[PC] Haperingen in alle games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmers
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-06-2014
Hallo allemaal..

Ik zit al een tijdje met een probleem. En heb naar mijn weten alles al geprobeerd maar het wil maar niet lukken er een oplossing voor te vinden. Als ik een game speel (welke dan ook) heb ik om de zoveel tijd last van een soort van mini freezes. Dit loop van een halve sec tot soms wel 3, en soms ook snel achter elkaar, wat het spelen van games erg frustrerend maakt.

Wat ik geconstateerd heb.

- Maakt niet uit welke game er draait.
- Het gebeurd voornamelijk als het "spannend" wordt in een game.
- Vaak in combinatie met het starten van een geluid.

Wat ik al geprobeerd heb.

- Alle driver geupdate (geen verandering)
- SLI aan/uit (geen verandering)
- Memtest86 (geen errors)

Aan me specs zal het niet liggen lijkt mij.

Intel i7 4770K
MSI Z87-G45
8 GB Corsair (2x 4gb)
Geforce GTX 760 2 GB (2x)
Corsair AX850

Dat is even alles wat ik kan bedenken, als iemand ideeën heeft zou dat geweldig zijn _/-\o_

Groeten Scott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pc is nog geen jaar oud (was toen high end) en hij happerd bij mij ook bij watch dogs als de instellingen op ultra staat. Ik denk dat het normaal is en dat je pc nog niet net goed genoeg is om die game te draaien. Instellingen lager zetten kan dit probleem oplossen. Kan natuurlijk ook een bug zijn van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Wat voor harddisk zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:22:
Mijn pc is nog geen jaar oud (was toen high end) en hij happerd bij mij ook bij watch dogs als de instellingen op ultra staat. Ik denk dat het normaal is en dat je pc nog niet net goed genoeg is om die game te draaien. Instellingen lager zetten kan dit probleem oplossen. Kan natuurlijk ook een bug zijn van de game.
Een 760 in sli zou eigenlijk alles wel moeten kunnen draaien op high. Alleen watchdogs is erg slecht geoptimaliseerd voor sli, zoals wel meer games dat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmers
CT schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:25:
Wat voor harddisk zit erin?
Heb twee schijven, een SSD Samsung 840 Pro 128 GB en een WD green 500 GB

OS op de SSD en de WD gebruik ik voor games die ik niet zo vaak speel. Weinig opslag zou je zeggen maar heb nog 3 pc's staan voor films/data/ect. dit is echt me game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 20:09
Heb je de temperatuur van je gpu's wel eens gemeten tijdens gamen?

Heb je het ook als je de settings lager zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmers
Jesserr schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:41:
Heb je de temperatuur van je gpu's wel eens gemeten tijdens gamen?

Heb je het ook als je de settings lager zet?
Ja settings maakt verder geen verschil. Met afterburner gekeken en me GPU komt niet boven de 50 graden. Het gebruik stort in elkaar terwijl de game gewoon draait. CPU is nog zeker niet volledig belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
stimmers schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:30:
[...]

Ja settings maakt verder geen verschil. Met afterburner gekeken en me GPU komt niet boven de 50 graden. Het gebruik stort in elkaar terwijl de game gewoon draait. CPU is nog zeker niet volledig belast.
Daalt het GPU gebruik ingame? Of is dit het CPU gebruik? Bij welke game gebeurt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmers
-Bas schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:10:
[...]

Daalt het GPU gebruik ingame? Of is dit het CPU gebruik? Bij welke game gebeurt dit?
Het GPU gebruik daalt, dit is toevallig bij Arma 3. Maar heb er bij bijna ieder spel wel last van. Heb zelf geen idee meer van wat het zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Timings van ram te strak? Probeer is je ram gewoon op 1333mhz te laten lopen. Anders even proberen met andere ram sticks.

Mocht dat niet helpen dan zou ik even Windows 7/8 ernaast installeren zodat je zeker weet dat het niet aan je OS ligt. Als dit dan nog steeds niet werkt kun je altijd nog proberen om je videokaarten in een ander systeem te testen. Als je die mogelijkheid niet hebt kun je daar altijd een vraag advertentie voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Je zegt dat je "alle" drivers hebt geupdate, maar heb je ook de Chipset drivers bijgewerkt?

En wat misschien kan helpen is de drivers te downloaden via Geforce Experience. Daarna via GE de optimale settings laten aanpassen en een spel te starten.

Verder kijken of je antivirus niet dwars ligt en dat die random bepaalde files en mappen scanned.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1