Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://samsung-updates.com/wp-content/uploads/2013/05/homesync.jpg

Aangezien er geen topic is voor de Samsung Homesync dacht ik van laat ik er eens een aanmaken.

HomeSync

• Bewaar een leven lang aan foto’s veilig op 1TB persoonlijke cloud opslag
• Upload op afstand bestanden van je smartphone rechtstreeks naar HomeSync
• Meerdere accounts aan te maken om data privé te houden of juist te delen met anderen
• Herkenbare bediening door Android™ 4.2 Jelly Bean

Samsung HomeSync specs :

- 1.7 Ghz dual-core CPU (Cortex A15, Exynos 5)
- Mali-T604 (quad Core GPU)
- Android 4.2.2 Jelly Bean platform (B9150XXUBMI2 Mon, 16 Sep 2013 PHN/Nederland)
- 2 GB RAM (DDR3)
- 8 GB internal storage (flash memory)
- 1 TB hard disk drive
- Bluetooth 4.0, Wireless LAN, Optical Audio, HDMI 1.4 connectivity
- Integrated Android TV (allows for uploading/downloading from multiple devices and also enables instant share).

Review

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hncuLCiSE3w]

Pricewatch

Bediening

Afbeeldingslocatie: http://media2.s-nbcnews.com/i/streams/2013/October/131003/8C9264940-04_20130826.jpg

Bediening vind plaats via de Homesync app zelf.
Je krijgt meerdere opties zoals normale cursor bediening of via een air mouse optie.
Daarnaast is de optie om je telefoon als een soort aanwijzer te gebruiken en door middel van met je telefoon te ''zwaaien'' het menu te bedienen.

Gaming

Games erop spelen werkt erg goed en het toffe is dat wanneer je bijvoorbeeld een PS3 controller hebt je hem via USB kunt hooken en dan bv Asphalt 8 met controller kan spelen!

Helaas is niet alles ervoor te krijgen zoals Real Racing 3 bijvoorbeeld, maar je kunt ook apps sideloaden wat dan wel weer werkt.

Uiteraard kun je screen mirroring doen met apps en games op je telefoon zodat je op the big screen kunt genieten van dingen zonder op een kleiner scherm te moeten kijken.

Applicaties

Je kunt XBMC erop draaien wat goed werkt of Plex.
Zelf gebruik ik Plex in combinatie met Plex Server alleen liep ik tegen het feit aan dat mijn Q9960 zwaar te verduren kreeg als ik films ging streamen en hij vaak on the fly ging transcoden.

Mijn oplossing is de films opnieuw converten met DivX converter naar DivX HD Plus met een videobitrate van 16000kb/s en het DTS geluid even apart converten naar Ac3 5.1 en die erin plakken met bv Mkvtoolnix.

Uiteraard zou je ook gewoon een externe hardeschijf kunnen ''prikken'' aan de achterkant maar ik ben het type van alles draadloos en minimalistisch.

*UPDATE*

Ik ben er achter gekomen dat materiaal met een video bitrate hoger dan 32000kb/s gaat ervoor zorgen dat de cache erg snel volraakt tijdens film kijken met bv XBMC (binnenkort Kodi genaamd) en je dus dat paar keer moet legen tijdens film kijken hou hier rekening mee!!!!

De samsung gamepad werkt ook onder de homesync!!!

Topic is bedoelt voor ervaringen en eventuele probleem oplossingen etc. en niet voor bashen en flamen etc.

Linken naar illegale bronnen is not done.

UPDATE : dit topic is niet meer actief en ik ben ook niet meer in het bezit van een Homesync

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2015 22:13 . Reden: nieuwe info na experimenteren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 18-6-2014 is de homesync in de aanbieding voor 149,- bij HiFi corner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant filmpje naar aanleiding daarvan gaat deze box het niet worden ondanks de nu leuke prijs van 150 euro. Samsung heeft weer eens laggy software afgeleverd en ook hier weer een Exynos processor die niet goed presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:13:
Interessant filmpje naar aanleiding daarvan gaat deze box het niet worden ondanks de nu leuke prijs van 150 euro. Samsung heeft weer eens laggy software afgeleverd en ook hier weer een Exynos processor die niet goed presteert.
Het ''laggy'' valt heel erg mee. Ik draai erg veel Full HD materiaal erop af en het draait vlekkeloos. Zelfde geldt voor spellen als Asphalt 8. Die kan ik gewoon in maximum setting draaien zonder gestotter.

Plus in dat filmpje dit draait nog de eerste versie van Android (out of the box firmware) er zijn al verscheidene updates geweest wat erg veel heeft goedgemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 19:30
Ik zoek een vervanging voor mijn PS3 en HD Ryan mini (gen1).

