Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eneco rust vanaf maandag twee cv-monteurs uit met een Google Glass. De hightechbril geeft niet alleen informatie over de verwarmingsketel, maar ook over het energieverbruik van de klant. Monteur Marcel Weber (36) vertelt over het experiment.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/55...ag-met-Google-Glass.dhtml

Zitten de Tweakers hier op te wachten?
Ik heb nog niet een super concrete mening over die glass dingen behalve dat het idee dat men wel heel makkelijk ongezien van alles kon opnemen me absoluut niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

behalve dat het idee dat men wel heel makkelijk ongezien van alles kon opnemen me absoluut niet aanstaat
En je hebt het ertikel ook gelezen? Ze vragen de klant eerst om toestemming..
Sorry dat ik het zeg, maar dit is een redelijk standaard paranoia opening ;) En eigenlijk mis ik wat concrete onderbouwing..

Als het werkt, lijkt het me best een makkelijk stuk gereedschap... * Jester-NL is bijvoorbeeld best blij met een headset, en kan zich voorstellen dat een HUD voor mensen die met hun handen werken ook best zijn voordelen heeft. Vooral als je wat informatie nodig hebt over hetgeen je mee bezig bent. En laten we het gewicht even vergelijken met dat van tablet of laptop.

Dusss... ja, ik heb een mening, en die is niet onmiddelijk negatief ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

Jester-NL schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:23:
[...]
Ze vragen de klant eerst om toestemming..
Goh, wat fijn. Staat dat ergens in een verdwaald wetsartikeltje, die "toestemming"?

En wat als die gesuggereerde "eerst toestemming vragen" langzaam weg erodeert, en je als gemiddelde nitwit, van niks wetend, iemand met toevallig kek modieus brilletje binnenlaat met potentie "recording everything"?

Ik ga een volgende meteropnemer goed aankijken, en over schouder meegluren (met #nietsluwebril) wat 'ie uitvreet in onze meterkast...

Dan maar belachelijk achterdochtig. Lijkt me in dit soort zaken een blijvend gezonde instelling... >:)

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Weinig topicwaardig dit. Een discussie over (o.a.) ethiek i.r.t. een Google-glass is best denkbaar, maar niet op deze manier.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Dit topic is gesloten.