voornamelijk first person shooters

Besturingssysteem wordt win 7 of 8 (ben ik nog niet helemaal uit) hiernaast wil ik er ook een linux versie op zetten. Ik ben ZPP-er en wil misschien gaan overstappen op Linux en het gebruik van open source software. Ik weet niet in hoeverre Linux afhankelijk is van de Hardware.
Ik ga niet overklokken oid.

Volgens de best buy van sept. vorig jaar zou het op een I7 4770 of 90 gebaseerde machine moeten worden. Je komt dan op het volgende systeem.

Processor Intel Core i7 4770 Boxed
Processorkoeling Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Moederbord ASRock Q87M vPro
Werkgeheugen Corsair CML16GX3M2A1600C10B
Videokaarten Sapphire HD 7770 GHZ Edition 1GB GDDR5 FLEX
Solid State Drives Crucial M500 240GB
Interne harde schijf Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Behuizingen Corsair Carbide 330R
Voedingen Seasonic G-Serie 450Watt

Maar ik heb deze video bekeken die sk0o noemt in een ander topic en daar hebben ze het over een op AMD FX-9590 gebasseerde machine. In deze video wordt niet gesproken over 3D animatie.

Wat mij wel duidelijk dat voor video en ook 3d-rendering een flinke processor gebruikt moet worden, en dat de keuze voor de processor erg belangrijk is in een workstation. Maar welke is beter de Intel of krijg je voor hetzelfde geld veel meer AMD.
In mijn geval misschien aangevuld met een videokaart uit de laatste BBG gamesysteem (dit met het oog op real time editing)

Uit de video begrijp ik dat tijdens het editen het belangrijk is om een CUDA kaart te gebruiken Maar hoe zit dat met 3d animatie.

Overigens mogen de kosten tot max 1000,- euro oplopen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 14:05 ]

Verwijderd

Beste RoVor, lees DAA beleid even door, zo kunnen wij je beter helpen :D