Hallo allen,
Ik heb een vraag over SLI/Crossfire opstelling op een µATX bord.
Hoe gaat dit qua koeling?
Zover ik kan nagaan gebruiken alle moederborden die een SLI/Crossfire hebben de PCIE slots op 1 en 3. Dit zou geen ruimte overlaten voor ventilatie. Wat ik op het web lees is dat sommige een stukje vilt tussen de kaarten stoppen om toch enige koeling te bewerkstelligen.
Is SLI/Crossfire dan eigenlijk wel een optie voor µATX?
Waar ik nu eigenlijk naar kijk is de Gigabyte G1.Sniper M5
Dit is de enige moederbord die ik heb gezien die PCIE sloten 1 en 4 gebruiken.
Afbeelding
Het probleem met de GPU op PCIE 1 en 4, is dat ik dan een behuizing moet nemen met ruimte voor 5 expansie sloten. Terwijl met een normaal µATX bord, met de GPU's op 1 en 3, een behuizing met 4 expansie sloten voldoende is (met een stuk meer keuze in behuizingen).
Graag hoor ik van mensen die ervaringen hebben met dual GPU op een µATX.
Alvast bedankt.
Ik heb een vraag over SLI/Crossfire opstelling op een µATX bord.
Hoe gaat dit qua koeling?
Zover ik kan nagaan gebruiken alle moederborden die een SLI/Crossfire hebben de PCIE slots op 1 en 3. Dit zou geen ruimte overlaten voor ventilatie. Wat ik op het web lees is dat sommige een stukje vilt tussen de kaarten stoppen om toch enige koeling te bewerkstelligen.
Is SLI/Crossfire dan eigenlijk wel een optie voor µATX?
Waar ik nu eigenlijk naar kijk is de Gigabyte G1.Sniper M5
Dit is de enige moederbord die ik heb gezien die PCIE sloten 1 en 4 gebruiken.
Afbeelding
Het probleem met de GPU op PCIE 1 en 4, is dat ik dan een behuizing moet nemen met ruimte voor 5 expansie sloten. Terwijl met een normaal µATX bord, met de GPU's op 1 en 3, een behuizing met 4 expansie sloten voldoende is (met een stuk meer keuze in behuizingen).
Graag hoor ik van mensen die ervaringen hebben met dual GPU op een µATX.
Alvast bedankt.