Hallo,
Ik wil voor een vriend van mij een game pc bouwen,
Ik heb al wat topics doorgelezen en kwam tot dit systeem:
Als iemand een tip heeft hoe ik de prijs een beetje naar beneden kan halen zonder te veel op prestatie in te leveren zou ik dat erg waarderen!
Ik heb hier voor intel gekozen, als AMD betere bang4buck processoren heeft met dit budget dan heb ik daar geen problemen mee. (bv de pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition of de iets duurdere pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition met bijpassend moederbord natuurlijk)
Mijn gevoel zegt me dat de processor te duur is in verhouding met de videokaart en het moederbord te goedkoop is, kan iemand dit bevestigen?
Alvast bedankt!
Ik wil voor een vriend van mij een game pc bouwen,
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral gamen, denk hierbij aan Watch Dogs, Call of duty, Battlefield 3/4, wolfenstein TNO enz - Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 850/900 euro - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Hij heeft al een muis, toetsenbord en scherm.
Het gaat dus alleen maar om de PC zelf. - Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een vlot reagerend systeem (SSD) hierdoor voelt de pc snel aan bij dagelijks gebruik wat wel zo fijn is als je een pc hebt van +800 euro, verder een goede videokaart waardoor hij ook nieuwere games goed aankan.
ook moet er een processor in die de videokaart niet bottleneckt, hij doet niet aan video of foto bewerking dus een i7 zou niet nodig zijn. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Hij heeft geen merkvoorkeuren, zolang het maar goed werkt - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
dus gewoon een stil systeem.zolang het maar geen straaljager is ben ik tevreden
Ik heb al wat topics doorgelezen en kwam tot dit systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 166,- | € 166,- |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 39,- | € 39,- |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 263,01 | € 263,01 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,04 | € 69,04 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,94 | € 57,94 |
| 1 | Corsair CX600M | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 901,38 | |
Als iemand een tip heeft hoe ik de prijs een beetje naar beneden kan halen zonder te veel op prestatie in te leveren zou ik dat erg waarderen!
Ik heb hier voor intel gekozen, als AMD betere bang4buck processoren heeft met dit budget dan heb ik daar geen problemen mee. (bv de pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition of de iets duurdere pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition met bijpassend moederbord natuurlijk)
Mijn gevoel zegt me dat de processor te duur is in verhouding met de videokaart en het moederbord te goedkoop is, kan iemand dit bevestigen?
Alvast bedankt!