• Luke_dD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-01 18:23
Hallo Tweakers,

Zojuist een nieuwe AMD FX-8350 gekocht (hiervoor had ik een Phenom II x4 810) en heb deze geinstalleerd. Opstarten en browseren gaan prima etc, maar wanneer ik een game opstart gaat me pc opeens uit. Dan moet de stekker van de voeding eruit getrokken worden, na 10 sec er weer in doen en dan start ie pas weer op.

Dit had ik eerst ook met mijn nieuwe videokaart, het bleek toen de voeding te zijn, dat die te weinig kon hebben. Is dit nu weer het geval? Begin nu heel erg aan mezelf te twijfelen namelijk haha :F

Groetjes

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23
Wat zijn de temperaturen van je proc ?

• Luke_dD
@galaxis, zal ff kijken moment

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Kan inderdaad temps zijn, maar ook weer je voeding.. wat voor voeding, gpu enz heb je? Beter nog: post de configuratie van je PC even.

Verwijderd

Uiteraard de temps bij full load.

• Luke_dD
Toen ik SpeedFan startte viel me beeld weg :s
Maar heb even in de bios gekeken en gaf rond de 38/39 graden aan.

Windows 8.1 64x
Gigabyte 970a-DS3
MSI Nvidia GeForce 660
AMD FX-8350
Sweex PS040 650W voeding

[ Voor 7% gewijzigd door Luke_dD op 30-05-2014 17:25 ]

• Luke_dD
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:22:
Uiteraard de temps bij full load.
Dat kan ik dus niet testen, dan valt me pc uit :|

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Voeding lijkt me een beetje c-merk, en ik kan niet veel anders bedenken (CPU temp power cutoff) dan een voeding die brak is...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Luke_dD
Deze koeler heb ik, voor een AM3+ ook geschikt en doet zijn werk goed & prima, lijkt me? link werkt niet

Koeler is een Spire Kepler Rev.2

Heb ff een ander tooltje gedownload om de temperatuur mee te monitoren, schommelt zo tussen de 25 en 35 graden.

[ Voor 49% gewijzigd door Luke_dD op 30-05-2014 17:37 ]

• Kuusj

Kuusj

pricewatch: Spire Kepler Rev.2

Je weet, dat een FX-83xx een enorm stroomzuipend monster is?
Heb het geval zelf ook en ik max ook regelmatig mijn 620 watter uit en een H80i waterkoeler kan het ding met moeite onder de 60 graden houden bij 4.8 Ghz en 1.55V.

Enige verschil is dat mijn voeding nooit uitvalt, ook al stress ik hem 48 uur achter elkaar op 100% load, dit heet kwaliteit, als een voeding "slechte" caps heeft kan deze maar met moeite goede power leveren bij piekvraag en dan krijg je dus uitvallers.

Ik raad je nogmaals aan om of eerst even een andere (wel A merk, CM-Antec-Seasonic) voeding te pakken als je die hebt of anders gewoon een nieuwe te kopen.

Je gaat trouwens toch niet overclocken op dat bord, neem ik aan? 4+2 power phase, het bord zal al moeite hebben je 8350 op stock de VRM's onder de 70-80 graden te houden waardoor je CPU gaat trottelen (terugschakelen). Daarvoor haal je liever een pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Lijkt mij inderdaad je voeding. Koop echt niet dat Sweex prut als voeding.
(kan mede oorzaak zijn dat mijn huis in brand is gevlogen)

Bestel een goede voeding, test het uit en meeste online showps hanteren retour optie. Of rij langs een pc-shop(nog beter) of het uit te testen.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Luke_dD
Dat gaat een duur grapje worden dan, een nieuwe voeding.. Maar het zal wel moeten helaas.
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Is een voeding inbouwen nog moeilijk? Dat Is namelijk het enige waar ik niet bekend mee bent :/

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Nee, dat is niet erg moeilijk, de aansluitingen wijzen voor zich en passen niet anders. En nee, NOOOIT besparen op je voeding. Het 'hart' van je pc. Los van de performance, als een c merk voeding stuk gaat, heb je kans dat die ook andere hardware meeneemt, dat is vaker niet het geval bij een Amerk voeding.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Je kan wat youtubes bekijken :)
Het is meestal 4 schroeven en het is los. Draden zijn wat lastiger en kan leuk weg gebouwd zijn. Mooi moment om je gehele pc van onderhoud, stofvrij te maken.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Luke_dD
Heren, allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ik zit nu heerlijk te gamen met me nieuwe voeding :)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Mooi welke is het geworden?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Luke_dD
@hierboven,

