Toon posts:

Dell Ultrasharp 2414H maximale resolutie met zwarte randen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Zojuist is mijn Dell Ultrasharp 2414H monitor binnen. In combinatie met Windows 8.1 geeft deze niet de juiste resolutie weer. De maximale resolutie is 1920 x 1080. Mijn videokaart drivers zijn geupdated. Toch heb ik nog zwarte randen.

Ik heb wat gerotzooid met scale. Op de maximale scale verklein ik inderdaad de zwarte randen. Alleen op de maximale scale heb ik nog rondom een halve cm zwarte rand. Oftewel het scherm is nog niet geheel opgevuld.

Aan de videokaart zou het ook niet moeten liggen. Die komt net nieuw uit de doos. Het betreft een Gigabyte R9 280X OC 3GB rev 2.0.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe is de monitor aangesloten? Ik mag hopen met een DVI-D kabel en niet ouderwets D-SUB (VGA)?

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 30-05-2014 21:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Hij is aangesloten met een HDMI kabel.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Underscan, in de AMD driver oplossen (kom gek genoeg niet op de naam hoe dat heet :P) bij de beeldschermopties.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Catalyst. :p

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zit er bij de monitor ook een DVI-D kabel? Sluit deze eens aan. HDMI wil nogal eens kloten met AMD kaarten (Under/overscaling) onze TV heeft ook aan alle kanten een rand van 1CM omdat ik niet verder kan overscannen :') .
kuusj98 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:32:
Underscan, in de AMD driver oplossen (kom gek genoeg niet op de naam hoe dat heet :P) bij de beeldschermopties.
De TS geeft aan hier al mee gespeeld te hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Dat doet zijn werk maar niet maximaal. Ik zou nog net een stapje hoger moeten gaan om totaal geen zwarte randen te hebben. Ik kan echter niet hoger.

Even de andere twee bijgeleverde kabels proberen. Dat ik dit zelf nog niet geprobeerd hebt. Apart, maar ik ging ervanuit dat HDMI het gewoon moet doen. Zo terug

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:35:
Apart, maar ik ging ervanuit dat HDMI het gewoon moet doen.
HDMI is vrijwel gelijk aan DVI-D maar was oorspronkelijk enkel bedoeld voor videoapparatuur als DVD/Blu-ray spelers en consoles. Vandaar dat de scaling nogal eens misgaat bij een ontvangend apparaat welke eigenlijk niet als TV/Receiver bedoeld is.

Je moet de kabel met brede aansluitingen gebruiken (DVI-D).

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 30-05-2014 21:37 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

D4NG3R schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:33:

De TS geeft aan hier al mee gespeeld te hebben?
Ik interpreteerde "scale" niet als over/underscan, excuses.

Wel zou je inderdaad een DVI-D kabel kunnen gebruiken, als ik een zwarterandenprobleem heb lost dit het meestal op!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zojuist met een displayport kabel geprobeerd. Dit houd hetzelfde probleem. Ook verdwijnt de over/under scane optie. Dit werkt niet.

Mijn nieuwe monitor heeft geen DVI ingang. Helaas. Ik zou even een HDMI naar DVI omzetter moeten regelen neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVI naar HDMI omzetter op mijn DVI uitgang van mijn videokaart gezet en daarop een hdmi kabel naar mijn monitor. Niet opgelost.

Nu blijft de optie een DVI kabel in mijn videokaart stoppen en deze DVI kabel op mijn monitor aansluiten. Echter heb ik geen DVI kabel. Hoe zou ik dit moeten oplossen?

Werkt deze optie niet, heb ik alle opties geprobeerd.. Beeldscherm en videokaart zijn beide nieuw en high end, dus snap de 'mis' match niet helemaal.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Op de monitor zelf zit verder geen scale optie? Zeker met DP zou alles gewoon goed moeten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de DP kabel gebruik dan heb ik dezelfde ruimte over (5mm aan elke kant) als dat ik een HDMI kabel gebruik en hem maximaal overscale. HDMI geeft dus nog deze overscale optie. De DP kabel niet en zet hem direct hierop.

Waaraan ik dacht dat dit misschien gewoon de maximale resolutie is van dit beeldscherm. Alleen dat zou niet kloppen aangezien ik gewoon duidelijk aan alle kanten een zwarte rand zie zitten.

Op de monitor zelf zit geen scale optie. Al meerdere keren gereset naar fabrieksinstellingen.

Iemand anders nog tips of adviezen wat ik zou kunnen doen? Deze monitor staat erom bekend om het feit dat het de monitor is met de dunste randen aan de zijkanten, alleen is dat op het moment totaal niet het geval.. :(

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:28
Probeer eens een custom resolutie te zetten, in onderstaande review werd de monitor ook via DP verkeerd "herkent". Zij hadden hierdoor een ander probleem dan jij maar is het proberen waard.

http://pcmonitors.info/reviews/dell-u2414h

hmz...

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

5mm aan elke kant... Natuurlijk is de maximale resolutie 1080p...

Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/p/1043709.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je zoektocht. Ook op dit review zie ik wat bbblije zegt.

Het is ongelovelijk maar deze randjes horen dus. Ik zie het op de afbeeldingen in de review welke Snuffzor stuurt, en ik zie het in de afbeelding die bblije stuurt. Dit had ik zelf echter niet verwacht. Het beeld is perfect, alleen zou het zoveel perfecter zijn als de randjes ook beeld gaven. Ach, het is een top monitor. En hij is net uit de doos dus dan bekijk je hem natuurlijk erg intensief en van dichtbij.

Ik moet dus gewoon accepteren dat de randjes horen, en geen fout zijn van hdmi kabels, up or under scaling of andere eventuele fouten. Ik dank iedereen voor het meedenken. Wel vind ik de titel ''de monitor met s werelds dunste randen' nu niet meer op zijn plaats.

Verwijderd

Dan is dit een schijtmonitor, komop terugsturen die handel, niet aan volwachtingen voldaan, en van zoon kutranden om het beeldscherm heen? Komop waar zijn we beland? Tunesië?
Pagina: 1