Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoopadvies Ultrabook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Op dit moment overweeg ik voor mijn studie een nieuwe laptop aan te schaffen, omdat ik volgend jaar met veel reistijd zit. Ik wil de laptop graag gebruiken voor wat standaard java/c programmeerwerk, en verder voor standaard textverwerking, en eventueel wat matlab-achtige activiteiten. Hij moet dus wel over een beetje snelheid beschikken. Gamen is iets wat ik totaal niet doe. Ik wil er wel soepel met photoshop mee kunnen werken, maar gamen is dus totaal geen prioriteit. Verder vind ik het heel belangrijk dat het een degelijke laptop is, die snel werkt (waar ik me dus niet aan kan ergeren;) ).

Mijn budget ligt rond de 1000 euro, mag goedkoper of iets duurder.

Het is belagnrijk dat de accuduur minimaal 6 uur is (hoe langer hoe beter), en dat het een beetje stevig aanvoelt.

Zelf heb ik al even de pricewatch en dergelijke bekeken, en het valt me op dat je voor 8gb ram nogal wat euro's moet neertellen. Volstaat 4gb ram aan geheugen tegenwoordig, en zijn er mogelijkheden om dit 'gemakkelijk' zelf erbij te monteren? Verder geef ik denk ik toch de voorkeur aan windows als OS.

De modellen die mijn interesse gewekt hebben zijn:

Asus 301 zenbook
Macbook air
Sony vaio

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven over de specs die vereist zijn om bovengenoemde activiteiten soepel en vloeiend te willen doen.

Met vriendelijke groet,

Albert

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

• Driesftw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-05-2024
Bekijk zeker deze review eens:
productreview: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii review door HetGezegde

Deze is mijn keuzen geworden. (wel de i7,12gb,1tb varriant + heb ik er een 240gb mSATA voor besteld en dan kwam ik in totaal op 890EUR!

groetjes
3s

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip! Kan je iets vertellen over hoe lang de accu mee gaat? Ik hoor ook vaak dat er wat problemen zijn met de warmteontwikkeling/oververhitting met acer laptops. Hoe is jouw ervaring hiermee?

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik ben zelf ook opzoek naar 1 en kwam deze tegen pricewatch: Lenovo IdeaPad U430 Touch (59413940)

PSN: TheKrish