Toon posts:

Vraagje over BBG Mainstream game systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net min of meer precies hetzelfde aangeschaft als deze BBG systeem. Nu had ik het er met een vriend over en hij vond 550W wel wat aan de lage kant. Zeker gezien de videokaart erin zit (de fabrikant adviseerd zelfs 750W, nu is dat natuurlijk erg ruim gerekend maar toch).

Heeft hij hier enigszins gelijk in? Waarom is er bijvoorbeeld niet gewoon gekozen voor de coolermaster 650V, deze is voor dezelfde prijs?

Ik maak me nu een klein beetje zorgen :(

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:59

thijsco19

KTM 990 SMT

Weet niet welke videokaart erin zit uit me hoofd maar kan wel zeker zeggen dat die 550Watt meer dan voldoende is.
Zeker als het een voeding is van een goed merk en eventueel een 80+ bronze of beter voeding betreft.

Je kan er vanuit gaan dat alles wat in de BBG staat goed samen werkt en op elkaar is afgestemd, dat is namelijk juist het doel van een BBG.

(voor de duidelijkheid het betreft deze BBG?)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt die BBG inderdaad, en er zit dus een Gigabyte R9 290 4GB videokaart in.
De voeding is wel goed ja, heeft gold+ certificering.
Thanks voor je antwoord, dat stelt mee een beetje gerust dan...

Dan blijft nog wel de vraag, waarom is er niet gekozen voor 650W van coolermaster, zelfde prijs. En just to be safe?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:11
pricewatch: Cooler Master VS V550S
pricewatch: Cooler Master VS V650S

kan je net zo goed voor de 650 gaan, hele goeie voeding.
ik heb ook gesproken met iemand voor 4launch en deze gaf een dat ze bij tweakers altijd te voorzichting zijn met voedingen. (te weinig watt, en dit kan gevolgen hebbben voor later)

-edit-

En toen tweakers BGG heeft samengesteld was de 550 goedkoper, nu kan je net zo goed de 650 pakken aangezien deze dezelfde prijs hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Aggressor op 31-05-2014 13:15 ]

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Mischien omdat de vs 550s toen wel goedkoper was en toch makkelijk dit systeem kan trekken maar als jij je systeem nu gaat bestellen kan je beter een 650s kiezen want die is toch even duur.

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie antwoorden. Maar ik heb mijn systeem al besteld. Ik kan dus niet meer terug.
Maar goed, 550W lijkt wel voldoende dus.

Wel tip voor de volgende BBG dus, om de 550 gewoon te veranderen naar 650W..

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

De reden is simpel, omdat het niet nodig is ;).
En in het geval als de prijs gelijk is maakt het eigenlijk niet uit, als je voor zekerheid wilt gaan (wat dus niet nodig is) kan je de 650Watt nemen. (de prijs is immers toch gelijk)

@Agressor, welke gevolgen voor later? Overklokken gaat nog prima, daar heb je nog wel wat ruimte in.
Crossfire (of SLI)? Daar heb je dan inderdaad te weinig stroom voor. Maar dat is niet de bedoeling van de BBG. Over het algemeen zeggen de meeste dat je beter, tegen die tijd dat je crossfire wilt draaien, je videokaart kan upgraden.

Maar samengevat, 550 watt is voldoende. 650 Watt kan geen kwaad, zeker niet bij een gelijke prijs.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:11
ik vind 550w persoonlijk wel te weinig.

http://www.hardwarecanuck...r9-290-4gb-review-15.html

Kijk daar maar hoeveel wat je videokaart load gebruikt.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-04 13:03

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Euh jij hebt door dat die 450w het complete systeem is? Mijn vriend heeft zijn Systeem zelfs tijdelijk op een CX500M gehad (had ik nog liggen ooit is gratis aan gekomen) dus het is echt onzin dat een 550W voeding niet genoeg is.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ze gebruiken daar een synthetische benchmark, deze staan erom bekend om onrealistische load op de videokaart en CPU. Met normaal gamen zal het wattage lager liggen.

En: "with a total system draw of 468W", het is dus voor het hele systeem. En dan nog zit het onder de 500 watt. ;)

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:53

bbblije

Riiiiight

En dan kan deze pricewatch: Cooler Master VS V550S gold voeding nog pieken aan van +600Watt. Je zit hoog en droog! Een goede 750Watt levert genoeg vermogen voor XF R9 290(X)'en.

Ik draai 650Watt omdat deze destijds goedkoper was dan de 550Watt variant. Evenzo was de Cooler Master VS V550S in mei goedkoper dan de 650Watt.

[ Voor 36% gewijzigd door bbblije op 31-05-2014 13:51 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Een custom R9 290 verbruikt gemiddeld bij gaming zonder overklok zo'n 230 Watt.
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_290/24.html
Bij 100% load/stresstesten ga je richting de 300W.

Power consumption van een i5 3570k + rest van systeem zonder overklok bij stresstesten verbruikt zo'n 135 Watt.

Bij gaming zonder overklok verbruikt het systeem een 350 Watt.
Bij volledige stresstest van zowel processor als grafische kaart zonder OC (wat je normaal gezien niet doet..) verbruik je 450~ Watt

Als je het maximale haalt uit je overklok & 100% load dan kan je voor de CPU een 30 Watt bijtellen en voor de R9 290 zo'n 50 Watt.
(http://www.guru3d.com/art...review_benchmarks,30.html)

Een goede 550 Watter is dus prima. Doet de normale loads op z'n gemakje en kan ook de maximale consumptie aan.
Pagina: 1