Videokaart werkt enkel zonder driver of in win safe mode

Pagina: 1
Acties:

• JootiePootie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik heb een probleem met mijn videokaart. Een paar dagen geleden liep mijn PC vast tijdens het spelen van een spelletje. Na heropstarten kreeg ik hetzelfde. Ik heb dan de laatste Catalyst drivers geïnstalleerd voor mijn GPU, een AMD HD 6870 van Sapphire 3+ jaar oud en vanaf dan kan ik mijn PC niet meer opstarten met de drivers geïnstalleerd.

Ik heb al volgende zaken geprobeerd:
  • Oudere catalyst drivers geïnstalleerd
  • Videokaart uit moederbord gehaald, proper gemaakt en opnieuw vastgemaakt
  • Andere kabel gebruikt naar monitor (HDMI ipv DVI)
  • Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt dan ok tot ik die Catalyst drivers installeer.
  • Windows 7 nog eens opnieuw geïnstalleerd maar dan oude drivers geïnstalleerd
Ik heb geen reserve videokaart liggen om te proberen. Nu kan ik nog steeds in veilige modus met mijn PC werken alsof er niets aan de hand is maar spelletjes spelen zit er natuurlijk niet meer in zolang ik geen drivers kan installeren. Als ik hem opstart komen er eerst witte horizontale strepen in het beeld en dan loopt mijn PC vast en krijg ik een zwart scherm.

Het lijkt mij vrij duidelijk dat er iets aan de hand is met mijn videokaart of kan ik nog iets anders proberen voor ik mij in de kosten jaag en een nieuwe ga halen?

Thanks!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

typisch geval van overleden GPU, nog even testen in een ander systeem, maar ik denk dat je er gerust vanuit mag gaan dat ie stuk is. Succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• JootiePootie
Bedankt, ik heb een nieuwe besteld. Ik laat nog iets weten of het daarmee gefixed is voor de volledigheid.

• JootiePootie
Beetje tijd tussen, want de levering liet op zich wachten, maar het is opgelost met een nieuwe beeldkaart.