Is deze in staat om eveneens alle formats te streamen? (ik zie MKV bv nergens staan...)
Gimmicks klinken leuk, en bovendien is deze weer in de aanbieding van hificorner.
Alle aansluitingen zitten er op, en klinkt als prima integratie met mobiele apparatuur.
Denk dat ik 'm vanavond maar even moet bestellen voor deze prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Lynx op 23-07-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Weet iemand of je dit apparaat ook kan bedienen met een Apple device (ipad/iphone)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lynx schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:52:
Ik zoek een vervanging voor mijn PS3 en HD Ryan mini (gen1).

Is deze in staat om eveneens alle formats te streamen? (ik zie MKV bv nergens staan...)
Gimmicks klinken leuk, en bovendien is deze weer in de aanbieding van hificorner.
Alle aansluitingen zitten er op, en klinkt als prima integratie met mobiele apparatuur.
Denk dat ik 'm vanavond maar even moet bestellen voor deze prijs.
MKV ondersteund hij, zolang je het inpakt in bv Divx/H264 codec etc voor beeld en geluid bv AC3 of aac mp3 etc. Daarnaast kun je met Plex bijvoorbeeld de films streamen of een Hardeschijf aan de achterkant er in prikken en via XBMC (binnenkort Kodi genaamd) films kijken.

Tevens zal er ook tzt een Kitkat Update voor komen heb ik gehoord.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jarcol schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:51:
Weet iemand of je dit apparaat ook kan bedienen met een Apple device (ipad/iphone)?
Je kan dit apparaat naar mijn weten niet bedienen met een Samsung app aangezien die niet voor Ios is etc maar als je er bv een app als deze gebruikt zal het denk ik wel lukken of anders in de appstore een xbmc remote downloaden:

http://www.myuremote.com/website/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byffie
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-04-2022
Hay!
Vanmiddag ben ik in de mediamarkt geweest en heb een samsung homesync gekocht voor 99 euro.
Is deze wel geschikt voor mij?

Voordat ik bij de mediamarkt naar binnenliep had ik de volgende eisen:
- netflix kunnen draaien;
- een mediaspeler die films e.d. (van internet) op tv laten zien;
- een mp die alles afspeelt
- niet te duur /niet te moeilijk/hoeft geen 3d

Met dit lijstje ben ik gaan zoeken naar reviews etc. en ben uitgekomen op de med6003xd en de chrome cast. (ik met het zelf doen en bij deze apparaten kun je veel support krijgen) Klaar dacht ik.
Bij de mediamarkt liet de verkoper mij de samsung homesync zien (die hadden ze aangesloten op tv). Ik zag er ook XBMC op staan (leuk!). Hij zei waarom twee apparaten als je het in één kan krijgen.
Ik heb nog gevraagd of hij echt alles afspeelde ja. Iso moest dan …. het klonk simpel.

Nu kom ik erachter dat er niet veel reviews zijn over het gebruik van dit apparaatje. En ik begin te twijfelen of hij wel alles afspeelt :/

Wat denken jullie is dit wel de juiste keuze voor mij?
Alvastbedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er alles mee af spelen.
Ik gebruik altijd plex en dan draai ik op de pc ook plex server en stream mijn films door.
Je kan ook een ftp opzetten en dan data naar die 1 terabyte hardeschijf pompen.

Verder zoals ik al boven aangaf is alles afspeelbaar!
Je moet alleen de videobitrate in de gaten houden als je gaat streamen om lag tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byffie
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-04-2022
Aeensing bedankt voor je reactie :-) De meeste dingen die je zegt moet ik opzoeken, want ik ben echt een computerleek. Sorry dat had ik erbij moeten zetten.
Maar nu heb ik je stukje al een paar keer gelezen en je zegt:
MKV ondersteund hij, zolang je het inpakt in bv Divx/H264 codec etc

Stel je haalt een film via NZb bestand binnen en daar komt MKV uit, kun je die dan wel bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Byffie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 09:32:
Stel je haalt een film via NZb bestand binnen en daar komt MKV uit, kun je die dan wel bekijken?
MKV is een containerbestand en daarin kunnen uiteenlopende audio- en video-codecs zitten. Het zal dus zeker niet zo zijn dat alle MKV's hetzelfde zijn dus er kunnen er bij zitten die niet afgespeeld worden. Google maar eens op MKV om jezelf er wat meer in te verdiepen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Heb de homesync nu aleen jaar of 2 maar sinds kort heb ikgeen geluid meer 8)7 als ik iets afspeel via de usb.
Heb al verschillende soorten files geprobeerd.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Gr
Pagina: 1