pc opeens veel trager na bios update MSI G41M P26.

Pagina: 1
Acties:

• boeleboele
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik heb laatst even via LiveUpdate 6 van MSI mijn BIOS geupdate van mijn moederbord en nu na de update heb ik tijdens het gamen extreem last van haperen/laden. Verder heb ik niks veranderd of geinstalleerd.

Puur na mijn BIOS update moeten al mijn settings naar beneden van MAX setting maar minimum en zelfs dan doet hij moeilijk.

Heb ik iets over het hoofd gezien wat ik hoor te doen na de update of kan ik beter mijn BIOS terug zetten naar de vorige/andere versie ?

Alvast bedankt. betreft http://nl.msi.com/product/mb/G41MP26.html

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

De 1e vraag is: Waarom update je je BIOS? Had je hier een reden toe? De BIOS update je veelal enkel wanneer er fixes zijn welke je gebruikt. De kans dat er wat mis gaat is aanwezig, gelukkig kan je met moderne borden (vrijwel) altijd een backup terug zetten.

Gewoon de versie terugzetten die je hiervoor had.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• boeleboele
Eerlijk helemaal geen reden. dacht alles up to date houden beter is, maar blijkbaar niet.
Kan ik via het moederbord zelf terug zetten of ? las ook iets over CMOS.. als goed heb.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

boeleboele schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:44:
Eerlijk helemaal geen reden. dacht alles up to date houden beter is, maar blijkbaar niet.
Kan ik via het moederbord zelf terug zetten of ? las ook iets over CMOS.. als goed heb.
Je download de oude BIOS file via de website van de fabrikant en installeert hem op exact dezelfde wijze als dat je de nieuwe geinstalleerd hebt?

Installeer trouwens NOOIT vanuit Windows zelf, via USB in de BIOS zelf is ten alle tijden aan te raden.

• boeleboele
heb de nieuwste BIOS door liveupdate geinstalleerd vanuit windows. maar zal hem wel via de USB doen. Nog iets dat ik moet weten om het via de USB te doen ?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Niet echt, ik mag aannemen dat MSI dit wel ergens heeft staan. Normaalgesproken moet je een USB stick als FAT32 formatteren en de BIOS file erop zetten - in de BIOS is vervolgens ergens een update / flash optie.

• boeleboele
bedankt. ik ga het meteen proberen met eerst de nieuwste. kijken of dat werkt en andere de oudere versie.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Na een BIOS update word aangeraden om een CMOS reset te doen. Soms veranderen bepaalde settings in een update en als je het CMOS niet reset probeert ie de oude settings te gebruiken en dan kan problemen geven (kans is zeer klein...maar het kan).

En zoals hierboven gezegd, als je geen problemen hebt geen BIOS update doen, alleen maar meer kans op problemen en in sommige gevallen zelfs het bricken van je moederbord.

• boeleboele
Het lukt mij nu niet mijn BIOS te updaten. hij ziet wel mijn USB maar niet de bestanden. echt raar. en hoe reset ik precies mijn CMOS ? las iets over batterij uit je moederbord halen etc. of ?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Lees eens je handleiding van je moederbord, daar staat in hoe je een reset uitvoert.

Reset bios,
stel je bios in hoe hij eerdere stond.(alle instellingen).
En test je pc weer opnieuw.
Laat de laatste bios erop.

Voordat je weer iets doet wat je niet weet vraag het op een forum, bios vanaf blijven behalve als het moet.
Pagina: 1