Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 22:36
Hey Tweakers,

Ik heb hier de volgende configuratie staan:

Core i5 3450
Asus P8z77-V LX
16 GB 1333 MHz Crucial Balist-X
Sapphire 6950 D!RT edition met bios flash (In feite dus een 6970) (Driver: 14.100)
Coolermaster 550watt REALPOWER (oudje)
1TB Samsung F1 spinpoint
120GB Kingston V300 SSD

Nu is mijn probleem als volgt:
Tijdens het gamen begint de game in eens te laggen ongeveer 5 seconden na het starten. Je ziet dan ook gelijk de GPU usage naar beneden gaan. Dit gebeurd bij verschillende games. (GTA IV, Watch_Dogs, etc)

Zie hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hxUBgbk.png

Hebben jullie misschien een idee wat dit kan zijn? Ik heb me rot gezocht op het internet maar kan niks vinden.

Gr,

Kevin

[ Voor 4% gewijzigd door kevinwalter op 30-05-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check de andere parameters van de belasting, zoals disk I/O (en vooral de delay). Aangenomen dat je Windows 7+ draait, is de Resource Monitor daar uitemate voor geschikt (start -> run -> perfmon /res).

Overigens zie ik in jouw grafieken juist een piek, de laatste centimeter, geen 'drop'.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ja, klopt die piek is net na het laden van watch_dogs. Hierna zie je gelijk een drop terwijl ik gewoon in-game zit. Je ziet ook gelijk de FPS dalen daardoor. Zal het disk I/O morgen eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:15
Heb je het ook als je een halfuurtje gamed? Anders moet je dat nog even testen. Want als ik een spel opstart is ie ook altijd even traag in het begin en dat is met een R9 290 ;).

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ja, dan krijg je gigantische spikes. Ook in de framerate.

Edit: hier heb je meer info (De laatste 2 CM heb ik het spel op de achtergrond aangezet. Daarom dat daar een rechte lijn te zien is.)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iFa2OZT.png

[ Voor 69% gewijzigd door kevinwalter op 30-05-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabritsanscor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-04 20:39
Shot in the dark: Videokaart underpowered door onstabiele PSU?

Er zal eens grondig getest moeten worden, maar omdat je vertelt dat de PSU een oudje is lijkt me dat een mooie om mee te beginnen.

Zijn er onderdelen vernieuwd de laatste tijd of trad het probleem ineens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-05 15:32
Kun je het volledige tabel nog is wegzetten met fps en frametimen erbij?Temps kun je weglaten daar is niks mis mee.
Check is of je het probleem ook hebt met de vorige driver van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ja, heb het probleem al een tijd, echter bij bijvoorbeeld opengl games (ETS2) draait de videokaart wel 99%.

Zal wel is een nieuwe afbeelding maken. Heb inderdaad ook al verschillende drivers geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabritsanscor
Het zou handig zijn als je de beschikking had over een andere videokaart / voeding om uit te sluiten dat het probleem daar ligt. Wel zeer vreemd dat OpenGL nergens last van heeft.

Hoe reageert de kaart bij het draaien van benchmarks met 3dmark & unigine? Draait hij dan stabiel onder load?

Een frisse Windows-installatie zou driverproblemen kunnen verhelpen, maar het is makkelijker om eerst wat hardware uit te sluiten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Had dit vroeger ook al, bij Windows 7. Het ligt dus niet aan de Windows installatie. Ook al een keer een speciale tool er over heen gehad die mijn drivers verwijderd heeft.

Voeding heb ik nog niet geprobeerd.

3dmark (Ziet er goed uit):
Afbeeldingslocatie: http://www.kw-sys.eu/video/3dmark.png

Unigene gebruikt mijn GPU bijna niet. Heel vreemd.
Afbeeldingslocatie: http://www.kw-sys.eu/video/unigene.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabritsanscor
Het feit dat de kaart alleen onder DirectX slecht functioneert vind ik heel vreemd. Het doet toch denken aan een softwarematig probleem. Het zou fijn zijn als je hem even kon switchen met een andere AMD kaart.

Ook vraag ik me af wat je settings zijn voor GTA4 en Watch Dogs. Op zich vind ik het niet heel vreemd dat je kaart het zwaar heeft met specifiek die games. Deze spellen leunen zwaar op het werkgeheugen van de videokaart. Dit kan je testen met het volgende programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cabritsanscor schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:21:
Het feit dat de kaart alleen onder DirectX slecht functioneert vind ik heel vreemd.
Dan zit het probleem dus in DirectX. Dan kan de user beter even Start -> Uitvoeren -> dxdiag draaien om te checken of Direct3D support goed functioneerd. Daarna even DirectX updaten middels de volgende download: http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=35
Pagina: 1