Ben effe naar de alternate wezen fietsen, gelukkig maar 3km vanaf mijn huis. Heb de situatie daar voorgelegd en jullie ideeën ook aan de medewerker uitgelegd.
Hij zei ook van dat Sweex gewoon een k*t merk was, dus heb nu deze. :)

• Kuusj

Kuusj

Luke_dD schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:37:
@hierboven,

Ben effe naar de alternate wezen fietsen, gelukkig maar 3km vanaf mijn huis. Heb de situatie daar voorgelegd en jullie ideeën ook aan de medewerker uitgelegd.
Hij zei ook van dat Sweex gewoon een k*t merk was, dus heb nu deze. :)
Zeer mooi dat we je hebben kunnen helpen :9
Ook een goede keuze qua voeding, ik heb wel een vraagje aan je: hoe luid is het ding?
Mijn Cooler Master Silent (Oh de ironie..) Pro M2 620W is veruit het luidste van m'n PC en ik wil gaan kijken voor een iets (veel) rustiger exemplaar.

Stil vind ik niet meer horen dan je normaal in een vrij stille ruimte zou horen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hmm, volgens mij is de enige goede CM serie de VS serie. Dus, je bent wel iets vooruit gegaan, maar het kon ook zeker een stuk beter.

People as things, that’s where it starts.

• Kuusj

Kuusj

VasZaitsev schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:43:
Hmm, volgens mij is de enige goede CM serie de VS serie. Dus, je bent wel iets vooruit gegaan, maar het kon ook zeker een stuk beter.
Dit valt echt wel onder A, het zal niet top-notch zijn, maar ziet er zeker nog IETS beef'ier uit dan mijn CM, en die is al zo stabiel als een rots.

*edit* Dat checken we even :O

*Edit2* Ik houd m'n mond maar, wel capXon, maar secundaire Caps lijken wel goeie te zijn, in ieder geval, als deze kapot gaat zal hij niet de rest van je systeem mee het graf in nemen, of i.i.g. de kans is erg klein.

[ Voor 34% gewijzigd door Kuusj op 30-05-2014 21:52 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

CM's zijn ook niet zo slecht dat ze vrolijk uit elkaar klappen bij 75% of minder belasting, iets waar ik die Sweex/Trust/MS-tech dingen wel voor aanzie, echter, CM en Corsair, en nog wat merken, bezuinigen graag op bepaalde onderdelen, waardoor ze gewoon niet heel lang meegaan, terwijl Enermax, Seasonic en al haar klonen, Superflower en dat soort leuke merkjes gewoon na 10 jaar het nog net zo goed doen.

People as things, that’s where it starts.

• Luke_dD
@kuusj98, je hoort m wel, maar vergeleken met die Sweex voeding is deze wel beter, want die van Sweex was bijna een straaljager.. haha :)

Naar mijn idee zal je een computer altijd wel horen, vens maken vaak wel meer geluid dan word gezegd.

Door me stage in het verre Limburg ben ik aangestoken met hun dialect, dus hoije :')

[ Voor 15% gewijzigd door Luke_dD op 30-05-2014 22:03 ]

• Kuusj

Kuusj

VasZaitsev schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:57:
CM's zijn ook niet zo slecht dat ze vrolijk uit elkaar klappen bij 75% of minder belasting, iets waar ik die Sweex/Trust/MS-tech dingen wel voor aanzie, echter, CM en Corsair, en nog wat merken, bezuinigen graag op bepaalde onderdelen, waardoor ze gewoon niet heel lang meegaan, terwijl Enermax, Seasonic en al haar klonen, Superflower en dat soort leuke merkjes gewoon na 10 jaar het nog net zo goed doen.
Dat geloof ik best, dit beestje heeft al 2 jaar zonder verse lucht (Paradigit logica: er zit geen gat in de onderkant, laten we de fan naar de onderkant laten zitten zodat ie geen lucht krijgt ;( ;( ;( ) en nog 1,5 jaar overleeft met mij als helse baas, en hij leeft nog altijd zonder te mokken of morren.

Het is een kwestie van geluk zullen we maar zeggen, ik ben er (buiten het fangeluid) zeer tevreden mee en ik vertrouw niet veel qua elektronica maar met deze laat ik de PC gerust aanstaan als ik naar de winkel ga, iets wat ik normaal niet doe :)

Pagina: 1