Aangezien er geen topic is voor de Samsung Homesync dacht ik van laat ik er eens een aanmaken.
HomeSync
• Bewaar een leven lang aan foto’s veilig op 1TB persoonlijke cloud opslag
• Upload op afstand bestanden van je smartphone rechtstreeks naar HomeSync
• Meerdere accounts aan te maken om data privé te houden of juist te delen met anderen
• Herkenbare bediening door Android™ 4.2 Jelly Bean
Samsung HomeSync specs :
- 1.7 Ghz dual-core CPU (Cortex A15, Exynos 5)
- Mali-T604 (quad Core GPU)
- Android 4.2.2 Jelly Bean platform (B9150XXUBMI2 Mon, 16 Sep 2013 PHN/Nederland)
- 2 GB RAM (DDR3)
- 8 GB internal storage (flash memory)
- 1 TB hard disk drive
- Bluetooth 4.0, Wireless LAN, Optical Audio, HDMI 1.4 connectivity
- Integrated Android TV (allows for uploading/downloading from multiple devices and also enables instant share).
Review
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hncuLCiSE3w]
Pricewatch
Bediening

Bediening vind plaats via de Homesync app zelf.
Je krijgt meerdere opties zoals normale cursor bediening of via een air mouse optie.
Daarnaast is de optie om je telefoon als een soort aanwijzer te gebruiken en door middel van met je telefoon te ''zwaaien'' het menu te bedienen.
Gaming
Games erop spelen werkt erg goed en het toffe is dat wanneer je bijvoorbeeld een PS3 controller hebt je hem via USB kunt hooken en dan bv Asphalt 8 met controller kan spelen!
Helaas is niet alles ervoor te krijgen zoals Real Racing 3 bijvoorbeeld, maar je kunt ook apps sideloaden wat dan wel weer werkt.
Uiteraard kun je screen mirroring doen met apps en games op je telefoon zodat je op the big screen kunt genieten van dingen zonder op een kleiner scherm te moeten kijken.
Applicaties
Je kunt XBMC erop draaien wat goed werkt of Plex.
Zelf gebruik ik Plex in combinatie met Plex Server alleen liep ik tegen het feit aan dat mijn Q9960 zwaar te verduren kreeg als ik films ging streamen en hij vaak on the fly ging transcoden.
Mijn oplossing is de films opnieuw converten met DivX converter naar DivX HD Plus met een videobitrate van 16000kb/s en het DTS geluid even apart converten naar Ac3 5.1 en die erin plakken met bv Mkvtoolnix.
Uiteraard zou je ook gewoon een externe hardeschijf kunnen ''prikken'' aan de achterkant maar ik ben het type van alles draadloos en minimalistisch.
*UPDATE*
Ik ben er achter gekomen dat materiaal met een video bitrate hoger dan 32000kb/s gaat ervoor zorgen dat de cache erg snel volraakt tijdens film kijken met bv XBMC (binnenkort Kodi genaamd) en je dus dat paar keer moet legen tijdens film kijken hou hier rekening mee!!!!
De samsung gamepad werkt ook onder de homesync!!!
Topic is bedoelt voor ervaringen en eventuele probleem oplossingen etc. en niet voor bashen en flamen etc.
Linken naar illegale bronnen is not done.
UPDATE : dit topic is niet meer actief en ik ben ook niet meer in het bezit van een Homesync
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2015 22:13 . Reden: nieuwe info na experimenteren ]